Gå til innhold

Problemer med systemvolum under Vista-installasjon


Anbefalte innlegg

Når du først er i gang, kan du prøve på alle. Men du har jo 4 disker, så det kan ikke være 6-7 stk.

 

For å ikke blande dem når du lagrer, så skal du selv velge navn før du lagrer.

Alle vil komme med sectr00 som standrd. Forandre da til sector01 og lagre for disk 1, sector02 for disk 2 osv.

 

Behandle en disk om gangen. Dvs åpne diskprobe----behandle----luk dskprobe----åpne og behandle, osv.

 

De sectorene er og viktig i den sammenheng, at hvis du gjør noe feil, vil du kunne kopiere tilbake, og vips er ting slik de var.

 

Jeg har alltid kopi av viktig sectors lagret som backup.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er resultatet på alle diskene....Håper du skjønner noe.....

Sector.zip

 

Når du først er i gang, kan du prøve på alle. Men du har jo 4 disker, så det kan ikke være 6-7 stk.

 

For å ikke blande dem når du lagrer, så skal du selv velge navn før du lagrer.

Alle vil komme med sectr00 som standrd. Forandre da til sector01 og lagre for disk 1, sector02 for disk 2 osv.

 

Behandle en disk om gangen. Dvs åpne diskprobe----behandle----luk dskprobe----åpne og behandle, osv.

 

De sectorene er og viktig i den sammenheng, at hvis du gjør noe feil, vil du kunne kopiere tilbake, og vips er ting slik de var.

 

Jeg har alltid kopi av viktig sectors lagret som backup.

Lenke til kommentar

her er sector 00. tror jeg gløemte legge ved den...Sector00.zip

 

Her er resultatet på alle diskene....Håper du skjønner noe.....

Sector.zip

 

Når du først er i gang, kan du prøve på alle. Men du har jo 4 disker, så det kan ikke være 6-7 stk.

 

For å ikke blande dem når du lagrer, så skal du selv velge navn før du lagrer.

Alle vil komme med sectr00 som standrd. Forandre da til sector01 og lagre for disk 1, sector02 for disk 2 osv.

 

Behandle en disk om gangen. Dvs åpne diskprobe----behandle----luk dskprobe----åpne og behandle, osv.

 

De sectorene er og viktig i den sammenheng, at hvis du gjør noe feil, vil du kunne kopiere tilbake, og vips er ting slik de var.

 

Jeg har alltid kopi av viktig sectors lagret som backup.

Lenke til kommentar

Den sector01 er den 698GB. Den er ikke formatert viser den, og jeg finner ikke noe mer på de resterende 3999 sectorene.

 

Her må du kjøre noe recovery program, dvd for å finne filer.

 

Den andre ser ikke bra ut heler.

 

Men jeg ser at du har prøvd deg på gpt convertering + at den viser at det har vært medlem av andre dynamisk volume. Disken er på 465GB (dvs partition, mulig at den størrre)

 

Jeg har fornadret på den dynamisk verdien slik at den vil vises som basic.

Det er gjørt uten å tenke på å finne mer, enn at vi prøver for å se.

 

Åpne diskprobe----velg den disk 2 (herav sector02---ikke sant?) og velg å lese starting sector 0 antall 1.

for å være sikker at du åpner den jeg mener, så det er slik det vil ser ut nå du først velger å Read

post-90860-1241907552_thumb.jpg

Så fra file meny (overst til venstre velg å åpne den sector02+, som du har fått nå.Sector02_.zip

Når den er åpnet, så skal du velge fra Sectors meny å Write. Klikk yes på advarsel du får til den er skrevet.

 

 

I diskbehandlig etter på kan du velge å rescan for devices. Blir det noe foranding av viktighet på den?

Eventuelt må du restarte maskinen.

 

 

 

sectors03 osv var helt blanke, og kun en sector.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Tror jeg skal prøve på dette i morgen, litt trøtt nå til å sette meg inni alt dette.

Men den sector02 du har endret, det er IKKE den 698GB backup disken min? Du sier den 698 ikke er formatert, hvordan kan jeg eventuelt søke på den og recover ting?

 

Litt usikker på alt dette andre du sa og. Du spør om forandring av betydning? Hvordan ser jeg det eventuelt?

 

:)

 

Den sector01 er den 698GB. Den er ikke formatert viser den, og jeg finner ikke noe mer på de resterende 3999 sectorene.

 

Her må du kjøre noe recovery program, dvd for å finne filer.

 

Den andre ser ikke bra ut heler.

 

Men jeg ser at du har prøvd deg på gpt convertering + at den viser at det har vært medlem av andre dynamisk volume. Disken er på 465GB (dvs partition, mulig at den størrre)

 

Jeg har fornadret på den dynamisk verdien slik at den vil vises som basic.

