Gå til innhold

Noen her som liker Twilight?


Deathshadow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Niks.

 

edit: Elendig film, forresten. Kjedelig. Ingen action. Sangen passet ikke inn. Den bare repeterte seg selv. Som "trailer" forteller den ingenting om hva filmen handler om, som "teaser" fungerer den ikke, og som en generell "video" sugde den. Beklager, epic fail.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Jeg syns det var en bra film da jeg så den på kino i januar. Nå har det seg sånn at jeg ikke visste noe som helst om den på forhånd, og det gjorde at jeg så styrker der andre ikke nødvendigvis ser det. Et eksempel er for eksempel mysteriefølelsen i den første halvtimen eller mer av filmen, hvor i alle fall jeg nøt godt av å ikke vite noe på forhånd. Videre kan jeg nevne at Twilight hadde en svært god stemning og portrettering av et vått og grått Oregon, med flotte naturbilder, nydelig musikk, deilig lydbilde og fin illustrering av det lokale livet. Jeg er ikke sikker på hva jeg ville syntes om filmen hvis jeg hadde visst hva den handlet om fra før.

Lenke til kommentar

Trådstarter har ikke behov for hundre innlegg med "nei" til svar. Spørsmålet i emnetittelen er retorisk, det er ikke meningen at dere faktisk skal svare "ja" eller "nei" (hvor meningsløst er ikke det?). Tråden er for folk som er interesserte i å diskutere filmen, ikke å pøse på med ubrukelige svar. Innlegg som bryter med dette vil heretter bli slettet (men innlegg kan fremdeles være av negativ eller kritisk art, det gjelder å tilføre debatten noe konstruktivt versus det søppelet dere har servert inntil nå).

 

Kommentarer til moderering gjøres via PM og ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Ganske enig med deg, Cuneax. Kvinnelige bekjentskaper sa de skulle se vampyr-film, og selvfølgelig skulle jeg da være med, hehe. Annet enn dette visste jeg fint lite om hva jeg skulle se (Men ble litt skeptisk når hele kinosalen på ca. 200 kun hadde cirka 10 gutter). Hadde et åpent/uvitende sinn, og klarte å finne filmen underholdende selv om det var en del kliss. Synes det var artig med vampyrer i en annerledes setting enn en hovedsaklig voldelig en, som jeg på forhånd hadde antesipert. Mysteriefølelsen ja.

Lenke til kommentar
Jeg syns det var en bra film da jeg så den på kino i januar. Nå har det seg sånn at jeg ikke visste noe som helst om den på forhånd, og det gjorde at jeg så styrker der andre ikke nødvendigvis ser det. Et eksempel er for eksempel mysteriefølelsen i den første halvtimen eller mer av filmen, hvor i alle fall jeg nøt godt av å ikke vite noe på forhånd. Videre kan jeg nevne at Twilight hadde en svært god stemning og portrettering av et vått og grått Oregon, med flotte naturbilder, nydelig musikk, deilig lydbilde og fin illustrering av det lokale livet. Jeg er ikke sikker på hva jeg ville syntes om filmen hvis jeg hadde visst hva den handlet om fra før.

Helt enig. Visste riktignok at filmen handlet om vampyrer, men utover det var jeg glad jeg ikke hadde videre forkunnskaper. Spenningen mellom Edward og Bella, kontrasten mellom de pompøse naturbildene og et regntungt Oregon - samt et godt lydbilde krydret av passende musikk gjorde filmopplevelsen svært fornøylig.

Lenke til kommentar
Korrekt, denne startet jeg for at folk som faktisk liker twilight skal kan diskutere det her....

Nåja

 

"Hei er det noen her som liker Twilight?"

Jeg tolker det på min måte, tror du bør endre emnetittel og førstepost hvis du ikke vil ha flere "Nei"-svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-V5wtB5rV

Jeg synes filmen var omtrent midt på treet. Jeg skriver filmanmeldelser og følger dermed godt med i svingene. Dessverre for min del, litt mindre filmfølelse.

 

Det som skuffet meg mest var de såkalte vampyrene. En vampyr forbinder en gjerne med en bloddrikkende, menneskelik skapning som ikke tåler sølv eller sollys. I Twilight var de litt annerledes enn hva en forbinder med en vampyr. Da bør de etter min mening få et annet kallenavn allerede fra boken sin opprinnelse, slik at en ikke forventer andre ting. En vampyr skal også være ganske blek i huden. Det er da lite lurt å stille ned kontrasten i filmen slik at alle ser like bleke ut. Det blir mye mindre "skummelt".

Ellers likte jeg spesielt godt dagliglivet i filmen om en ser bort fra vampyrene som leker ekorn og kenguru. Der spesielt faren til Bella Swann, Charlie, gjorde en knakende god farsrolle.

 

Filmeffektene er noe billige. Hvem kan springe loddrett opp et tre?

 

Skal du ha svar på spørsmålet ditt om jeg liker filmen, så, et litt usikkert :yes:

Twilight utelukker jeg ikke at jeg kommer til å se flere ganger.

 

Hva er greia med en vegetarvampyr forresten? Litt latterlig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...