Gå til innhold

Selge mitt Nikon D300 med utstyr?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en D300 med noe utstyr som jeg vurderer å selge grunnet lite bruk, men hva kan man selge noe slikt for? Og hvor selger man slikt?

 

Selve huset har tatt ca. 3000 eksponeringer fant jeg ut via Opanda, og er helt strøkent.

 

Alt utstyret ble kjøpt nytt i Norge i mai/juni 2008. Både kameraet og objektivet har superforsikring fra Japan Photo, slik at man faktisk får et helt nytt kamera eller objektiv i erstatning dersom man skulle klare å ødelegge det...

 

I tillegg til selve kamerahuset har jeg dette:

- Nikon 16-85mm F3.5-5.6G ED VR AF-S DX

- Nikon Vertikalgrep MB-D10

- Nikon Speedlight SB-800

- SANDISK EXTREME III CF 16GB 30MB/S

 

Noen som har mulighet til å hjelpe meg med en rask prisvudering? Bør jeg eventuelt selge alt samlet, eller de enkelte tingene hver for seg?

 

På forhånd takk for alle innspill :D

Endret av martinz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tviler på at du trenger noen annonse utover denne jeg ;)

 

Dette er da ikke noen annonse... Jeg har ikke engang bestemt meg for om jeg vil selge kameraet, det var liksom det jeg ville forsøke å få litt hjelp til her...

Endret av martinz
Lenke til kommentar
Jeg tviler på at du trenger noen annonse utover denne jeg ;)

 

Dette er da ikke noen annonse... Jeg har ikke engang bestemt meg for om jeg vil selge kameraet, det var liksom det jeg ville forsøke å få litt hjelp til her...

Ikke vondt ment!

Tenkte bare at her treffer du målgruppen din mer hjemme enn noe annet sted!

Håper du får en god pris om du skulle bestemme deg for å selge :)

Lenke til kommentar
Skal vi si tre tusen? Jeg betaler frakt :innocent:

 

Solgt! ;)

 

Foto.no har et bruktmarked du kan sjekke ut, om ikke mitt tilbud er godt nok :p

 

Takk, skal sjekke det ut. Men lurer egentlig mest på hvor jeg eventuelt kan legge meg prismessig, og det kan det jo være greit å finne ut det før jeg eventuelt ut utstyret på foto.no.

 

Som jeg skrev har jeg egentlig ikke bestemt meg for om jeg skal kvitte meg med utstyret eller ikke, og det er vel egentlig hva man kan forvente å for det som vil være med på å bestemme utfallet av det.

Lenke til kommentar

Er det at huset og objektivet har Superforsikring fra Japan Photo noe som kan påvirke prisen? For det må jo være fint å ha en slik forsikring...?

 

Som jeg har forstått er denne forsikringen ganske god og dekker nesten alt man måtte utsette utstyret sitt for, og man får nytt utstyr uten noen form for avkortning dersom man skulle være uheldig å ødelegge utstyret?

Endret av martinz
Lenke til kommentar

Alt etter hvor lenge som gjenstår i tid på forsikringa, men det er jo en trygghet som gjerne er verdt litt ekstra penger, spesielt når man kjøper brukt. Synes absolutt du skal ta litt ekstra for forsikringa. Huset og objektivet er vel det som lettest går gaiken også.

Lenke til kommentar
Alt etter hvor lenge som gjenstår i tid på forsikringa, men det er jo en trygghet som gjerne er verdt litt ekstra penger, spesielt når man kjøper brukt. Synes absolutt du skal ta litt ekstra for forsikringa. Huset og objektivet er vel det som lettest går gaiken også.

 

I dette tilfellet er det litt over tre år igjen av forsikringen, så man bør være godt dekket lenge.

 

Det er vel også såpass lenge at om man skulle være uheldig å ødelegge kameraet en god stund frem i tid så kanskje man er heldig og får D300s etterfølger? Regner med at om ikke D300 selges lenger, og de ikke har flere nye på lager, så er vel det alternativet...

Endret av martinz
Lenke til kommentar

Kjøpte mitt utstyr brukt (har faktisk akkurat det samme som deg :)).

Dette betalte jeg for det:

Kjøpte alt stykkevis.

 

Kamerahus 7000 +frakt (da kostet nytt hus mindre enn det gjør i dag)

Blitz 2000 inkl frakt (hentet denne)

Objektiv 3900,- (nytt fra fotophono, koster 4500 i dag der)

Endret av shakudu
Lenke til kommentar

Tja, det er sikkert mange som er vil kjøpe det du har og selge, så jeg ville lagt ut annonse her, på foto.no og på finn.

 

D300'n får du lett solgt, både alene og med 16-85. Blitsen selger seg vel enklest alene. Batterigrepet passer jo til D700 også. Tipper jeg ville solgt kamera+linse+minnekort som en pakke, men blits og grep for seg. Uansett, alle varene du har er populære, så de går sikkert.

 

Kult om du venter med å selge til jeg har fått feriepengene mine :)

Lenke til kommentar
Kjøpte mitt utstyr brukt (har faktisk akkurat det samme som deg :)).

Dette betalte jeg for det:

Kjøpte alt stykkevis.

Kamerahus 7000 +frakt (da kostet nytt hus mindre enn det gjør i dag)

Blitz 2000 inkl frakt (hentet denne)

Objektiv 3900,- (nytt fra fotophono, koster 4500 i dag der)

 

Synes dette ser ganske greit ut som bruktpriser jeg. For brukt 16-85 kanskje 2700-3000 kr. (Jeg hadde ligget høyere i forhold til nypris på et objektiv uten AF-S og VR: Disse mekaniske systemene er å betrakte som forbruksvarer, dritdyre å fornye.) Forsikringa har, om den gjelder, kanskje en verdi på 1000-1500 kr? Grepet ville jeg ikke gitt særlig mer enn 2000 for, dette kan kjøpes fra mange kilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...