Det er gjørt uten å tenke på å finne mer, enn at vi prøver for å se.

 

Åpne diskprobe----velg den disk 2 (herav sector02---ikke sant?) og velg å lese starting sector 0 antall 1.

Så fra file meny (overst til venstre velg å åpne den sector02+, som du har fått nå.Sector02_.zip

Når den er åpnet, så skal du velge fra Sectors meny å Write. Klikk yes på advarsel du får til den er skrevet.

 

 

I diskbehandlig etter på kan du velge å rescan for devices. Blir det noe foranding av viktighet på den?

Eventuelt må du restarte maskinen.

 

 

 

sectors03 osv var helt blanke, og kun en sector.

Lenke til kommentar

prøvde nå jeg og endret disk 2 som du sendte meg....den sector2+

da dukket disk 2 opp som Standard og at den er Klar. Men den dynamiske disk 2 vise og i diskbehandling, er dette rektig? denne står som ekstern, den dynamiske.....

 

 

Den sector01 er den 698GB. Den er ikke formatert viser den, og jeg finner ikke noe mer på de resterende 3999 sectorene.

 

Her må du kjøre noe recovery program, dvd for å finne filer.

 

Den andre ser ikke bra ut heler.

 

Men jeg ser at du har prøvd deg på gpt convertering + at den viser at det har vært medlem av andre dynamisk volume. Disken er på 465GB (dvs partition, mulig at den størrre)

 

Jeg har fornadret på den dynamisk verdien slik at den vil vises som basic.

Det er gjørt uten å tenke på å finne mer, enn at vi prøver for å se.

 

Åpne diskprobe----velg den disk 2 (herav sector02---ikke sant?) og velg å lese starting sector 0 antall 1.

Så fra file meny (overst til venstre velg å åpne den sector02+, som du har fått nå.Sector02_.zip

Når den er åpnet, så skal du velge fra Sectors meny å Write. Klikk yes på advarsel du får til den er skrevet.

 

 

I diskbehandlig etter på kan du velge å rescan for devices. Blir det noe foranding av viktighet på den?

Eventuelt må du restarte maskinen.

 

 

 

sectors03 osv var helt blanke, og kun en sector.

Lenke til kommentar

Ja det kan du prøve i morgen.

 

Forandring av betydning var ment slik:

 

-vi forandrer noe på disken, slik at den vises ikke lenger som dynamisk i diskbehandlig.

Det er greit, det er ikke noe spesielt med det.

 

Noe Av betydning betyr videre, om Vista er i stand å lese det som er i disken, og at når du åpner den finner noe filer, eller om Vista sier at disken er ikke formatert.

Vi hjelpe Vista for å forstå disken på et annet måte, men vi er og avhenging at det er noe der.

 

Det er det som er av betydning for oss nå.

Lenke til kommentar

I og K kom av seg selv....

 

endret disk 2 til bokstav E...

 

nå vises allesom Klar og OKog er standard disk. Den dynamiske ble borte etter restart av maskinen :)

Virker jo som det ser litt bedre ut nå da?

 

MEN, på bildet jeg legger ved her, så er disk E, I og K i RAW format, mens C (Som inneholder Vista) Er NTFS....Dette er vel ikke helt riktig?

 

post-84279-1241908890_thumb.jpg

 

De andre partitioner den i: og k:

 

kommer opp av seg selv eller har du forandret på det?

Lenke til kommentar

Det er riktig men ikke ønskelig.

 

Raw betyr at de må formateres før du kan bruke dem.

Men hvis du formaterer, mister vi muligheten å recover noe, slik vi ønsker.

 

Ikke formatere eller forandre på noe.

Vi kan prøve litt i morgen å se om vi kan lurer oss til noe mer.

 

At disk 1 og 2 var i en dynamisk gruppe forstår jeg, men at I: kommer fram er litt rart, samtidig jeg ser på den parttions tabellen at her er ikke som jeg gadde tenkt, med en del ting.

 

Jeg skal se litt mer på det, siden du har brukt gpt convertering.

 

 

Vi prøver i morgen.

Lenke til kommentar

OK, jeg forstår.

 

Som sgat er det hvertfall den på 698GB jeg først og fremst vil se om er noe på, eventuelt de andre og, men det kan jo tas etterhvert.

Men ja, ser på det i morgen om du er her og har mulighet :)

 

Tar kvelden her nå snart, så takk for hjelp igjen så langt! Kjempesnilt gjort av deg å hjelpe! :)

 

Snakkes i morgen!

 

 

Det er riktig men ikke ønskelig.

 

Raw betyr at de må formateres før du kan bruke dem.

Men hvis du formaterer, mister vi muligheten å recover noe, slik vi ønsker.

 

Ikke formatere eller forandre på noe.

