Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Søndag og nabofred


Gjest Irritert Nabo

Anbefalte innlegg

Gjest Irritert Nabo

Jeg har en nabo som irriterer meg er at han er hyperaktiv ute i hagen sin som er tett inntil min og mitt soverom, og han er også slik at han har lørdag som helligdag, derfor begynner han gjerne tidlig på søndag med ulike prosjekter, som å hogge ved, snekkere på huset sitt som han aldri blir ferdig med, for å så gi seg langt utpå kvelden.

 

Burde han ikke respektere tradisjonene til de rundt han, og holde fred på søndag? Det er så irriterende å ikke kunne ha vinduet oppe om natta uten å våkne tidlig på søndag av at naboen støyer og generelt bli plagd med støy på søndag. Jeg føler ikke at jeg greier å ta det opp med han heller. Han er irriterende på alle dager, men spesielt på søndag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan jo prate med han å spørre om han kan starte litt senere på dagen med alle disse tingene han gjør, jeg tviler på at du kommer noen vei, men bedre å prate med han om det, enn å gå å erge seg over det hele tiden...

 

jeg for min del synes søndag kunne vært som alle andre dager, vi lever trossalt i 2009 :)

Lenke til kommentar

Er vel en adventist dette dreier seg om? Husk at han ikke har lov til å jobbe på lørdag, så da må han bruke søndagen som jobbedag. Men jeg mener at han kunne holde seg til mer stille arbeid på søndagen, som maling, luking eller vasking av bil.

 

Det må jo innrømmes at han er flittig. Og han vil vel bli ferdig med snekringen på huset etter hvert?

Lenke til kommentar
Hvis fyren har en krevende jobb på hverdagene, er antakeligvis helgen den eneste tiden har har til å jobbe med huset og hagen. Å tvinge han til å i stedet lese en bok på søndag blir for dumt.

Hvis trådstarter har en krevende jobb på hverdagene, er antakeligvis helgen den eneste tiden han har til å slappe av.

 

Lider av det samme problemet, våknet opp til en gravmaskin som gravde opp hagen(og veien som alle bruker!) til naboen IGJEN!

Lenke til kommentar

Kansje på tide å angripe problemet på en annen måte? Med sånne personer nytter det ikke å be om toleranse, fred og forsoning. Her må du treffe han dobbelt så hardt tilbake, som altid har en base flere innfiltreringspunkter.

 

En måte å angripe problemet på er å utmatte fienden, ved feks holde ham våken om natten slik at han ikke kommer seg opp:

 

- Spill HØY musikk slik at han ikke får sove før til langt på natt.

- Betal noen unger i området for å leke "ring& spring" til kl 4 på natten.

- Innviter ham bort og gi han litt for mye i glasset

 

- Fest er selvfølgelig den ultimate løsningen på dette problemet, hvor man da får støy og bråk. Sørg samtidig for at du uheldigvis mister ett par flasker og bokser med diverse søppel i hagen hans. Etter en lang søvnløs natt må han og nå rydde opp i hagen istedenfor å snekkre.

 

Den andre måten å angripe problemet på er å være bedre enn ham:

 

- Stå opp en time før han, dra så igang den skikkelig kraftige gressklipperen du kjøpte dagen før.

- Finn deg en metallplate og en slegge kl 05.00

- uheldigvis går bilalarmen din eller hans 05.00

- klipp hekken

 

Så finnes selvfølgelig avledningsmetodene, slik at han blir opptatt med andre ting:

-Velt søppeldunken hans.

- kjøp en vil hund, slepp den fri i hagen hans

 

Ha en god dag

Lenke til kommentar

Som mennesker idag på vi tilpasse oss utifra bo situasjon . Om vi bor i rekkehus, blokk , leiligheter i et hus eller har et eget hus .

 

Du sier at problemet er at han jobber på huset på Søndagen. Det er jo greit det , men du sier at han starter veldig tidlig og det ødelegger for deg. Hva med å gå over til naboen så tar du en ordentlig prat. På en ærlig og forståelses ful måte. Du sier :

 

"Hey , som du vet så jobber du på huset hver Søndag. Det synes jeg er kjempe bra og jeg respekterer det. Du har jo aldri fest eller spiller høy musikk på Lørdagene som ødelegger for nattasøvn osv. Det setter jeg pris på, en god nabo ! Men jeg hadde håpet om du kunne startet å jobbet med søndagsarbeid rundt kl.12 istede for kl.9 . Du må ikke ta dette ille opp. Hadde blitt utrolig glad vist du kunne gjort det. Hadde jeg fått sovet litt bedre på søndagene. Du kan jo evt. ta å gjøre litt lettere arbeid på starten av dagen som ikke lager så mye bråk. Hva tror du ? "

 

 

Siden du ikke har pratet eller nevnt dette for naboen. Så kan det jo være at han ikke tror at dette er et problem. Ofte er det slikt at ting vi ikke prater om blir problemer.

Endret av Vizzy
Lenke til kommentar

Haha, "en god nabo", "det setter jeg pris på" :!: *smiske smiske*

 

Starter han klokken 8 forstår jeg godt at det er irriterende. Jeg kan til og med forstå at det er litt kjipt hvis han begynner klokken 10. Men fra klokken 11 og utover til klokken 22 kan jeg ikke se noen grunn til at han ikke skal kunne arbeide.

 

Hvis han har sin helligdag på lørdager kan du sette igang noe stort prosjekt om morgenen da, på omtrent samme tid som han bruker å starte - så kanskje han ser hvordan det er .

 

Men det enkle er ofte det beste. Ta en prat med han. Si at du liker å sove til klokken 10 på søndager og spør fint om han kunne vente med å snekre og slik til etter klokka 10 :) Eller klokken 11..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...