Gå til innhold

[Løst] Søke lokalt på maskinen


Anbefalte innlegg

Holder på med et lite program nå, og ønsker å ha en søkefunksjon.

Jeg har googlet etter strenger som "Visual Basic.net search, local search" osv. men får bare treff som "World's greates VB.net search engine" og jeg får ikke noe resultat av å lese på de sidene.

 

Det jeg trenger en en funksjon som lar meg søke lokalt på maskinen der jeg kan spesifisere kriterier i VB.net.

 

Kriterier som skal spesifiseres:

- Mål (mappe med undermapper)

- Filnavn

- Filtype

 

 

Har sett litt på Visual Studios innebygde "DirectorySearcher", men skjønner den ikke helt.

Endret av lefsaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mye mulig, men jeg har lyst til å ha det i mitt eget program.

 

Jeg holder på med det samme bare i java (kanskje jeg går over til c#)..

Du finner masse på msdn sine sider..

 

Du må ha SDK innstalert: http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

 

Dim con As ADODB.Connection

Dim rst As ADODB.Recordset

 

Set con = New ADODB.Connection

Set rst = New ADODB.Recordset

 

Dim sConString As String

Dim sSQLString As String

 

sConString = "Provider=Search.CollatorDSO;Extended Properties='Application=Windows';"

con.Open sConString

 

sSQLString = "SELECT Top 5 System.ItemPathDisplay FROM SYSTEMINDEX"

 

Set rst = con.Execute(sSQLString)

 

Do Until (rst.EOF)

Print(1, rst("System.ItemPathDisplay").Value);

rst.MoveNext

Loop

 

rst.Close

Set rst = Nothing

 

con.Close

Set con = Nothing

 

For å lese mer: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa828804(VS.85).aspx

Lenke til kommentar

Hva du lager? Har du hørt om GnomeDo? Jeg lager det samme for windows (en enkel greie for min egen del). Programmet skal ligge nede på Systemtrayet (ikonene med klokka osv), så trykker du windowsknapp+space og skriver inn noe, så vil det komme opp resultater.. Skal også legge inn egne "kommandoer".. Hvis jeg skriver java så åpner eclipse seg, java sun sine dokumentasjonssider, og en java ebook f.eks..

 

Hater å bruke musen over alt på jord.. Sitter nå på linux, kjempe greit å åpne terminal og skrive inn hvor/hva man vil og komme seg enkelt rundt uten å måtte styre musen gjennom endeløse menyer..!!

 

Skal snart tilbake til windows når windows 7 kommer.. Ingen tvil om at programmet vil komme til nytte. Når jeg nå er inne på windows maskiner, nøler jeg bare ved tanken på å åpne en mappe (ahh, jeg må strykke start, dokumenter, skole, bla bla.. hvorfor ikke bare skrive inn mappenavn?:p)

Endret av jossy
Lenke til kommentar
I Wndows Vista\7 kan du trykke Win knappen så skrive "c:\din mappe" så åpner den mappa di :)

 

i XP kan du vel bruke Win+R.

 

w00t? :D det var jo nice da! men uansett så er det lettere å skrive 'din mappe' (eller bare 'din') :p

 

takk for tipset ;)

Lenke til kommentar

Du MÅ ikke bruke mus i Windows, det finnes hurtigtaster for alt.

 

Hvis du bare trykker på Win tasten i Windows 7, kommer du automatisk til søk, og da sørger indexing for at du får søkeresultater selv før du er ferdig med å skrive navnet.

 

Og til jossy: nice, dette har jeg aldri sett eller hørt om før :) Dette må sjekkes ut nøyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...