Gå til innhold

[Løst]Xfire - PCI-e HK-båndbredde?


Anbefalte innlegg

Så en post tidligere som bevegde seg inn på dette temaet, men jeg har fremdeles litt problemer med å få dette inn.

Jeg er for øyeblikket i gang med en PC som skal kjøpes inn og bygges en gang iløpet av sommeren.

Er tungt å sette seg inn i alt det nye siden sist jeg bygde PC...

 

Foreløpig utkast til ny PC bygger på en i7 prosessor, men jeg har ENORME problemer med å bestemme meg for hovedkort.

Den biten jeg har problemer med for øyeblikket er altså spørsmålet rundt XFire vs PCI-Express-båndbredden til hovedkortene.

Tenkt skjermkort er Radeon 4890-serien, (venter litt med å se etter Toxic-modellene atm). Jeg tenker å ta høyde for at jeg skal kjøpe et til når pengene tilsier at jeg kan...

 

Det jeg har sett at en del folk sier, er at jeg ikke får utnyttet to sånne kort pga at hovedkortene ikke har nok båndbredde på begge PCI-Express-slottene(?). Jeg har altså problemer med å finne og å forstå når hovedkortene kjører full PCI-e x16 på begge slottene, og når de skalerer den andre PCI-e slotten til x8(Visst jeg har fortått noe av infoen rundt dette)?

Nettshoppene oppgir vissnok ofte at hovedkort har 2x PCI-Express slotter, men dette er vanligvis FYSISKE slotter (altså ikke "elektriske")?

 

Spørsmålet:

Så, fins det hovedkort som har full 2x PCI-Express x16 slotter?

Og hvor finner jeg sånne opplysninger om hovedkortene?

 

De jeg kikker på for øyeblikket er:

4 Hovedkort under vurdering

Endret av Nurwex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du tenker på gamle 775 sokkelen, P45 vs X38/48 og P35.

Dette skal du bare GLEMME alt om, X58 har ikke noe slikt du trenger å bekymre deg for, bare handle ivei.

 

Hva jeg tenker på er ikke godt å si :roll:

Så det du sier er at X58-kortene ALLTID (der det er to eller flere altså) opererer med to fulle PCI-e x16 slotter?

Ingen sjangse for "flaskehals" pga en PCI-e x8 i fåreklær? :hmm:

Endret av Nurwex
Lenke til kommentar
3 slot er PCI-E 8x ja...

Men har ikke noen spesiell betydning, de er også fargekodet så som jeg sa, glem det nå.

Alle kortene er på det feltet er like.

 

Ok, takker for oppklaringen!

Hvilket ville du ha anbefalt btw? Kommer vel langt nok med Asus P6T Deluxe V2 går jeg ut ifra?

PSU er neste på listen... :roll:

Endret av Nurwex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...