Gå til innhold

Instalasjonsproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nettopp satt sammen en pc:

Asus A7S333

AMD Athlon 2000XP

TwinMOS PC2700, 256 mb ram, CL2.5

Seagate Barracuda V 60gb

Sapphire Radeon 7500, 64 mb ram

Problemet er det at under instalasjonen av windows xp, så "besvimer" pc'en ved det samme punktet hver gang. Jeg kommer akkurat til "Installing Devices" helt i begynnelsen av installasjonen av win xp (pro). Skjermen blir bare svart, og jeg må starte pc'en på nytt. Jeg har prøvd det meste av klokkefrekvenser.

Er det noen som kan hjelpe meg, det haster litt. Er svært taknemmelig for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett alt på hk til default prøv å kjør en enkel installasjon av win 98, kjør deretter en oppgradering til xp har selv aldri hatt problemer med dette.

SR

Skrevet

har ikke lyst til å gå den lange veien innom win 98. Men takk for tipset!

Jeg er tom for ideer til hva jeg kan gjøre, alt virker som det skal og jeg har ikke masse unødvendig utstyr i pc'en.

Noen andre forslag?

Skrevet

ok, interesant

Jeg får som sagt bare svart skjerm, og det virker som pc'en går i dvale. Jeg har prøvd en rekke med instillinger for minne og cpu, og det har ikke hjulpet!

Andre som kan hjelpe?

Skrevet

Ingen lang vei å gå for å installere en enkel versjon av win 98 tar bare ca

15 - 20 min. det er jo vært et forsøk. XP kan være veldig kresen på hardware etc. (riktig drivere)

SR

Skrevet

men blir det ikke tungvint å gjøre alt om til NTFS osv?

Men takk for tipset, skal prøve dette hvis ikke noen andre glupinger kommer med et bedre forslag

Skrevet

Takk for hjelpen gutta.

Jeg prøvde med en annen win xp cd og da funket det. hmmm, litt rart, jeg stilte forresten også inn partitionen til primary, kanskje det hadde noe å si. Ja ja, nå funker det

Skrevet
Takk for hjelpen gutta.

Jeg prøvde med en annen win xp cd og da funket det. hmmm, litt rart, jeg stilte forresten også inn partitionen til primary, kanskje det hadde noe å si. Ja ja, nå funker det

Skulle akkurat til å svare "prøv med en annen CD" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...