Gå til innhold

Jonas2ks treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, måtte le litt av posten over her. Ikke bare har du greid å quote et innlegg hvor det står instruks om å ikke quote, du har også misforstått litt hva Jonas spør om. Jeg tror ikke det er enten eller mellom kreatin og protein, han lurer på hvilke merker etc. han skal velge av de to produktene.

 

Jeg foreslår myoprotein sjokolade som det pulveret med best kvalitet, konsistens og smak av alle pulverne jeg har prøvd (M-factor erteprotein sjokolade, Nutrisport 90+ sjokolade, myoprotein jordbær, myoprotein sjokolade, Pro-90 Basic). På 2. plass kommer Pro-90 Basic som er noe billigere, men med like god kvalitet (annerledes myse/kasein forhold), det er ganske godt på smak.

 

Personlig likte jeg faktisk M-factor, til tross for at dette er et erteprotein. Om du gjør det samme er dette gunstig, pga det er mye billigere enn melkeprotein.

 

Av kreatin har det ikke så mye å si hva du velger tror jeg, bare velg monohydrat i pulverform, og om du vil ha topp kvalitet velger du av merket CreaPure. Det selges blant annet på MyRevolution og Siggy1 og muligens også X-life.

Endret av NwLife2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser veldig bra ut, veldig bra ut indeed. Nei, tror ikke det går an å betale med kort, i alle fall ikke i førsteomgang. Men du får gratis postoppkrav, og også gratis frakt siden du bestiller for mer enn 500,-. Så det blir 1180kr totalt som du betaler på postkontoret.

 

Synes kreatinet var relativt dyrt, men om du bestiller dette billigere fra en annen side blir det totalt sett dyrere pga frakten derfra. Men det du kan gjøre er å bestille både kreatinet og proteinet fra myrevolution.no eller siggy1.no. Der kan du også betale med kort, så du slipper postoppkravet. Myoprotein fra Sigggy1 og Kreatin fra Siggy1. Myoproteinet er faktisk hele 100,- billigere på Siggy1 enn alle andre steder. Det selges ikke CreaPure kreatin ser jeg, men jeg tror ikke egentlig det har så mye å si. Også veldig god service.

 

Generelt blir det like billig over alt egentlig, +/- 0-100kr ca. Du kan betale med kort på både myrevolution og siggy1.

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Mandag 25.05.2009

 

Knebøy

45kg x 5 reps

55kg x 3 reps

65kg x 3 reps

75kg x 5 reps

75kg x 5 reps

45kg x 10 reps

 

Markløft

90kg x 5 reps

 

Skråbenk

12.5kg x 5 reps

15kg x 3 reps

17kg x 3 reps

21kg x 5 reps

21kg x 5 reps

21kg x 5 reps

12.5kg x 10 reps

 

Nedtrekk smalt grep

45kg x 5 reps

55kg x 3 reps

65kg x 3 reps

75kg x 5 reps

75kg x 5 reps

 

Roing bredt grep

65kg x 5 reps

35kg x 10 reps

 

Arnoldpress

17kg x 5 reps

17kg x 5 reps

 

Bicepscurl

12.5kg x 5 reps

12.5kg x 5 reps

 

 

Franskpress

10kg x 5 reps

10kg x 5 reps

 

 

Dragon Flags/Reverse Crunches

X reps

 

Kommentar

Hardt i dag, tror den ekstra oppvarmingen på skråbenk blir sløyfet neste gang. Synes utvalget av manualer er veldig dårlig, når man kommer litt høyt spesielt, f.eks etter 21 følger 27 og det er en voldsom økning. En annen ting som irriterer meg noe jævlig er musikken på senteret, klarer å trene til sein countrymusikk fra lokalradioen, men når de begynnte å spille jesus-musikk, da var det faen meg nok, så jeg gikk å skrudde av radioen, helvette heller! Ellers litt slapp og småstiv. Perset på mark og knebøy i dag, noe jeg har forresten har gjort de forrige treningene. Må få summet meg til å bestille noe proteinpulver og kreatin snart. Tror forresten jeg kommer til å gå for ekstrem muskelvekst og prøve å følge programmet enda bedre og nøyere enn jeg har gjort gjennom grunnprogrammet. iPoden skal med neste gang jeg trener alene, uansett!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mål

Klare 80 kg 1RM på benkpress til sommeren.

Klare 100 kg 1RM på markløft til sommeren.

Klare 70 kg 1RM på knebøy til sommeren.

Veie 70 kg.

Synlige mageruter.

Klare 3000 meter kravet på skolen.

Ellers bli generelt sterkere.

Værtfall klart to av målene til nå, må si jeg er ganske fornøyd med å ta så mye mere enn jeg hadde satt som mål. Men det skal sies at jeg aldri hadde makset i verken Knebøy eller Mark før. Skal forresten makse på benken imorra, er utrolig spent på om jeg klarer målet. Neste uke fortsetter jeg med RYP, denne uka blir brukt til testing og maksing av diverse øvelser

Lenke til kommentar

Arg, tror ikke jeg klarer/gidder å gjennomføre de 6 siste ukene av RYP. Grunnprogram og ekstrem muskelvekst orker jeg rett og slett ikke for det er så mange øvelser, og ekstrem muskelvekst fordi jeg har tenkt å prøve å få litt synlige mageruter iløpet av sommeren. Skal på tur med skolen til Hellas så hadde vært kjekt med litt å vise fram :p Tenkte jeg ville begynne på et nytt program ("hjemmesnekra"?), så lurte på om noen erfarne kunne hjelpe meg evt. foreslå program som tilfredstiller nogenlunde mine krav;

- Få øvelser

- Få synlige mageruter

- Beholde styrken og muskelmassen gjennom sommerferien (trenger ikke å øke)

 

Noen forslag til program? Evt. hjelpe å snekre sammen et godt program? Hadde hatt godt av et par enkle kostholdstips og, tenker jeg. Er vel interval trening som er best for å få synlige mageruter samt kaloriunderskudd, burde jeg prøve Gerilja Kardio?

 

Mange spørsmål dette, håper noen tar seg ork til å hjelpe :)

Lenke til kommentar

Da har jeg lagd et første utkast av mitt treningsopplegg for sommeren. Setter pris på konstruktiv kritikk. Tenkte å kjøre dette opplegget 3 ganger i uken samt Gerilja Kardio etter trening;

Knebøy 3 x 8

Markløft 1 x 8

Benkpress 3 x 8

Nedtrekk foran (smalt grep) 3 x 8

Arnoldpress 3 x 8

Reverse Crunches/Dragon Flags 3 x 12

Planken

 

Veldig usikker på antall set og reps. Når det gjelder økning vil jeg begynne litt under maks så jeg kan prøve å øke en gang i uka. Hvordan høres dette ut? Konstruktiv kritikk ønskes!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...