Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hvordan kan jeg se bra ut til sommeren?


Morten1987

Anbefalte innlegg

hei hei. jeg er en jente på 21 år. jeg har et lite problem med å finne ut hvordan jeg kan få en fin sommerkropp. av å jogge eller løpe, kan jeg miste puppene mine, å det vil jeg ikke. det jeg vil jobbe bort er magen. det er vel det alle jenter vil. jeg er ikke feit, bare litt lubben rundt magen kanskje:):) he he

kroppen min er slik at hvis jeg trener for mye mister jeg puppene så rompa, så lårene og til slutt magen min. jeg lurer på om det er noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få jobbet bort de ekstra kiloene rundt magen, uten å miste puppene:)

jeg prøver hva som helst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei hei. jeg er en jente på 21 år. jeg har et lite problem med å finne ut hvordan jeg kan få en fin sommerkropp. av å jogge eller løpe, kan jeg miste puppene mine, å det vil jeg ikke. det jeg vil jobbe bort er magen. det er vel det alle jenter vil. jeg er ikke feit, bare litt lubben rundt magen kanskje:):) he he

kroppen min er slik at hvis jeg trener for mye mister jeg puppene så rompa, så lårene og til slutt magen min. jeg lurer på om det er noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få jobbet bort de ekstra kiloene rundt magen, uten å miste puppene:)

jeg prøver hva som helst.

_____________________________________________________________

 

Vanskelig å si... men det er sunt å trene allsidig uansett.....

 

Jeg er for lite flink til å trene selv.... Men synes det kan være deilig å trene litt bakkeløp- oppoverbakker, for da får man styrke i bein, armer, mage , rygg og hele kroppen samtidig... Samtidig så er det godt å svømme.....

Fint å ha en trent kropp, men enig med deg, er greit å ha litt pupper.....

Lenke til kommentar

kan godt prøve svømming. det hørtes deilig ut. bakkeløp kan vel også prøves. hørter slitsomt men deilig ut når du er ferdig:) tusen takk. skal prøve.

 

 

når det gjelder det å drepede som er penere enn meg...... da må jeg jo bli masse morder:) he he.. kler meg ikke helt det:)

Lenke til kommentar
da skal jeg prøve det. det er flere som sier det. da må det jo fungere.

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ja, det er kjempedeilig å løpe motbakkeløp..... Men ikke gjør det for ofte...... Er veldig deilig å løpe oppover en fjellsti eller noe... Det elsker jeg..... Men som sagt... jeg tør ikke gjøre det for ofte, for det kan bli veldig belastende for kroppen også.... men av og til, for da kjenner jeg meg selv så deilig...... Oppoverbakker er også fin trening, trappetrening..... -løpe opp der det er trapper..... og gjerne litt gress, stier og varierende terreng.....

Lenke til kommentar

Hva med å bare gå en halvtime med rask gange hver dag, spise faste sunne måltider og trene magemuskler?:) Jeg har jogga, mister magen før puppene så veit ikke egentlig om det funker å gå, men det gjør det sikkert;)

Bedre med litt pupper og rompe enn helt rett;)

Lenke til kommentar

Ikke overdriv magetrening. Det _kan_ ha motsatt effekt siden magemusklene faktisk vokser, og du blir tykkere rundt livet. Det samme gjelder overdreven coretrening, dersom du nedprioritere andre muskler. Ting vil ikke stå i forhold til hverandre ;)

 

Dersom du vil beholde litt rumpe/lår og samtidig stramme dem opp er knebøy den øvelsen som er desidert best. Da trener du også magemusklene kraftig. Huske å trekke inn og holde trykket i magemusklene under hele øvelsen :) Dersom du bygger litt mere muskler i føttene feks, vil du forbrenne mer fett når du sitter stille!

 

Ikke begynn å trene så hardt at du mister lysten, det er enda god tid til sommeren ;) Ta feks hele April på å finne ut hva og hvordan du vil trene, ikke slit deg helt ut på hver trening, men nok til at du "kjenner" det. Når Mai kommer øker du til feks 3 økter i uka. Da bør du se effekt!

Endret av Noble
Lenke til kommentar

Pupper mister man nesten uansett trening, hvis man har en tendens til å miste noe der. Selv så mister jeg bare magen min når jeg trener...

 

Men ikke bry deg om pupper.... Jeg synes damer er pene om de har nesten ikke bryster heller... For da ser de jo sporty ut... Men skjønner tanken din... Du tenker slik om deg selv... Men slik tenker ikke alle oss andre om deg.

 

Men det er gøy å trene for å føle at man får en fin kropp!!!!:) Gjør noe du liker, og noe du tror gjør kroppen fin..:)

Lenke til kommentar
Du mister ikke puppene når du er så ung. Puppene består ikke av kun fett i den alderen du er. Men et stoff som gjør til at puppene er faste og ikke henger. Jogg, rør deg mer, spis mindre, spis sunnere og dus kal se resultater.

Det er nok ikke helt riktig. Det skal vist være det siste som forsvinner, men de kan forsvinne i ung alder. med for mye trening og lite mat forsvinner de etter hvert.

Lenke til kommentar
hei hei. jeg er en jente på 21 år. jeg har et lite problem med å finne ut hvordan jeg kan få en fin sommerkropp. av å jogge eller løpe, kan jeg miste puppene mine, å det vil jeg ikke. det jeg vil jobbe bort er magen. det er vel det alle jenter vil. jeg er ikke feit, bare litt lubben rundt magen kanskje:):) he he

kroppen min er slik at hvis jeg trener for mye mister jeg puppene så rompa, så lårene og til slutt magen min. jeg lurer på om det er noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få jobbet bort de ekstra kiloene rundt magen, uten å miste puppene:)

jeg prøver hva som helst.

