Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvilken adsl av tiscali og blucom


Anbefalte innlegg

Jeg synes Bluecom kunne ha hatt litt bedre hjemmesider og litt bedre tilbud, for eksempel HTML- basert sjekk av e- post. Greit når man er borte..

Det er dårlig tilbakemelding ved feil o.l. Driftsmeldinger oppdateres sjeldent, men på den annen side er det jo vanskelig å lese disse ved feil hvis man ikke har alternativ oppkobling. :smile:  

Sammenligner man dette med andre operatører er ikke BC billig for tiden.

 

 

De skal komme nye sider og mange sider tilbyr webmailsjekking så som:

www.mailreader.com

 

Driftsmelingene er et forsømt kapitel uansett ISP, jeg vet ikke om noen større ISP-er som har fått noe skikk på dette.

Tele2 og Tiscali lar nok inntekter fra tele og oppringt samband sponse de lave prisene i xDSL-kampanjene sine noe som reine xDSL-leverandører naturlig nok ikke kan gjøre.

Det finnes jo andre ting enn pris som er viktig, support og oppfølging av kunder betyr mye mer enn pris for svært mange.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Jeg kan bare tale for Bluecom sin del da jeg har dette selv, er kjempefornøyd. Var å satt opp Nextgentel Adsl hos en kamerat i helga, det virka også kjempefint. Slipper sånn pppoe oppkobling på begge to. Det er bare å gå inn på nettleseren så er du ute å surfer (i motsetning til telehor).

 

Med begge abonnemangene kan flere også koble seg opp til samme adsl ved bruk av en hub, switch eller router uten problemer, ikke no stress.

 

Mvh

 

Andreas Hagmann

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd mye problemer som kunde hos Tiscali. Så jeg hadde aldri valgt Tiscali. Søk på Tiscali på forumet og se alle de negative omtalene. Kjenner ikke Bluecom. Jeg får snart Bredbånd fra Tele2. Hadde først bestilt av Bluecom da Tele2 sa dem ikke kom til å levere på min sentral. Men etter en uke så var plutselig Tele2 der alikevel, så jeg skiftet leverandør. Så hvis sentralen nettopp er utbygd, så anbefaler jeg deg å drøye litt, for mest sannsynlig kommer Tele2 etter. Dem leverer stort sett alle steder hvor telenor kan levere.

Lenke til kommentar

I begynnelsen rota Bluecom volsomt da de hadde klart å registrerte to bostedsadresser på meg og hver jeg ringte for å rapportere feil skjønte de ingen ting. Men etter mye om og men da jeg fikk understreket at jeg bor kun på en adresse og det kun skal være registrert et samband ble det bedre. Men jeg har hatt delvis ustabil linje med en stund gjennomsnittshastighet på omkring 450kb/s på ei 704 linje. Da de fikset det har det vært greit inntil linja var borte en dag her forleden.

 

De fikser feil når de oppstår, men kunne ha lagt seg litt mer i selen når det gjelder kundeoppfølging.

Lenke til kommentar
tiscali: 384/128 Kbps, kr 379 pr mnd uten etablering.

 

 

bluecom:400/128 Kbps, kr 349,- per md. og kr 995,- i etablering. Kampanjepris !

 

telenor vil ejg ikke ha og tele2 er ikke her. ringte med tele2 og de vet ikke når dete blir tilgjengelig i seljord.

 

Seljord sier du, er fra nabokommunen din jeg. Har forøvrig både CS og MOHAA server om du vil spille, litt Off Topic men. Tror jeg ville valgt Bluecom faktisk, en kompis har Tiscali og han er ikke stort fornøyd med det tror jeg. Både pingen og nedlastningshastigheten hans går opp og ned som en jojo.

Lenke til kommentar

 

Jeg synes Bluecom kunne ha hatt litt bedre hjemmesider og litt bedre tilbud, for eksempel HTML- basert sjekk av e- post. Greit når man er borte..

 

https://webmail.bluecom.no/src/login.php

 

Joda, jeg innrømmer at jeg er tatt med buksene nede. :oops:

 

Men på den annen side- sjekk forsiden til Bluecom. Finner man enkelt og greit link til dette, eller til driftsmeldinger?

