Gå til innhold

Test: LG KM900 Arena


Anbefalte innlegg

Skriv din kommentar....

For det første er det vanskelig å endre innstillingene. Dersom du er velger en innstillingspost hvor du må taste inn noe, for eksempel e-postadresse, brukernavn eller passord, dukker tastaturet opp. Når du er ferdig kan du ikke få ned tastaturet for å bla videre i innstillingsmenyen. Da må du bla på en knøttliten del av skjermen til du finner en innstillingsmulighet som ikke krever tastaturet og trykke på denne. Så lenge tastaturet er oppe, kan du heller ikke se de nederste innstillingene i listen.

 

Dette gjelder forøvrig ikke bare e-postinnstillingene, men alle innstillingsmuligheter på telefonen.

 

Dette er rett og slett helt feil! Når tastaturet er framme finnes det en knapp med en pil pekende nedover oppe til høyre på tastaturet som får det vekk igjen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GUIet er noe av det mest glorete jeg har sett på lenge. Ingen problem å se at denne er fra Korea. Ellers er denne telefonen ingenting for meg siden den mangler eller er dårlig på de punktene jeg bruker mest. Dvs mail, surfing, spilling og installering av tredjepartsprgrammer (Ja jeg er blitt en AppStoreholiker).

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg snart kommer til å slutte å lese tester på Amobil.no

Nok en gang så har tester vært alt for skeptisk/kravstor i utgangspunktet. På videoen får vi inntrykk av at dette er en flott telefon inntil når vi får opp terningkast 3.

Lenke til kommentar

Har hele tiden hatt forventninger til denne mobilen,og jeg kommer nok til å kjøpe den

uansett.

 

Andre nettsider gir den 93/100 og Mobilen.no ga den terningkast 5..

 

Men er du ute etter en mobil som kan brukes til det meste,er den sikkert ikke det beste valget.

Da ville jeg heller gått for f.eks Htc touch diamond 2.

 

Men er det ikke så viktig med full pakke,er vel Arena en super multimediatelefon.

Lenke til kommentar
Endelig kom det noen som kun var ute etter og si "iphone er best".
Har fortsatt til overs å se en touch-telefon som er like god som iphone på hastighet og brukervennlighet.

Jeg har fortsatt til overs å se en touch-telefon som er så dyr, som har så mange negative sider, og samtidig få så mye god omtale som iphone.

 

Neida .. iphone er fin den.

 

Jeg ventet faktisk på at en som deg skulle komme og svare. Negative sider? Eneste jeg klarer å komme på i farten er vel mangelen på innebygd MMS støtte, så sant de ikke har gjort noe med det allerede da. Problemet til alle andre touch telefoner er at de er aaalt for trege og alt for lite funksjonible i forhold til at de baserer seg på touch teknologi. Da betaler folk heller velillig noen kroner mer for en telefon som du slipper å rive håret av deg på fordi alt går tregt og funker dårlig.

Lenke til kommentar

Da har jeg lest gjennom testen og jeg må ærlig innrømme at jeg blir forundret. Arena har gitt oss store forventninger.

 

De ledende test publikasjonene omtaler arena som en av de kjappeste telefonene etter iphone. Les hva espen swang skriver hos www.mobilen.no. " telefonen apple burde laget".

 

Arena får kritikk for dårlig nettleser, mangelfull gps og elendig e-post.

 

La oss ta htc diamond (terningkast 6 ). Den er tregere og har heller ikke ett fullverdig gps program med kart ferdig innstallert. Har eller ikke 3,5 mm jack. Den er dog bedre på mail men når konklusjonen er så forskjellig så må man lure. Når det gjelder gps så kan vi ta w715 ( terningkast 5 ). Den har gps og får ett pluss i margen. Den har heller ikke kart men det ansees ikke som negativt. Så hvorfor hos Arena?

 

Jeg har sagt det før og sier det desverre igjen. Htc, nokia og sonyericsson har en tedens til å surfe på velklingende navn. Sjekk testbasen til amobil og plukk ut alle telefoner med terningkast 3. Nokias telefoner til 700 kroner og som ikke har noen funksjoner skårer like bra!!

