Gå til innhold

for mye alvor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I denne saken var det et dødsfall i nærmeste familie som var omstendighetene. Greit at man skal ha litt regler men husk at man er en guild i et spill, ikke en rettsinnstanse.
Og når han kom dagen etter og sa at et familiemedlem hadde dødd og forklarte omstendighetene rundt det så nektet guilden og gi ham en re inv?
Lenke til kommentar

Nektet t.o.m å høre hva han hadde å si, fikk bare slengt tilbake noe om hvor viktig det var at de hadde personer de kunne stole på som ikke bare ikke møtte opp uten å varsle om det.

 

Det er slik oppførsel jeg klassifiserer under å ta spillet for alvorlig...

Lenke til kommentar
hei! har blitt rekruttert til wow via en arbeidskollega og syns det er jævlig artig, har dog aldri gidddet å lese forumer om alt mulig wow-stoff som arbeidskollegaen min syns er fint å lese! alt for mye teknisk (engelsk). klarer ikke å lese alt uten å ha en wow ordbok i nærheten(har spilt sia jul i fjor). er det forventa at du må studere taktikk og stategi for å ha det artig?tungt stoff!

Nei, du synes jo det er underholdende selv om du ikke forstår alt.

 

Det finnes derimot folk som tar alle mulige spill svært alvorlig.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Nei, du synes jo det er underholdende selv om du ikke forstår alt.

 

Ikke sikker alle andre syntes det er like artig når du dreper hele raidet for femte gang fordi du glemmer å løpe ut av gruppen når du har Injection/Bomb etc.

 

WoW er vel til en viss grad lagt opp til at du skal kjenne til hvilke rotasjoner/stats etc. som er fordelaktig for den klassen du spiller.

Lenke til kommentar

Mhm, nettopp det som er problemet, om ingen skal gi deg sjangsen til å lære hvordan skal du da klare å komme inn, og få nyte, spillet? Du kan lære enn så mye av å lese side opp og side ned om og rundt spillet, det er noe annet å oppleve dette. Samt, hvem går opp til eksamen i WoW?

Lenke til kommentar
Mhm, nettopp det som er problemet, om ingen skal gi deg sjangsen til å lære hvordan skal du da klare å komme inn, og få nyte, spillet? Du kan lære enn så mye av å lese side opp og side ned om og rundt spillet, det er noe annet å oppleve dette. Samt, hvem går opp til eksamen i WoW?

 

Jeg syntes du fordummer deg selv om du ikke klarer å skjønne essensen av den kampen du skal gjøre ved å lese 30 sekunder på bosskillers.com. Det er et "lag-spill" og det går ut over resten om du ikke bidrar med din del. Ingen som forventer at du skal være utlært når du begynner, men om du ikke er interessert i å bidra i det heletatt, så er nok PvP-aspektet av spillet det beste.

Lenke til kommentar

Så hvorfor ikke han en raid leder hele tiden og ha folket på ventrilo? Som sagt er det mye man kan lese seg til men andre ting må oppleves. Min første kamp mot Sartharion som tank gikk bra men langt fra perfekt. Posisjoneringen var ikke rett og flyttingen av han under lava veggene var ikke optimalt. Men det aller viktigste var at jeg fikk prøve meg. Jeg hater forøvrig teori, det setter seg aldri i hodet mitt, jeg trenger å oppleve det praktisk for å forstå. Og slik vet jeg mange er.

Lenke til kommentar

Du får ikke full forståelse av kampen bare fordi du får oppleve den i praksis. Da må dere i såfall wipe 10 ganger før dere i det hele tatt får tak i alle aspektene av fighten.

 

Og først da vil dere ha noen reel sjanse på å greie det.

 

Til sammenligning så vil en kjapp film fra f.eks tankspot og en litt mer detaljert lesing av abilities og strategi, gi dere mulighet til å ta bossen allerede fra første forsøk.

 

-

Det er endel som burde bryne seg på dette i stedet for wow:

http://playstadium.dk/2008/08/22/gc-free-r...o-for-de-yngste

Lenke til kommentar

Vil ikke si at det er noe nødvendighet, greit om man gjør det, men har man en ny med må man like fult gå gjennom abilities og tactics for å være sikker at alle vet hva de skal gjøre. Da vi kjørte Naxx 10 her om dagen sprang vi gjennom og tok hele sulamitten på 3 timer, under neste lockout brukte vi 3 timer på de først 3 fløyene fordi vi hadde 3 nye med oss. Slikt må man bare ta hensyn til og jeg vil i alle fall ikke ødelegge spillopplevelsen deres med å ha en eliteholdning. Alle begynner på bunnen og trenger å få prøve seg og jobbe seg opp.

