Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hvordan kan jeg se bra ut til sommeren?


Morten1987

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei hei. jeg er en jente på 21 år. jeg har et lite problem med å finne ut hvordan jeg kan få en fin sommerkropp. av å jogge eller løpe, kan jeg miste puppene mine, å det vil jeg ikke. det jeg vil jobbe bort er magen. det er vel det alle jenter vil. jeg er ikke feit, bare litt lubben rundt magen kanskje:) :) he he

kroppen min er slik at hvis jeg trener for mye mister jeg puppene så rompa, så lårene og til slutt magen min. jeg lurer på om det er noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få jobbet bort de ekstra kiloene rundt magen, uten å miste puppene:)

jeg prøver hva som helst.

Den vakreste sommerkroppen får en først og fremst ved å være fornøyd med kroppen sin, uansett hvordan den er.

Ellers så vil jeg anbefale deg den danske nettsiden iform.dk. Der finner du flere gode og motiverende treningsopplegg og verktøy, absolutt verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Jeg begynte med guerilla cardio for 3 uker siden - 3 dager i uken kombinert med 3 dagers styrketrening og jeg begynner allerede å se forskjell. Veldig brutalt, men effektivt program. Anbefales hvis du er villig til å slite deg fullstending ut :thumbup:

 

hva går dette ut på spesifikt? Du har et vanlig 3-dager-i-uken styrkeprogram, og på hviledagene kjører du intervaller? Er ikke det killer på beinmuskulaturen da?

Lenke til kommentar
Jeg begynte med guerilla cardio for 3 uker siden - 3 dager i uken kombinert med 3 dagers styrketrening og jeg begynner allerede å se forskjell. Veldig brutalt, men effektivt program. Anbefales hvis du er villig til å slite deg fullstending ut :thumbup:

 

hva går dette ut på spesifikt? Du har et vanlig 3-dager-i-uken styrkeprogram, og på hviledagene kjører du intervaller? Er ikke det killer på beinmuskulaturen da?

 

Du bryter nok ikke ned så mye beinmuskulatur under geriljakardio, eller lignende intervaller uansett; det kardiovaskulære systemet blir slitent for fort til at du vil klare det. På den annen side kommer du nok til å fylle musklene dine godt med melkesyre, og føle deg litt "gelé" uansett - men du øker i hvert fall den anaerobe utholdenheten din ;)

Lenke til kommentar

Jo, det er som sagt veldig tungt for bena, men jeg velger da og presse meg gjennom de verste smertene. Trener forøvrig ben en gang i uken i tillegg til cardio.

 

Programmet mitt er som følgene:

Mandag: Styrke

Tirsdag: Cardio

Onsdag: Styrke

Torsdag: Cardio

Fredag: Styrke

Lørdag: Cardio

Søndag: Slapper av med en lang gåtur :thumbup:

Endret av Guest345
Lenke til kommentar

Jeg ville ha anbefalt deg å kombinere kondistrening med noe vekttrening. Noen basisøvelser som knebøy, markløft og franskpress+benkpress kan hjelpe deg med å holde formene dine fine, og fastere. Du mister noe fett og gainer noe muskler.

 

Veldig mange fordommer mot vekttrening for jenter. Det tar mange år og mange kalorifrie måltider før man ser ut som et vrak.

 

Anbefaler deg et par ganger kondistrening i uken og et par ganger styrke.

Lenke til kommentar

Du kan ikke styre hvor kroppen skal ta fettet sitt fra. Når du jogger, løfter vekter eller w/e henter kroppen energi fra der det passer den best. Å avskrive jogging bare fordi du tror puppene forsvinner er veldig dumt, da det er en veldig fin måte å trene og forbrenne fett på.

 

Ta heller å skaff deg en allsidig treningsplan der du gjør litt av hvert, som feks styrketrening, løping og svømming. Vær ute, bruk kroppen og spis sunt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...