 

Jeg kan ike si at testen er skuffende for vi som har den og de aller fleste profftestere skryter denne opp i skyene. Ja, den kunne vårt bedre på noen områder men det kan også de som amobil gir seksere til.

 

Testen fremstår for meg som bare useriøs og lite gjennomtenkt. Bedre lykke neste gang men bruk litt mer tid og se på tidligere referanser

 

 

Skrevet på iphone

Lenke til kommentar
Endelig kom det noen som kun var ute etter og si "iphone er best".
Har fortsatt til overs å se en touch-telefon som er like god som iphone på hastighet og brukervennlighet.

Jeg har fortsatt til overs å se en touch-telefon som er så dyr, som har så mange negative sider, og samtidig få så mye god omtale som iphone.

 

Neida .. iphone er fin den.

 

Jeg ventet faktisk på at en som deg skulle komme og svare. Negative sider? Eneste jeg klarer å komme på i farten er vel mangelen på innebygd MMS støtte, så sant de ikke har gjort noe med det allerede da. Problemet til alle andre touch telefoner er at de er aaalt for trege og alt for lite funksjonible i forhold til at de baserer seg på touch teknologi. Da betaler folk heller velillig noen kroner mer for en telefon som du slipper å rive håret av deg på fordi alt går tregt og funker dårlig.

 

Hvor er filmfunksjonen på kameraet ditt? Hvor er muligheten til å legge inn en annen nettleser? Hvor er muligheten til å legge inn ordentlig GPS?

Lenke til kommentar

Kan også legge til at knowyourmobile.com ga Arena 5/5.

Og alle andre engelske nettsider jeg har sett på,har gitt den 80-90/100...

 

Har enda ikke funnet en nettside som har gitt den så dårlig karakter som Amobil,heller bare gode karakterer..

Så denne anmeldelsen trenger man ikke ta såååå seriøst da alle andre eksperter mener noe helt annet.

Lenke til kommentar
Endelig kom det noen som kun var ute etter og si "iphone er best".
Har fortsatt til overs å se en touch-telefon som er like god som iphone på hastighet og brukervennlighet.

Jeg har fortsatt til overs å se en touch-telefon som er så dyr, som har så mange negative sider, og samtidig få så mye god omtale som iphone.

 

Neida .. iphone er fin den.

 

Jeg ventet faktisk på at en som deg skulle komme og svare. Negative sider? Eneste jeg klarer å komme på i farten er vel mangelen på innebygd MMS støtte, så sant de ikke har gjort noe med det allerede da. Problemet til alle andre touch telefoner er at de er aaalt for trege og alt for lite funksjonible i forhold til at de baserer seg på touch teknologi. Da betaler folk heller velillig noen kroner mer for en telefon som du slipper å rive håret av deg på fordi alt går tregt og funker dårlig.

 

Hvor er filmfunksjonen på kameraet ditt? Hvor er muligheten til å legge inn en annen nettleser? Hvor er muligheten til å legge inn ordentlig GPS?

 

Det du nevner her er funksjoner som kommer i firmware 3.0 eller som allerede eksisterer. Angående å legge inn andre nettlesere er dette også mulig (se bilde), men alle tredjeparts nettlesere må for øyeblikket være webkit-basert. Dvs at de er rimelig lik Mobile Safari bortsett fra et annet utseende og flere funksjoner. Selv bruker jeg "Oceanus". Turn-by-turn GPS er allerede kommet til AppStore. Søk ettr "G-map". Det går rykter om at firmware 3.0 vil støtte videoinnspilling.

 

Det gjelder å følge godt med i iPhone-verdenen, for her går ting utrolig fort.

 

post-95751-1242379176_thumb.jpg post-95751-1242379186_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Forøvrig er det verdt å nevne at du ikke kan høre på musikk samtidig som du spiller. Dersom du starter et Java-program, stopper nemlig musikken.

 

Dette er også feil! Riktig at musikken stopper når man starter et java program, men hvis man starter et java program, bruker multitask funskjonen, starter musikken for så å fortsette java programmet, kan man høre på musikk!!! Amobil skulle nok ha testet telefonen litt mer skikkelig gitt. Er jo en annen feil i testen som jeg har beskrevet lenger opp på siden her.