Lenke til kommentar
Vil ikke si at det er noe nødvendighet, greit om man gjør det, men har man en ny med må man like fult gå gjennom abilities og tactics for å være sikker at alle vet hva de skal gjøre. Da vi kjørte Naxx 10 her om dagen sprang vi gjennom og tok hele sulamitten på 3 timer, under neste lockout brukte vi 3 timer på de først 3 fløyene fordi vi hadde 3 nye med oss. Slikt må man bare ta hensyn til og jeg vil i alle fall ikke ødelegge spillopplevelsen deres med å ha en eliteholdning. Alle begynner på bunnen og trenger å få prøve seg og jobbe seg opp.
Ja, men forskjellen på naxx 10 man og Mirmiron hard mode er så latterlig stor at du tror det ikke selv engang. Kan ikke sammenlignes.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Noen innlegg med personkommentarer er fjernet. Noen innlegg kommenterte også andres skriverfeiler, og slikt tillater vi ikke på forumet, det er også OT. Å kommentere andres skrivefeiler og henge personer ut på denne måten kan også anses som personangrep, og dermed straffes deretter.

 

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM)

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg svarer direkte til trådstarter, som mest sannsynlig sitter vettskremt igjen og lurer på hva pokker han har begitt seg ut på:

WoW er akkurat så seriøst som du gjør det selv. Vil du plundre rundt i spillet og plukke blomster og være glad med det, er det helt allright. Vil du leve av kaffe for å raide til krampa tar deg, finnes det spillere som gjør dette også. Selv kom jeg meg fram i spillet ved å prøve, feile og få hjelp av vennlige spillere. Etter å ha lest litt i tråden, må det føles ut som om end-game raiding er den eneste måten å spille spillet på. WoW har jo så latterlig mange andre ting også. Jeg kjenner folk som spiller for å dominere på auction house, noen som lever for å få flest mulig figurer opp på lvl 80, eller noen som bare liker å pusle rundt og titte på ting.

 

Slapp av du, du klarer deg fint uten å lese hver eneste forum-tråd i verden. Og kommer behovet og interessen etterhvert, kan du jo bare ta det da.

Lykke til i WoW btw, håper du får det trivelig :)

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg svarer direkte til trådstarter, som mest sannsynlig sitter vettskremt igjen og lurer på hva pokker han har begitt seg ut på:

WoW er akkurat så seriøst som du gjør det selv. Vil du plundre rundt i spillet og plukke blomster og være glad med det, er det helt allright. Vil du leve av kaffe for å raide til krampa tar deg, finnes det spillere som gjør dette også. Selv kom jeg meg fram i spillet ved å prøve, feile og få hjelp av vennlige spillere. Etter å ha lest litt i tråden, må det føles ut som om end-game raiding er den eneste måten å spille spillet på. WoW har jo så latterlig mange andre ting også. Jeg kjenner folk som spiller for å dominere på auction house, noen som lever for å få flest mulig figurer opp på lvl 80, eller noen som bare liker å pusle rundt og titte på ting.

 

Slapp av du, du klarer deg fint uten å lese hver eneste forum-tråd i verden. Og kommer behovet og interessen etterhvert, kan du jo bare ta det da.

Lykke til i WoW btw, håper du får det trivelig :)

 

Veldig bra fortalt.

 

Ønsker man å surre rundt og kose seg, så er det HELT ok, men skulle du ha ønsker om å raide end-game så er det forventet en viss egeninnsats av deg.

Lenke til kommentar
hei! har blitt rekruttert til wow via en arbeidskollega og syns det er jævlig artig, har dog aldri gidddet å lese forumer om alt mulig wow-stoff som arbeidskollegaen min syns er fint å lese! alt for mye teknisk (engelsk). klarer ikke å lese alt uten å ha en wow ordbok i nærheten(har spilt sia jul i fjor). er det forventa at du må studere taktikk og stategi for å ha det artig?tungt stoff!

Som flere har kommentert, så kommer dette i stor grad an på hvem du spiller med. Det kommer også an på hva level du er. Er du 80 og i en guild som raider regelmessig kan det være de forventer at du kan litt, men om du nylig har begynt så er du kanskje ikke der enda? Selv liker jeg å lese meg opp på teori, men alt med måte. Det er uansett ikke noe poeng å spille på en måte som ikke gir deg glede.