Vi kan prøve litt i morgen å se om vi kan lurer oss til noe mer.

 

At disk 1 og 2 var i en dynamisk gruppe forstår jeg, men at I: kommer fram er litt rart, samtidig jeg ser på den parttions tabellen at her er ikke som jeg gadde tenkt, med en del ting.

 

Jeg skal se litt mer på det, siden du har brukt gpt convertering.

 

 

Vi prøver i morgen.

Lenke til kommentar

God morgen igjen.

 

Tenkte jeg bare sku nevne at hvert 2 min ca, s virker det som om en harddisk på en måte slår seg på på nytt, starter opp, og da "Fryser" windows noen få sekunder, som om det er den disken vista er på det skjer med....hmmm...

 

OK, jeg forstår.

 

Som sgat er det hvertfall den på 698GB jeg først og fremst vil se om er noe på, eventuelt de andre og, men det kan jo tas etterhvert.

Men ja, ser på det i morgen om du er her og har mulighet :)

 

Tar kvelden her nå snart, så takk for hjelp igjen så langt! Kjempesnilt gjort av deg å hjelpe! :)

 

Snakkes i morgen!

 

 

Det er riktig men ikke ønskelig.

 

Raw betyr at de må formateres før du kan bruke dem.

Men hvis du formaterer, mister vi muligheten å recover noe, slik vi ønsker.

 

Ikke formatere eller forandre på noe.

Vi kan prøve litt i morgen å se om vi kan lurer oss til noe mer.

 

At disk 1 og 2 var i en dynamisk gruppe forstår jeg, men at I: kommer fram er litt rart, samtidig jeg ser på den parttions tabellen at her er ikke som jeg gadde tenkt, med en del ting.

 

Jeg skal se litt mer på det, siden du har brukt gpt convertering.

 

 

Vi prøver i morgen.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Det var den disken som hadde merkelige verdier i partitions tabellen (alså starting head , Sector og Cylinder). Ikke det at de verdiene er de som faktisk vises, men dog ikke normalt i den sammenheng.

 

 

Forslag til det:

 

-disk 2 (den som var dynamisk) kan brukes til å installere Vista, for så å kontrollere etterpå om verdiene i partitions tabellen, forandrer seg, likt som på disk 0.

Det er for å bekrefte, hvilken rolle bios har i den sammeng.

 

 

Generelt bilde:

 

-disk 1 --du må bruke recovery data programm. Det vil bli svært vanskelig å arbeide med den, slik vi prøver nå. Har du funnet noe programm som du kan bruke?

Har testdisk funnet noe som helst?

 

For å teste om det er noe på det:

Du kan åpne dskprobe og velg å lese som vanlig, men isted for starting sector 0, kan du skrive et tall som er mellom 0 og 1465143296

Forsøk noe ganger. Er det bare 0000000, eller det er data på den?

 

Det er helt merkelig situasjon. Det virker som data har bare forsvunnet fra diskene.

Man finner nok litt info men det virker helst som at det er lagt i etter tid.

Hvorfor er det blitt slik vet jeg ikke.

Men det både GPT partitionering, dynamisk convertering, og behandling av diskene under XP og Vista man finner informasjon på de.

Og det er ikke ting som kommer ut fra det blå, det er brukt diverse på de.

 

 

-disk 2 -----før du velger å eventuelt installere Vista på den.

 

åpne dskprobe og velg å lese.

 

se bilde her, og prøve på det.

post-90860-1241951793_thumb.jpg

 

 

Det kan og prøves på disk 1

Lenke til kommentar

hei

 

prøvde dskprobe på disk01 nå og da fikk jeg opp: Datafeil (sirkulerende overflødighetskontroll, CRC)

Det samme på disk02...(Som jeg tror er vista disken?)

 

mye rart her! den dynamiske disken er nå også borte fra diskbehandling.....

 

men det jeg vil, er: Finne ut om den største disken kan redddes (Eventuelt de andre og) med recovery...hvis ikke, bare resette de på en måte (Du skjønner sikkert hvordan jeg tenker), så skal jeg installere Win7 igjen. Så skal ikke ha vista.

Hva syns du jeg kan prøve når det gjelder recovery?

 

 

 

Heisann

 

Det var den disken som hadde merkelige verdier i partitions tabellen (alså starting head , Sector og Cylinder). Ikke det at de verdiene er de som faktisk vises, men dog ikke normalt i den sammenheng.

 

 

Forslag til det:

 

-disk 2 (den som var dynamisk) kan brukes til å installere Vista, for så å kontrollere etterpå om verdiene i partitions tabellen, forandrer seg, likt som på disk 0.

Det er for å bekrefte, hvilken rolle bios har i den sammeng.

