Gå til innhold

RED BULL - Endelig lovlig å selge og markedsføre i Norge...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Avisene gleder seg vel til å lage oppslag når en drittunge klarer å hylle innpå med 40 bokser og dør av den "livsfarlige energidrikken".

 

Men dersom det er sant som det står at koffeininholdet ikke blir noe lavere enn før, så kan det tenkes at jeg trekker tilbake noe av det jeg sa og går til anskaffelse av Red Bull dersom jeg faktisk trenger en energidrikk som funker. Er det ikke sånn at en boks Red Bull innholder koffein tilsvarende 30 kopper kaffe da? Men ikke sikkert jeg husker riktig :hmm:

Lenke til kommentar
Avisene gleder seg vel til å lage oppslag når en drittunge klarer å hylle innpå med 40 bokser og dør av den "livsfarlige energidrikken".

 

Men dersom det er sant som det står at koffeininholdet ikke blir noe lavere enn før, så kan det tenkes at jeg trekker tilbake noe av det jeg sa og går til anskaffelse av Red Bull dersom jeg faktisk trenger en energidrikk som funker. Er det ikke sånn at en boks Red Bull innholder koffein tilsvarende 30 kopper kaffe da? Men ikke sikkert jeg husker riktig :hmm:

Ikke mer koffein enn i kaffe

Mengden koffein i energidrikker er ikke større enn i kaffe, men Jan Alexander ved folkehelseinstituttet frykter nå at mange unge kan komme til å drikke store mengder koffein, fordi det er mye lettere å drikke, når den er søtet og smakstilsatt.

Lenke til kommentar
Da er kaffe også farlig? Vis man drikker for mye. Alt er jo farlig. Red Bull er vel mer for ungdommen, og kaffe er for de godt utvokste.

Alt er ferdig for tida. Hvorvidt kaffe er farligere enn redbull er jeg usikker på. Det er like farlig i forhold til koffein, men red bull inneholder også stoffet taurin som ikke er bra, spessielt ikke i forbindelse med alkohol (gikk på en smell der)

 

edit: og en smell til

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Her er enda en kilde:

 

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=572166

 

 

Men er det bare meg eller er det sånn at for og få ned Vitamin B17 nivået så trengs det en omfavnende prosess?

Tror noe av dette henger sammen med Axel Lund Svindal.. Får i vinter ble jo han tilbudt sponsor av Red Bull men han kunne ikke si ja og han var villig til og offre en prosentandel av intektene til skiforbundet, men nei da lov fikk han ikke..

 

Begynner nesten og lure på om Red Bull går under for kravene for og sette ned B17 nivået bare for og få en kontrakt?

 

I så fall så er jo ikke dette den eneste grunnen da, for tror det vill selge godt i Norge og alt sånn + at forholdene lå tilrette nå siden det ikke er legemiddel og bla bla bla ;)

 

Er det flere som tenker det samme?

 

 

Edit:

 

http://msn.tv2sporten.no/ovrig/article2557732.ece

 

 

Litt om Lund Svindal saken for de som vill vite det.

Endret av simentp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...