Lenke til kommentar

her har vi egentlig essensen av hvorfor jeg ALDRI gjør pug's med unntak av VOA.

er ALT for mange som trådstarter og Bear^ som gir total f i og lære til og med sin egen klasse og dermed ødelegger for alle andre som faktisk har et mål med instansen eller rett og slett ikke gidder bruke 1-4 timer på og wipe fordi en person er idot. Missforstå meg rett helt greit og ville surre rundt se på landskapet og ”kose” seg med spillet men synes også da at man kan enten a) holde seg lagt faan unna raids og heroics eller b) finne seg en guild som elsker og bruke hele dagen sin på og corpserun og holde seg der.

 

vi tok for et par uker siden inn en DK i guilden som skulle vært DPS, leverte ca 500-800 dps i raid og døde\skapte kvalm og faan nesten vært pull. han fik et ultimatum, lær deg klassen og litt minimum om hva du IKKE skal gjøre på en bossfight eller GTFO. synes for så vidt det er helt greit, er etter min mening respektløst som faan og bruke opp flere timer av 9-24 menneskers tid bare fordi man ikke gidder bruke 1-3 timer av sin egen til og lære seg små enkle ting.

 

realistisk sett tar det CA 30 sekunder og enten lese eller spørre en guildmate hva man ikke skal gjøre og hva man må passe seg for, HELT greit og ikke ha gjort det før eller være helt fersk, men da må man faanmeg også stille seg litt i bakgrunn og se hva de andre av samme type klasse gjør og rett og slett kopiere det, med dette mener jeg for eksempel som rogue å finner du deg en fearal druid eller annen meele dps og henger deg i ræva på han\hun, unntak er selvfølgelig bosser med spesielle abbilitys som kel’thuzad og lignende som krever at man står litt spredt men igjen tar det deg ca 30 sekunder og finne ut av slike ting. så fordømt vanskelig er det ikke.

 

EDIT: før kosespille guttene starter og plukke fra og hamre mot meningene mine skal jeg også si at jeg langt ifra er perfekt, har skjedd et par ganger at jeg rett og slett har driti meg ut selv, alle gjør feil. MEN kan med handa på hjertet si at jeg ALDRI har forårsaket et wipe av den grunn at jeg ikke har peilig på hva som skjer i fughten er heller av ren uoppmerksomhet i de sene natterstimer, men som sagt skjer meget sjelden da jeg selv hater at folk ikke bruker 5 minutter av sin egen tid for og spare 2 timer for alle andre.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar

Så jeg gir fan i å lære meg min klasse? Ok smarting, vennligst støtt opp rundt dine små utflukter eller forbehold deg den gamle retten til å holde snavla. Når du har spillet med meg kan du kanskje få utale, utenfor det ber jeg deg elskverdig om å holde slikt for deg selv.

Lenke til kommentar
Så jeg gir fan i å lære meg min klasse? Ok smarting, vennligst støtt opp rundt dine små utflukter eller forbehold deg den gamle retten til å holde snavla. Når du har spillet med meg kan du kanskje få utale, utenfor det ber jeg deg elskverdig om å holde slikt for deg selv.

 

følte meg ganske trygg på og si det siden du relativt ofte beskriver din raidsing verdag som "dør medd et smil" og "3 dager på og cleare naxx" lyser ikke akkurat "vi kan klassen vår dritbra" av de uttalelsene.

 

kan strekke meg til og redigere utalelsen til "gir f i og lære seg boss encounters og essensielle ring rundt klassen"

vil gjerne få referere til DIVERSE diskusjoner bla. flash of light vs holy ligt der du gang på gang står på ditt om at du ikke gidder bruke holy light fordi du synes det er gøyere eller whatever med flash. uttalelsene dine har en gjenganger i at du egentlig spiller som du selv vil og ikke hva som faktisk er best for resten av gruppa, vilket igjen gjør at resten av de 4-9-24 menneskene du spiller med må stresse mer en nødvendig.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar

Hm, ok så at vi dør med "et smil" vil du konkludere med at jeg ikke kan klasse min? Nice work Einstein. Vi brukte 3 dager på Naxx 10, nå bruker vi 3 timer. Merksnodig nok er vi da flere i raidet og enkelte er litt ny med klassen sin og trenger å lære det, derav "dø med et smil".

 

Som sagt, utal deg om ting du vet, resten holder du bokstavelig talt kjeft om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...