 

 

Generelt bilde:

 

-disk 1 --du må bruke recovery data programm. Det vil bli svært vanskelig å arbeide med den, slik vi prøver nå. Har du funnet noe programm som du kan bruke?

Har testdisk funnet noe som helst?

 

For å teste om det er noe på det:

Du kan åpne dskprobe og velg å lese som vanlig, men isted for starting sector 0, kan du skrive et tall som er mellom 0 og 1465143296

Forsøk noe ganger. Er det bare 0000000, eller det er data på den?

 

Det er helt merkelig situasjon. Det virker som data har bare forsvunnet fra diskene.

Man finner nok litt info men det virker helst som at det er lagt i etter tid.

Hvorfor er det blitt slik vet jeg ikke.

Men det både GPT partitionering, dynamisk convertering, og behandling av diskene under XP og Vista man finner informasjon på de.

Og det er ikke ting som kommer ut fra det blå, det er brukt diverse på de.

 

 

-disk 2 -----før du velger å eventuelt installere Vista på den.

 

åpne dskprobe og velg å lese.

 

se bilde her, og prøve på det.

post-90860-1241951793_thumb.jpg

 

 

Det kan og prøves på disk 1

Lenke til kommentar

Hmm, når du får slike problemer og feilmeldninger, så det er ikke bare harddiskene, eller Vista,

det er mer som må du undersøke.

 

1) hvilken hovedkort har du?

2) har du mulighet å skifte datakablene til diskene

3) kjøre diagnose på hardiskene, med verktøy fra produsent.

 

-Hvis du har forandret på hardware konfiguration i det siste, kanskje skjermkort som krever litt mer enn den andre

-hvis du har opplevd div problemer lenge før det siste

 

så man og se på PSU osv.

 

Du vet bedre enn andre, om det er ting du burde se litt nærmare på.

Å installere OS, starte å lagre ting, for så oppleve problemer igjen er ikke ønskelig eller gunstig for deg.

 

Hviken merke disker har du, så du kan få hjelp å finne verktøy?

 

Recovery data prog, så har jeg faktikst alt for litt peil i forhold til andre brukere her. Så her må vi spørre andre.

 

Men jeg går ut fra at du har noe bilder på den backup disken. Da kan du bruke testdisk til det.

dobbeltklikk på det post-90860-1241954327.jpg i testdisk folder din.

Lenke til kommentar

Hovedkortet er: Asus M2N68...

 

skifte datakablene? Har ingen ekstra, nei....

og har western digital harddisk (Hvertfall den backup disken, usikker på de andre, men kan finne ut)

hvordankjøre diagnose på den disken da?...

 

har ikke forandret på noe hardware konfigurasjon, lite greie på slikt. eneste er det med partisjonering via gParted, og da gikk alt galt tydeligvis....

 

 

Hmm, når du får slike problemer og feilmeldninger, så det er ikke bare harddiskene, eller Vista,

det er mer som må du undersøke.

 

1) hvilken hovedkort har du?

2) har du mulighet å skifte datakablene til diskene

3) kjøre diagnose på hardiskene, med verktøy fra produsent.

 

-Hvis du har forandret på hardware konfiguration i det siste, kanskje skjermkort som krever litt mer enn den andre

-hvis du har opplevd div problemer lenge før det siste

 

så man og se på PSU osv.

 

Du vet bedre enn andre, om det er ting du burde se litt nærmare på.

Å installere OS, starte å lagre ting, for så oppleve problemer igjen er ikke ønskelig eller gunstig for deg.

 

Hviken merke disker har du, så du kan få hjelp å finne verktøy?

 

Recovery data prog, så har jeg faktikst alt for litt peil i forhold til andre brukere her. Så her må vi spørre andre.

 

Men jeg går ut fra at du har noe bilder på den backup disken. Da kan du bruke testdisk til det.

dobbeltklikk på det post-90860-1241954327.jpg i testdisk folder din.

Lenke til kommentar

Jeg vil så gjerne at du åpner testdisk, dobbelt klikk på den bilde (den vedlagte) som du finner der, velg andre linje i den første bilde du ser, og deretter taste bare enter, til den starter å søke.

 

Du kan da avslutte hvis den finner på noe, fordi du har ikke plass på C: for å lagre så mye

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

ja har gjort det, usikker om jeg trykket på den andre linjen, men den søker nå hvertfall på den backupdisk, og har sålangt funnet mange bilder og musikk....men virker som det tar veldig lang tid å ske gjennom....

hva annet skal jeg gjøre imellomtiden?

Og hva kan det komme av at den disken jeg nevnte stopper og starter hele tiden slik at vista henger?

 

Jeg vil så gjerne at du åpner testdisk, dobbelt klikk på den bilde (den vedlagte) som du finner der, velg andre linje i den første bilde du ser, og deretter taste bare enter, til den starter å søke.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...