Gå til innhold

Vits med Beyerdynamic DT 770 Pro uten lydkort i pc'n?


K-L-E

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er i veldig tvil om jeg skal kjøpe noen nye hodetelefoner. Har en ødelagt side av KOSS SB45 som jeg bruker til PC'en og KOSS spark plugs som jeg bruker til Iphone. Er veldig lei av dem begge, brukt dem i en god stund og de er ikke særlig gode. Var på vei til å kjøpe Sennheiser HD 465 på Elkjøp helt til jeg så at de var 400 kr billigere enn annen plass. Men det er Beyerdynamic DT 770 Pro jeg kjøper i så fall.

 

Men til topic: har det noe å si om PC'en min ikke har et lydkort? Vil de (Beyerdynamic DT 770 Pro) fremdeles spille greit nok på en Iphone?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk mine Beyerdynamic DT770 Pro 80 ohm i dag.

 

Fungerer ganske bra på min iMac, lyden er nokså høy, har ikke turt å ta den over hall fordi lyder er helt fin. Tror ikke iMac har et eget lydkort, bare et integrert.

 

Ble ganske imponert over at iMacen kunne dra det lekende lett. Og det er ingen støy, slik som det var på mine andre V-Moda Vibe Duo's.

 

Er bare å glede seg til amplifieren kommer i posten, jeg håper det er i morgen eller på lørdag.

 

Hvis man har 32ohm versjonen, vil det nesten ikke bli lyd i det hele tatt på pc/laptop/ipod da? Eller vil det bli greit nok å bruke litt innimellom, frem til man får seg en skikkelig forsterker?

Jo mer ohm, jo mer motstand. 32 ohm er veldig lettdreven og er derfor ypperlig til mp3-spillere eller datamaskiner, men det er bedre lydkvalitet i 80 ohm versjonen. Men 80 ohm versjonen trenger dog en forsterker eller amplifier.

Lenke til kommentar
Jeg fikk mine Beyerdynamic DT770 Pro 80 ohm i dag.

 

Fungerer ganske bra på min iMac, lyden er nokså høy, har ikke turt å ta den over hall fordi lyder er helt fin. Tror ikke iMac har et eget lydkort, bare et integrert.

 

Ble ganske imponert over at iMacen kunne dra det lekende lett. Og det er ingen støy, slik som det var på mine andre V-Moda Vibe Duo's.

 

Er bare å glede seg til amplifieren kommer i posten, jeg håper det er i morgen eller på lørdag.

 

Hvis man har 32ohm versjonen, vil det nesten ikke bli lyd i det hele tatt på pc/laptop/ipod da? Eller vil det bli greit nok å bruke litt innimellom, frem til man får seg en skikkelig forsterker?

Jo mer ohm, jo mer motstand. 32 ohm er veldig lettdreven og er derfor ypperlig til mp3-spillere eller datamaskiner, men det er bedre lydkvalitet i 80 ohm versjonen. Men 80 ohm versjonen trenger dog en forsterker eller amplifier.

Hvilken amp?

Lenke til kommentar
Jeg fikk mine Beyerdynamic DT770 Pro 80 ohm i dag.

 

Fungerer ganske bra på min iMac, lyden er nokså høy, har ikke turt å ta den over hall fordi lyder er helt fin. Tror ikke iMac har et eget lydkort, bare et integrert.

 

Ble ganske imponert over at iMacen kunne dra det lekende lett. Og det er ingen støy, slik som det var på mine andre V-Moda Vibe Duo's.

 

Er bare å glede seg til amplifieren kommer i posten, jeg håper det er i morgen eller på lørdag.

 

Hvis man har 32ohm versjonen, vil det nesten ikke bli lyd i det hele tatt på pc/laptop/ipod da? Eller vil det bli greit nok å bruke litt innimellom, frem til man får seg en skikkelig forsterker?

Jo mer ohm, jo mer motstand. 32 ohm er veldig lettdreven og er derfor ypperlig til mp3-spillere eller datamaskiner, men det er bedre lydkvalitet i 80 ohm versjonen. Men 80 ohm versjonen trenger dog en forsterker eller amplifier.

Hvilken amp?

Corda Headsix fra Meier Audio

Lenke til kommentar

Har selv Beyerdynamic DT 770 og er strålende fornøyd. Bruker de uten hodetelefonforsterker eller annet lydkort enn det som er i en standard HP laptop. Har selv vurdert nytt lydkort for å få utnyttet de enda mer, men har ikke kjøpt det enda. Føler at de holder til mitt bruk, PC og iPhone når jeg er hjemme. Er det virkelig så stor forskjell?

Lenke til kommentar
Har selv Beyerdynamic DT 770 og er strålende fornøyd. Bruker de uten hodetelefonforsterker eller annet lydkort enn det som er i en standard HP laptop. Har selv vurdert nytt lydkort for å få utnyttet de enda mer, men har ikke kjøpt det enda. Føler at de holder til mitt bruk, PC og iPhone når jeg er hjemme. Er det virkelig så stor forskjell?

 

Hvor mange ohm er det på din modell? Har vurdert å kjøpe et sett til samme bruk som deg (PC/iPhone) og greit å vite hva de klarer å drive uten forsterker :) Er du fornøyd med lyden på iPhone også eller synes du det mangler litt trøkk i forhold til når de er koblet til PC?

Endret av diskusjon1
Lenke til kommentar
Så absolutt ikke, å drive Hi-Fi hodetelefoner med integrerte lydkort er som å kjøre Ferrari med en Lada-motor.

 

Uffda. Tror det blir i det dyreste laget da om jeg skal investere i et lydkort også.

Hvorfor ikke gå for denne (Beyerdynamic DT770-80 Pro+Corda Arietta)? Da sparer du ca. 700,- i forhold til om du skulle kjøpt Beyer'n og Arietta'n hver for seg.

Det blir kanskje en del dyrere enn hva du hadde tenkt, men du får jo en del flere muligheter med en dedikert forsterker fremfor med et lydkort som er bundet til en PC.

En slik forsterker kan jo kobles til det aller meste. PC, CD/DVD-spiller, MP3-spillere osv.

 

Bare et forslag ;)

Lenke til kommentar

Men selv om han kjøper en god forsterker, så er det er liten vits i å forsterke opp det dårlige lydsignalet til det integrerte lydkortet, rubbish in - rubbish out. Fyren trenger også en brukanes lydkilde for å få utnyttet hodetelefonene, så jeg foreslår at han istedet ser på Meier Corda 3Move, den er litt billigere enn Arietta og kommer med integrert USB-DAC. Har denne selv og anbefaler den på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...