 

situps

 

/thread

Lenke til kommentar
hei hei. jeg er en jente på 21 år. jeg har et lite problem med å finne ut hvordan jeg kan få en fin sommerkropp. av å jogge eller løpe, kan jeg miste puppene mine, å det vil jeg ikke. det jeg vil jobbe bort er magen. det er vel det alle jenter vil. jeg er ikke feit, bare litt lubben rundt magen kanskje:):) he he

kroppen min er slik at hvis jeg trener for mye mister jeg puppene så rompa, så lårene og til slutt magen min. jeg lurer på om det er noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få jobbet bort de ekstra kiloene rundt magen, uten å miste puppene:)

jeg prøver hva som helst.

 

situps

 

/thread

 

Hva er begrunnelsen din for at nettop situps er bra for å forbrenne fett?

Lenke til kommentar
Ikke overdriv magetrening. Det _kan_ ha motsatt effekt siden magemusklene faktisk vokser, og du blir tykkere rundt livet.

Det er sant. Magemuskler men litt høy fettprosent gjør at man ikke ser at det er muskler, og magen blir faktisk større.

 

situps

 

/thread

Jeg skulle ønske folk kunne skjønne at spesifikk fettforbrenning virker ikke. Om du bare trener magen, får du større magemuskler. Trener du såpass mye at du går i underskudd med kalorier, synker fettprosenten i kroppen. Men da forsvinner ikke nødvendigvis fettet fra der du trente (magen). Som trådstarter sier forsvinner det andre plasser først hos henne.

Lenke til kommentar

Det du må gjøre for å ikke forbrenne fettet rundt puppene, er å spise mye fetholdig mat. (Sunt fett da å forstå!!, fet fisk ol.)

 

Fettet rundt magen er noe av det siste som forsvinner, og hos noen skal det ett satans kostprogram for å nå de idealer som samfunnet har satt til skjønnet de siste årene.

 

Men når det gjelder å forbrenne fett er det viktig å ikke spurt trene, men å heller gå rolig slik at du blir anpusten og svetter. Fettforbrenningen i kroppen ved trening starter ett ca 1 time med fysisk aktivitet, før dette forbrennes innholdet i magen og opplagret energi i musklene. Fettet er kroppen energi lager, og er det siste som går.

 

Så det jeg vil anbefale for deg er å trene rolig i minst 1 time, pulsen bør ligge på 110 - 130, samt å sørge for å få i seg nok sunne fettsyrer så puppene dine kan få tilbake fettlageret det har forbrent i løpet av økten.

 

Bare dropp situps, det gjør INGEN nytte for ditt vedkommende.

 

Ser at mange her anbefaler bakkeløp, ikke at det er en dårlig treningmetode, men du vil da ved dette trene mer på kondisjon og oksygenopptaket til musklene, samt at du altfor fort vil bruke opp energien du har i musklene og maten i magen før den virkelige fettforbrenningen setter i gang.

 

Lykke til :)

Endret av picatta
Lenke til kommentar
Ikke overdriv magetrening. Det _kan_ ha motsatt effekt siden magemusklene faktisk vokser, og du blir tykkere rundt livet.

Det er sant. Magemuskler men litt høy fettprosent gjør at man ikke ser at det er muskler, og magen blir faktisk større.

 

situps

 

/thread

Jeg skulle ønske folk kunne skjønne at spesifikk fettforbrenning virker ikke. Om du bare trener magen, får du større magemuskler. Trener du såpass mye at du går i underskudd med kalorier, synker fettprosenten i kroppen. Men da forsvinner ikke nødvendigvis fettet fra der du trente (magen). Som trådstarter sier forsvinner det andre plasser først hos henne.

Hvor "fet" må man være før magen ser større ut med magemuskler?

Lenke til kommentar
Det du må gjøre for å ikke forbrenne fettet rundt puppene, er å spise mye fetholdig mat. (Sunt fett da å forstå!!, fet fisk ol.)

 

Fettet rundt magen er noe av det siste som forsvinner, og hos noen skal det ett satans kostprogram for å nå de idealer som samfunnet har satt til skjønnet de siste årene.

 

Men når det gjelder å forbrenne fett er det viktig å ikke spurt trene, men å heller gå rolig slik at du blir anpusten og svetter. Fettforbrenningen i kroppen ved trening starter ett ca 1 time med fysisk aktivitet, før dette forbrennes innholdet i magen og opplagret energi i musklene. Fettet er kroppen energi lager, og er det siste som går.

 

Så det jeg vil anbefale for deg er å trene rolig i minst 1 time, pulsen bør ligge på 110 - 130, samt å sørge for å få i seg nok sunne fettsyrer så puppene dine kan få tilbake fettlageret det har forbrent i løpet av økten.

 

Bare dropp situps, det gjør INGEN nytte for ditt vedkommende.

 

Ser at mange her anbefaler bakkeløp, ikke at det er en dårlig treningmetode, men du vil da ved dette trene mer på kondisjon og oksygenopptaket til musklene, samt at du altfor fort vil bruke opp energien du har i musklene og maten i magen før den virkelige fettforbrenningen setter i gang.

 

Lykke til :)

 

Her er en artikkel som motsier det som Picatta skriver:

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=23

 

Har selv ikke noe erfaring med det programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...