Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Et program som gjør at du må taste inn et passord når du slår på telefonen(Desire)? Slik at eneste måte å få kommet inn på telefonen er å måtte "formatere" telefonen. Finnes noe slikt?

 

Htc har allerede det..

 

innstillinger => sikkerhet => konfigurer skjermlås => passord => skriv passordet.

Endret av diskutant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men er det ikke barefor uvedkomne å slå av mobilen, sette i sitt eget simkort og voila så er dem inne på min telefon med alt av sms?

 

 

SMS blir vel lagret på simkortet, tror jeg..

Ikke på smarttelefoner. Sim-kortet har begrenset størrelse og du ville aldri fått plass til 2000sms på et simkort ;)

 

everlong: Gjør som diskutant sa. Denne koden har ikke noe med sim-kortet og gjøre og vil hindre uvedkommen adgang til telefonen uansett hvilket sim-kort du bruker. For ennå mer sikkerhet ville jeg gjort som erlendo89 sa. Lykke til med sikkerheten!

Lenke til kommentar

Noen som vet om en app som gjør at eg kan på opp screenshot av telefonen og styre den fra pcen trådløst? Har sett på noe som heter Android Screencast, men den krever root og usb-kabel.

 

Du må ha root for å gjøre dette. Rooting høres skumlere ut enn de er - har du HTC, er Unrevoked nesten like sikre som banken - deretter har du den samme telefonen som før, bare med superbrukerfunksjoner - eller du kan koke deg din egen, Sense-lignende ROM med forbedringer hos MoDaCo - slik ser deres Desire-kjøkken ut. Får du interesse for dette, finnes det utallige andre og særere ROMs tilgjengeilg - når man først har rootet, undrer man seg over det ufattelige i at mobilprodusenten selger deg et Linux-produkt der superbrukerrettighetene ligger hos hardware-produsenten.

 

Android Screencast kjenner jeg ikke. Av de programmene som gjør det du ønsker, er Webkey det beste jeg vet. Droid VNC Server gjør det samme, men dårligere - og var ikke stabilt på min Desire.

Lenke til kommentar

Har fortsatt problemer med å oppdatere/ innstalere progammer på SE experia 10'en min. Det kan vel ikke ha noe med for mange apps eller? har 225+ apps!

Sliter med det samme på min X10.

 

Etter at markedet ble oppdatert til å støtte automatisk oppdatering for en uke siden begynte den å oppdatere ca 50 av min 200 app. Nå henger fortsatt ca 10 av disse på "installerer". Men andre apps kan jeg installere/oppdatere som jeg vil.

 

Fant løsningen med å slette en del data og cache fra diverse programmer i programbehandling i innstillinger.

Lenke til kommentar

Denne tråden burde ikke hete "anbefalte programmer ..... " lenger. Den burde omdøpes til en "Etterspør apps" e.l. For det er knapt noen som anbefaler apps lenger, er bare forespørsel etter apps.

 

Går man inn i denne tråden i den tro at man her kan finne anbefalte apps så må man jammen lete innimellom alle spørsmål om forskjellige apps.

Endret av Jotun
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har fortsatt problemer med å oppdatere/ innstalere progammer på SE experia 10'en min. Det kan vel ikke ha noe med for mange apps eller? har 225+ apps!

Sliter med det samme på min X10.

 

Etter at markedet ble oppdatert til å støtte automatisk oppdatering for en uke siden begynte den å oppdatere ca 50 av min 200 app. Nå henger fortsatt ca 10 av disse på "installerer". Men andre apps kan jeg installere/oppdatere som jeg vil.

 

Fant løsningen med å slette en del data og cache fra diverse programmer i programbehandling i innstillinger.

 

Min løsning ble å installere applikasjoner på nytt vha appmonsert og appbrain. :)

Lenke til kommentar

Takker for tipset av Webkey.

 

Da har vi Wavesecure for sperring og sporring av mobilen.

AntiDT (AntidroidTheft) for å ta bilder fra mobilen via internett

 

og WebKey for å kunne fjernstyre mobilen Ganske mye sikkerhet i mobilen dette hvis enn har alt installert :)

 

Edit: la til hva forkortellsen AntiDT stod for da jeg ble spurt om det.

Endret av spetter
Lenke til kommentar

SMS Forwarder (Connect-UTB) eller SMS Forwarder Pro fungerer utmerket for videresending av tekstmeldinger til epost eller annet nummer. Gjør meg i stand til å få tekstmeldingene fra alle telefonene mine til eposten min. Kjekt når jeg sitter på jobb :)

 

Krever Wifi/Mobilt nett? Den sender ikke en sms e.l hvis den er uten internettkobling? Tenker da kostnader hvis mobil ikke er på wifi...

 

Hadde vært flott program for meg når eg er i nordsjøen, hvis mobilen da kan ligge hjemme på wifi. For Netcom tar seg betalt for at eg skal kunne lese innkommende sms på internett.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Denne tråden burde ikke hete "anbefalte programmer ..... " lenger. Den burde omdøpes til en "Etterspør apps" e.l. For det er knapt noen som anbefaler apps lenger, er bare forespørsel etter apps.

 

Går man inn i denne tråden i den tro at man her kan finne anbefalte apps så må man jammen lete innim

Det kommer snart en ny tråd om android-apps som skal gå paralellt med denne (en på forumet som har spurt om han får lov å opprette - og jeg har gitt klarsignal på visse vilkår). Mulig at vi endrer navn på denne tråden når den nye tråden er i gang ;)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

SMS Forwarder (Connect-UTB) eller SMS Forwarder Pro fungerer utmerket for videresending av tekstmeldinger til epost eller annet nummer. Gjør meg i stand til å få tekstmeldingene fra alle telefonene mine til eposten min. Kjekt når jeg sitter på jobb :)

 

Krever Wifi/Mobilt nett? Den sender ikke en sms e.l hvis den er uten internettkobling? Tenker da kostnader hvis mobil ikke er på wifi...

 

Hadde vært flott program for meg når eg er i nordsjøen, hvis mobilen da kan ligge hjemme på wifi. For Netcom tar seg betalt for at eg skal kunne lese innkommende sms på internett.

 

Den krever ikke datatilkobling for å vidresende tekstmeldinger til et annet nummer. Skal du videresende til epost derimot må du være tilkoblet data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...