Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med harddisk plass


Anbefalte innlegg

Jeg har en PC med to harddisker. Den ene er © disken, som har 50 GB og Windows installert. Den andre er (D) disken, som har 415 GB og alle spillene og filene mine. Problemet mitt er at av og til når jeg kopierer eller flytter filer til (D) disken, blir © disken full. F.eks unraret jeg en rar med 6 GB til (D) disken, men så ble © disken full og jeg måtte avbryte unraringen. Jeg har ikke peiling på hva som feiler © disken. Det er ingen logikk i at når jeg kopierer filer til en disk, så blir en annen disk full. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Winrar vil foretrekke å bruke TEMP-mappa i windows som "arbeidsmappe". Hver gang du pakker ut en fil vha drag'n drop så vil winrar først pakke filene ut til arbeidsmappen for å så flytte filene dit dem skal.

Tugvindt, ja. Men slik er det.

 

En løsning som burde fungere er å omlokalisere temp-mappen i windows til en annen disk/partisjon med større plass, for det er ikke bare winrar som lager filer i denne mappen.

Lenke til kommentar
En løsning som burde fungere er å omlokalisere temp-mappen i windows til en annen disk/partisjon med større plass, for det er ikke bare winrar som lager filer i denne mappen.

How to:

- Høyreklikk på "My Computer", velg "Properties" i menyen.

- Velg "Advanced" tab

- Klikk på "Environment Variables"

- Under "User variables for xxxx" vil du se at både TEMP og TMP er definert.

Endre begge disse til f.eks. D:\Temp (ikke glem å opprette mappen!)

- Under "System variables" finner du også TEMP og TMP.

Endre disse til D:\Temp også - eller velg noe annet om du vil.

- Klikk "OK" til du er ute av menyene.

 

Det er mulig at en omstart av maskinen må til før endringene "sitter".

 

Og - sjekk uansett hvilken "Temp"-mappe WinRAR bruker. Det kan hende den må endres manuelt.

Lenke til kommentar

Er riktig som skrevet over. For å slippe at Winrar ikke bruker temp på C, bruk valgene integrert i høyreklikken, "Extract to.." osv, eller åpne rar-filen og bruk knappene der. Drag n drop vil først pakke ut til temp på C og deretter flyttes til dit du "droppa".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...