Gå til innhold

Klokking av ddr333 til ddr400 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jeg på noen måte få min ram til å kjøre på dd400? ved å senke cas eller noen andre verdier.

 

I såfall må du øke CAS latencyen. Latency er forsinkelse, og økt forsinkelse på CAS/RAS o.l. kan muliggjøre høyere mhz på rammen.

 

En ddr333 brikke spesifisert for CAS2 kan godt klare ddr400 hastighet på CAS2 også, men sjansen er nok større på CAS3.

 

DrErling

Lenke til kommentar
Sorry å gå litt off topic, men hvordan fikk du vannkjøling til 400kr?

 

Min Twinmos DDR333 går fint på DDR400 uten ekstra kjøling eller noe fancy greier.

 

Det kan da ikke være TwinMOS og langt mindre med winbound brikker som er bestillt her? Ergo er det vel tvilsommt om man får de klokket til 400 i det minste uten å _øke_ latency med mer. (ikke peiling på ram tuning desverre)

Lenke til kommentar
Sorry å gå litt off topic, men hvordan fikk du vannkjøling til 400kr?

 

Min Twinmos DDR333 går fint på DDR400 uten ekstra kjøling eller noe fancy greier.

 

Det kan da ikke være TwinMOS og langt mindre med winbound brikker som er bestillt her? Ergo er det vel tvilsommt om man får de klokket til 400 i det minste uten å _øke_ latency med mer. (ikke peiling på ram tuning desverre)

 

Kjører cas2 på cas2.5 brikke

Lenke til kommentar
Sorry å gå litt off topic, men hvordan fikk du vannkjøling til 400kr?

 

Min Twinmos DDR333 går fint på DDR400 uten ekstra kjøling eller noe fancy greier.

 

1. Kjøpte på Qxl for 400 kr av en gærning. Det er vel et av de gamle AMD Vannkjølings settene som ble avløst av magnum. Kom med en giant radiator, 1stk kraftig 120mm og 1 stk kraftig 92mm :wink: Har 2 paps vifter av 26 db typen nå da..

 

2. Kult det med rammen din. Er det ikke slik at en kan vere "heldig" med en rambrikke? slik at man får en jævlig bra brikke for bra pris?

Lenke til kommentar
Sorry å gå litt off topic, men hvordan fikk du vannkjøling til 400kr?

 

Min Twinmos DDR333 går fint på DDR400 uten ekstra kjøling eller noe fancy greier.

 

Det kan da ikke være TwinMOS og langt mindre med winbound brikker som er bestillt her? Ergo er det vel tvilsommt om man får de klokket til 400 i det minste uten å _øke_ latency med mer. (ikke peiling på ram tuning desverre)

 

Kjører cas2 på cas2.5 brikke

 

Vi snakket vel om Versatile og det utstyret han har listet? Delv om du er veldig glad i å fortelle hva du har og hvor bra det er hjelper det jo ikke Versatile veldig mye fremover så lange han har noe helt annet.

Lenke til kommentar
Sorry å gå litt off topic, men hvordan fikk du vannkjøling til 400kr?

 

Min Twinmos DDR333 går fint på DDR400 uten ekstra kjøling eller noe fancy greier.

 

Det kan da ikke være TwinMOS og langt mindre med winbound brikker som er bestillt her? Ergo er det vel tvilsommt om man får de klokket til 400 i det minste uten å _øke_ latency med mer. (ikke peiling på ram tuning desverre)

 

Mine gamle Twinmos PC2700 cl2.5 brikker kjørte helt stabilt på DDR400 2-3-3-6 .. så dette er absolutt mulig.. det er et kjent fenomen med Twinmos brikker at noen klokker meget bra.. og andre nesten ikke i det heletatt.

Lenke til kommentar
Lurte på om hvordan jeg får økt ytelsen på min 512 brikke 2700 .... til 400mhz, er dette farlig for minne? kan du Føkke helt?

Altså hva skal jeg gjøre og hvordan :p

 

takk

 

All overklokking er farlig sies det... :shrug:

 

Om du overvolter kraftig så er jo faren større for å svi av en brikke.. men holder du deg under 2,9(2,8)v så er ikke faren så stor..

 

Bare sett opp minne ditt til å kjøre sync og øk vdimm en smule.

Mulig du må øke timings litt om du kjører feks cl2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...