 

Så nå snakker vi 1-2 terningkast opp!!!!!

Endret av kvaule
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på det der med fargene?

På mobilfakta.no og andre sider ser jeg at arena har 256K farger..

På mobilen.no står det at den har 16 millioner i fargedybde.

 

Hva er forskjellen på dette?Eller har den 256000 farger OG 16 millioner i fargedybde?

Noen som kan forklare meg dette?

Lenke til kommentar
Ingen som spiller lenger!

 

Det beviser jo at du faktisk lever i 1998. iPhone er populær å spille på. Nokias N-Gage er også populær. Android og Microsoft har kommet/kommer med sine egne AppStores. Hvordan du kan forvente at VI skal rette oss etter dine vaner er meg helt utrolig.

 

Ingen mobiler som er i nærheten av KM900 på mange punkter!

 

Sjekk siste punkt.

 

Jeg er kanskje en LG-fanatiker

 

Dette gjør deg til lite troverdig, siden en "fanboy" vil holde med et merke uansett hvor bra eller dårlig det produktet er.

 

atpåtil står mye feil i testen, så blir det ufattelig galt.

 

Da hjelper det ikke å hyle og skrike. Si hva som er feil, og ikke kast ubrukelige setninger og ord i luften.

 

Mvh.

Forhandler!

 

Som kjent er det ikke mange forhandlere som har peiling på hva de selger, og i tillegg nevner du at dere henviste kundene deres til Amobil. Spørsmålet er; hvorfor skal man henvise noen til andre personer når du selv vet alt om denne mobilen? Bruk heller kreftene dine på å selge ting enn å skrike ulogiske og teite ting på et av norges største forum?

 

Er målet ditt å selge flere KM900 så har du feilet som selger.

Lenke til kommentar

Så du har så mye bedre peiling på mobiler enn alle andre du da? Vi henviser til testsider til kundene viss de vil vite mer om telefonene. Dette kalles Service! Ikke fordi vi ikke vet. Skal vi skrive ut side på side for hver telefon når kunden spørr om de? NEI! Kom dei i jobb å slutt å sitte her hele dagen!

Har ingenting med at jeg kun selger LG. Jeg selger mye mer SE og Nokia, men det er TOTALT feil å gi denne mobilen terningkast 3, er bare det,. Det tror jeg de fleste skjønner. Dette er en bedre telefon enn det. Litt utblåsning i gårkveld!

Endret av Mobbbbi
Lenke til kommentar
Så du har så mye bedre peiling på mobiler enn alle andre du da? Vi henviser til testsider til kundene viss de vil vite mer om telefonene.

 

Jeg har tydligvis mye mer peiling enn deg.

 

Dette kalles Service!

 

Dette kalles latskap.

 

Skal vi skrive ut side på side for hver telefon når kunden spørr om de? NEI!

 

Hvor ble denne såkalte servicen av?

Kom dei i jobb å slutt å sitte her hele dagen!

 

Jeg har nok en mye bedre jobb enn deg, som gir meg mye frihet, siden jeg bestemmer selv når jeg jobber. Dermed har jeg tid å være her på forumet og hjelpe folk. ;)

men det er TOTALT feil å gi denne mobilen terningkast 3, er bare det,. Det tror jeg de fleste skjønner.

 

Hva med å slutte å syte, og si oss hva som er gale med testen!? Du kan ikke det nei? Så slutt å syt!

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det noe galt med denne testen!

Denne testen er jo den eneste som har gitt Arena så dårlig karakter.

Har lest maaaange tester fra andre sider,både norske og utenlandske.

Og ingen har gitt den så dårlig karakter som Amobil.

 

Derimot har den fått 5/6 eller 80/100% og det er noe helt annet enn terningkast 3!

 

3 er alt for dårlig..I verste fall skulle den hatt en sterk firer.

 

Alle andre som har anmeldt Arena har også nevnt epost,nettleseren og alt det negative men har da likevel gitt den det den fortjener.

 

3 er idioti,og Amobil blir sikkert ikke den siden folk har mest tillit til ang tester etter dette.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...