 

Ikke jeg, men det er mulig jeg ikke er flink nok til å lete.

Noe av poenget er at brukervennligheten bør bedres. Håper det blir bedre når de får nye sider som antydet i denne tråden. Mener fortsatt at dette er litt svakt, enkelte "nyheter" har vel ligget på forsiden i over et halvt år?

 

Bortsett fra det, selve båndbredden og stabilitet er jeg veldig godt fornøyd med.

Lenke til kommentar

Joda, jeg innrømmer at jeg er tatt med buksene nede.  :oops:  

 

Men på den annen side- sjekk forsiden til Bluecom. Finner man enkelt og greit link til dette, eller til driftsmeldinger?

 

 

Svjv finnes det ingen link på siden av en eller annen grunn.

Mulig at denne webmailen er under testing, driftsmeldinger finner du under support.

Lenke til kommentar
Hva slags type modem/oppkobling benytter Bluecom? Jeg skal benytte en Linux boks til og dele linjen, er det en form for PPPoE eller noe alla NGT sin ruter løsning? Kreves noe drivere?

 

IP tildelt via DHCP, veldig enkelt og greit

 

Ok, men er det uten problem mulighet og sette den foran en ruter? f.eks. en Linux boks? Det er vel ingen ruterfunksjon og firewall i den Bluecom boksen..? Håper virkelig ikke det, ønsker helst og kontrollere alt i linux burken...

Lenke til kommentar

Jeg har klaget på Tiscali mang enn gang her i forumet. Men nå har jeg hatt en stabil og rask linje siden de ble ferdig med utbedringene på mandag!! Ping'en på "jolt.uk.co" ligger mellom 40-50!!Norske servere ligger pingen på 30-40! (CS servere) :p:D

 

Om dette holder seg så er jeg kjempefornøyd, endelig så for jeg det jeg betaler for! :woot:

Lenke til kommentar

Ja hos meg også ble det i orden fra mandag av.

Som sagt tidligere, er det min erfaring ordner det seg alltid til slutt hos Tiscali.

 

Men det problemet de først og fremst burde legge seg radikalt i selen for å få skikk på er at de må orientere kundende bedre

når noe som ikke er som det skal /drøyer ut i tid osv.

Det går det stadig igjen eksempler på.

Det enkleste burde vel være å oppdatere om slike saker på

driftsmeldingsiden? Og der ser vi noe av poenget.

Der står det:

 

VIKTIG!

Denne tjenesten er for øyeblikket ikke tilgjengelig. Tjenesten vil være tilbake i drift innen kort tid.

 

Og hvor lenge har det stått? Flere mndr eller noe sånn??

Mitt poeng er at jeg ikke begriper hvordan Tiscali tenker prioriteringsmessig ( kan godt hende at det er noe jeg ikke skjønner selvsagt, men)

Hadde det ikke vært MYE enklere for en person å legge ut info på den driftsiden om hvordan ting og tang ligger an, en at flere kundebehandlere skal sitte å svare på drøssevis av enkeltvise mail og telefoner, som svært mange sikker kommer for at det nettopp ikke står noe på driftsmeldinger og de ikke hører noe?

 

Så hvorfor venter de isteden med å informere på driftsmeldingsiden? Det kan da ikke være stort vanskeligere å skrive inn noe der enn å svare på en mail vel?

Jeg bare lurer sånn på akkurat det, eller er jeg litt på jordet med dette her..??

Lenke til kommentar

Angående driftsmeldinger, det var en her i forumet som tipset meg om en

mailingliste, slik at mann får "driftsmeldingene" til TISCALI via email!

 

Stått på listen i noen uker, funker bra. Jeg har ikke mail adr. til listen her ( Jeg er på jobb) Men om noen er int. så kan jeg poste det senere ikveld. :wink:

 

NEMO

Lenke til kommentar
tiscali: 384/128 Kbps, kr 379 pr mnd uten etablering.

 

 

bluecom:400/128 Kbps, kr 349,- per md. og kr 995,- i etablering. Kampanjepris !

 

telenor vil ejg ikke ha og tele2 er ikke her. ringte med tele2 og de vet ikke når dete blir tilgjengelig i seljord.

 

:lol: Styr unna Tiscali :wink:

 

Ghozt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...