Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Eksamen 2009 - 10'ende trinn - Skulle bare være morsom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvorfor jeg ikke kommer inn på forberedelsessidene? Jeg var inne både i går og i tidligere i deg. Nei, jeg skrev ikke inn feil passord.

 

 

Kanskje små/store bokstaver..

 

Uansett, på "Wall of Fame" greia til trådstarter har h*n en liste me navn.

Hvis du trykker på "Lamb of God sine forberedelsesark" kommer du til innlegget til personen, hvor han har lastet opp forberedelsesheftene.

 

 

Tror jeg ;p

Lenke til kommentar

Er det noen som har skaffet fakta om alle mulige emner?

 

Jeg har nesten ikke noe om mobbing etc..

Har fokusert mest på humor/latter og skal prøve å finne ut noe om karikaturtegningene hvis noe slikt kommer..

 

Så skal jeg prøve å finne ut litt om påstandene: 'En god latter forlenger livet' og 'Den som ler sist, ler best'.

 

Synes mobbing som ender i tragedie er så klassisk.. Men men, er jo bare min mening, det meste er vel 'klassisk'..

 

 

Men tilbake spørsmålet;

Har dere tatt med fakta i tilfelle all slags oppgaver, eller fokusert på to-tre mulige emner?

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor jeg ikke kommer inn på forberedelsessidene? Jeg var inne både i går og i tidligere i deg. Nei, jeg skrev ikke inn feil passord.

 

 

Kanskje små/store bokstaver..

 

Uansett, på "Wall of Fame" greia til trådstarter har h*n en liste me navn.

Hvis du trykker på "Lamb of God sine forberedelsesark" kommer du til innlegget til personen, hvor han har lastet opp forberedelsesheftene.

 

 

Tror jeg ;p

 

Som sagt: Ikke feil passord!

Lenke til kommentar
Vet noen om det er lov til å ha med minnepenn med ferdige kildehenvisninger, og bare lime de inn i eksamensdokumentet? :)

 

Hjelpemidler:

"På eksamen er alle hjelpemidler tillatt, med unntak av Internett og andre hjelpemidler som tillater kommunikasjon. Det er heller ikke tillat med oversettelsesprogram."

 

 

Det går ikke an å kommunisere med minnepenn, så det eneste de kan straffe deg for ved bruk av minnepenn er vel at du har programmer på den; f.eks. oversettelsesprogram..

 

 

Jeg tror jeg satser å ta med fakta fra diverse sider med kildehenvising.

 

Får håpe på at det ikke er juks og at de ikke kaster meg ut og gir meg 1 i Norsk + nedsatt oppførsel :p

Endret av Teardown
Lenke til kommentar
SÆRIØST,. hvordan skal man skrive en sakpreget tekst om det her? sinnsykt dårlig.

 

 

 

Kommer an på hva oppgavene blir...

 

Et eksempel på noe som er skrevet i virkeligheten er:

Karikaturtegningene:

De var ment å være morsomme, men ble hetsa av muslimene. "Skulle bare være morsom"

 

Så er det jo klassikerne;

Mobbing som ender i tragedie etc..

 

 

 

Det er bare å google etter sanne historier ^^

Lenke til kommentar

Okei.. Ble litt usikker nå >.<

 

Er det noen som vet om det er egen mening i 'Debattartikkel' ?

 

Trodde det ikke var det, men jeg hadde jo glemt at det finnes 'Faktaartikkel', og den høres gankse objektiv ut..

 

Men da må vel debattartikkel være en blanding av subjektiv og objektiv for å ikke være faktaartikkel?

 

 

Trenger hjelp fort ;D

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om jeg skal bruke et program som heter FSCapture for å lagre "print screens" av nettseder i JPEG-format, er dette en dårlig ide i forhold til at det ser helt ut som den orginale nettsida, bare uten trykkbare knapper/linker?

Lenke til kommentar
Okei.. Ble litt usikker nå >.<

 

Er det noen som vet om det er egen mening i 'Debattartikkel' ?

 

Trodde det ikke var det, men jeg hadde jo glemt at det finnes 'Faktaartikkel', og den høres gankse objektiv ut..

 

Men da må vel debattartikkel være en blanding av subjektiv og objektiv for å ikke være faktaartikkel?

 

 

Trenger hjelp fort ;D

 

I en Debattartikkel tar du opp to sider av samme sak. Mens i en Fagartikkel skriver du om en ting.

Eks. Debattartikkel: Du kan skrive om for og i mot lue i skolen.

Eks. Fagartikkel: Du skriver om global oppvarming.

 

OPS. Alle artikkler skal være objektive.

 

Håpe det hjelper:D

Endret av hs942
Lenke til kommentar
Okei.. Ble litt usikker nå >.<

 

Er det noen som vet om det er egen mening i 'Debattartikkel' ?

 

Trodde det ikke var det, men jeg hadde jo glemt at det finnes 'Faktaartikkel', og den høres gankse objektiv ut..

 

Men da må vel debattartikkel være en blanding av subjektiv og objektiv for å ikke være faktaartikkel?

 

 

Trenger hjelp fort ;D

 

Om oppgaven tillater det, bør du heller skrive et leserinnlegg/debattinnlegg.

Lenke til kommentar
Vet noen om det er lov til å ha med minnepenn med ferdige kildehenvisninger, og bare lime de inn i eksamensdokumentet? :)

 

Hjelpemidler:

"På eksamen er alle hjelpemidler tillatt, med unntak av Internett og andre hjelpemidler som tillater kommunikasjon. Det er heller ikke tillat med oversettelsesprogram."

 

 

Det går ikke an å kommunisere med minnepenn, så det eneste de kan straffe deg for ved bruk av minnepenn er vel at du har programmer på den; f.eks. oversettelsesprogram..

 

 

Jeg tror jeg satser å ta med fakta fra diverse sider med kildehenvising.

 

Får håpe på at det ikke er juks og at de ikke kaster meg ut og gir meg 1 i Norsk + nedsatt oppførsel :p

 

Vi har fått beskjed om at vi ike får lov til å ha andre dokumenter enn oppgava som vi skriver åpne, og da er det vel litt håpløst med minnepenn?

Jaja, for meg spiller det uansett ingen rolle - jeg har alt på papir :)

Lenke til kommentar
Hvor nøye er det med å oppgi kilder? Om jeg bruker nettet til å skaffe meg kunnskaper og fakta, men ikke siterer direkte, trenger jeg da å ta med kilder?

 

Tviler på det, men om du nevner noe fra artikkler du har lest etc kan det være lurt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...