Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Skolen andmelder meg for å bruke lærerens navn


Skrujernet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg la meg flat. Kanskje dumt gjort, men gjort er gjort. Nå gidder jeg ikke å ry meg mer om dette :!:

 

Synes det var bra gjort. Hvorfor nekte for noe, når du er skyldig?

 

Bra at du tok ansvar og at du nå tar konsekvensene.

Helt enig. Props til trådstarter.

Lenke til kommentar

man er uskyldig til det motsatte er bevist, og her hadde de helelr hatt vansker med å bevise at det var han, i alle fall med bevisene TS har lagt ut.

 

Men sant som folk sier og, det funker av og til best å innrømme, stikke halen mellom bena og se opp med valpe øyer.

 

Ikke tro at jeg ikke mener du fortjener straff, for det gjør du. Men jeg syntes straffen ble litt i hardeste laget mtp hva du egentlig gjorde. For vi alle var unge en gang, heter det...

Lenke til kommentar
Men sant som folk sier og, det funker av og til best å innrømme, stikke halen mellom bena og se opp med valpe øyer.

 

Det handler heller ikke om å spille uskyldig, men om å ta ansvar. Du stikker ikke halen mellom beina, du viser at du forstår at dette var feil og tar konsekvensen av det du har gjort.

Lenke til kommentar
man er uskyldig til det motsatte er bevist...

 

Du tenker kanskje på skyld i strafferettslig sammenheng? Sett at du kjører på og skader noen noen en mørk kveld, men stikker av, og så klarer de ikke å finne ut at det var du som gjorde det. Har du da likevel ikke kjørt på og skadet noen? Har den du kjørte på ikke fått noen skader? Ville du objektivt sett mene at du var uskyldig?

Lenke til kommentar

Selvsagt er man ikke uskyldig til det motsatte er bevist.

Man er selvsagt skyldig hvis man har gjort det!

 

Men man skal regnes som uskyldig inntil det motsatte er bevist. Dette for å hindre justismord.

 

Det skal nevnes at skolen ikke nødvendigvis drives av jurister, og hva de trenger av bevis for å dømme deg til gjensitting eller nedsatt orden avhenger av rektors humør.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

har folk blitt trege eller noe sånt plutselig?

 

Straffen jeg mente var nevnt tidligere i tråden, er du intr i den kan du selve gå lengre frem å se hva jeg mener. Det TS _kunne_ få, det var derfor jeg mente han skulle unngå å innrømme for straffen han kunne få var ganske seriøs og kunne være ødeleggende for hans liv senere. Han tok ikke å kjørte ned noen, han prøvde å få tak i fasit til en prøve. Å risikere fengsel og heftige bøter for noen rampe streker, det syns jeg er litt drøyt og man vet aldri hvordan folka er på hans skole. De kunne prøvd å gi han en heftig straff for det. Han fortjener straff, men ikke fengsel og store bøter som han kunne fått.

 

Angående uskyldig til det motsatte er bevist, så mener jeg selvsagt juridisk, dere trodde vel ikke at jeg mente at man kunne drepe en person og det var greit så lenge ingen fant ut om det? :wallbash:

 

Orden og oppførsel er som alle karakterer på skolen, det skal ligge god grunn og skriftlig hva personen har gjort før det settes ned. Man kan ikke sette ned oppførsel og ordenskarakteren fordi man føler for det. Selvsagt så er normer også i spill her, men rektor kan ikke sette den ned fordi han ikke liker f.eks. faren din eller hvilket lag du heier på. Men å senke den karakteren ned + kanskje utvisning eller en annen form for skolestraff er nødvendig og det bør TS få, men ikke fengsel osv. Kjente mange nazi lærere som bokstavelig bare ventet at jeg skulle gjøre en tabbe før de kunne begynne å flå meg.

 

Grunnen til at jeg sa at han skulle bare la det ligge, er at TS er nok skremt mer enn nok over hva som kunne skje og det i seg selv burde være nok for at det aldri gjentar seg. Og det er jo derfor vi har straffer, det er jo for at folk ikke skal begå de ulovlige handlingene i frykt at de kan bli straffet for det.

 

edit:

 

Første gangen jeg skrev at han skulle unngå det, var før han skrev at han har innrømmet det og at det ble null straff. For dem som ikke følger med.

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...