Gå til innhold

Vits med Beyerdynamic DT 770 Pro uten lydkort i pc'n?


K-L-E

Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler denne handlelisten:

 

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm

http://www.deal.no/produkt.cfm?id=110465

 

Fiio E5

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18350

 

Lydkort kan du kjøpe om du har lyst, du finner kort rundtomkring helt ned fra 100 kr som kobles på USB, tror du vil merke forskjell uansett hva du kjøper om du kun har integrert lydkort (dvs. ikke dedikert lydkort).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så jeg foreslår at han istedet ser på Meier Corda 3Move, den er litt billigere enn Arietta og kommer med integrert USB-DAC. Har denne selv og anbefaler den på det sterkeste!

Jeg er lang fra noen ekspert på dette feltet.

Men når du får en forsterker med integrert DAC for en lavere pris enn en ren forsterker, blir jeg litt skeptisk på kvaliteten til denne DAC'en?

 

Men uansett:

Alt1:

Beyerdynamic DT770-80 Pro+Corda Arietta= 3600,-

Alt2:

Beyerdynamic DT770-80 Pro + Corda 3Move= 1669+1999 = 3668,-

 

Alt1 blir da et par kroner billigere.

Er da 3Move så god som du sier, så er det jo helt klart et godt kjøp.

Lenke til kommentar
så jeg foreslår at han istedet ser på Meier Corda 3Move, den er litt billigere enn Arietta og kommer med integrert USB-DAC. Har denne selv og anbefaler den på det sterkeste!

Jeg er lang fra noen ekspert på dette feltet.

Men når du får en forsterker med integrert DAC for en lavere pris enn en ren forsterker, blir jeg litt skeptisk på kvaliteten til denne DAC'en?

 

Men uansett:

Alt1:

Beyerdynamic DT770-80 Pro+Corda Arietta= 3600,-

Alt2:

Beyerdynamic DT770-80 Pro + Corda 3Move= 1669+1999 = 3668,-

 

Alt1 blir da et par kroner billigere.

Er da 3Move så god som du sier, så er det jo helt klart et godt kjøp.

Corda 3Move er designet for å være bærbar, med fokus på laptops og mp3 spillere.

 

Corda 3Move har crossfeed filter og er en okei forsterker, og lager absolutt godlyd! Jeg har bare prøvd den èn gang, så jeg vet ikke hvordan den er i lengden.

Lenke til kommentar
Jeg er lang fra noen ekspert på dette feltet.

Men når du får en forsterker med integrert DAC for en lavere pris enn en ren forsterker, blir jeg litt skeptisk på kvaliteten til denne DAC'en?

 

Men uansett:

Alt1:

Beyerdynamic DT770-80 Pro+Corda Arietta= 3600,-

Alt2:

Beyerdynamic DT770-80 Pro + Corda 3Move= 1669+1999 = 3668,-

 

Alt1 blir da et par kroner billigere.

Er da 3Move så god som du sier, så er det jo helt klart et godt kjøp.

Ops, la ikke merke til at Ariettaen kom som et pakketilbud, jeg tenkte ut ifra standard pris. Men for å svare på spørsmålet ditt:

 

Hvis trådstarter kjøper Arietta så blir han nødt til å bruke det integrerte lydkortet som lydkilde, og det kan jeg garantere deg kommer til å høres helt ræva ut, integrerte lydkort er som regel en fornærmelse mot alt som heter hi-fi. Selv om Ariettaen forsterkermessig er overlegen 3Move, så vil 3Move låte bedre på laptopen hans grunnet at den har en mye bedre lydkilde (integrert USB-DAC).

 

Det er heller ingen grunn til skepsis bare fordi den og DACen er billigere, portable forsterker er jo generelt billigere enn desktop-segmentet. Og både jeg og mange andre på Head-Fi kan garantere deg at den er en av de beste i sin prisklasse.

Lenke til kommentar

Ja, USB-DAC er absolutt godsaker, spessielt for laptop.

 

Jeg skulle til å kjøpe denne selv, men jeg gikk heller for Corda Headsix (og heller kjøpe USB lydkort når økonomien blir bedre). Grunnen til at det ikke ble 3Move var pga. at den er litt stor å ha i lomma sammen med en iPod/iPhone.

Lenke til kommentar

pffff!

 

Jeg har DT770 80 ohm og integrert lydkort på pc'en (realtek et-eller-annet, 3 år gammel nå). Det funker bra. Jeg bruker den også til min sansa clip, og jeg føler ikke at jeg går glipp av noe uten en forsterker.

 

men jeg er ikke en hardcore audiofil, så det spørs vel hvor dine preferanser ligger

Lenke til kommentar
Og hvilken kvalitet var kildefilene i?

Et godt poeng som er utelatt så langt i denne tråden.

 

Spiller du av crappy, komprimert til døde, nedlastet mp3-filer, så hjelper det ikke stort med hverken forsterker eller DAC.

Klart du vil kunne spille høyere med en forsterker, men som tidligere nevnt i tråden; rubbish in - rubbish out.

 

Dette bør kanskje også trådstarter tenke over før han går til innkjøp av forsterker/DAC.

Spiller du stort sett av nedlastet mp3 (som 98% av iFhånn eiere gjør), så er vel en DAC rimelig bortkastet.

 

Correct me if i'm wrong Molotovcocktailen.

Lenke til kommentar

"Minst 320" er vel kanskje å ta i litt, husk at det er snakk om AAC. Med 256 kbps tipper jeg de fleste vil være ute av stand til å høre forskjell fra lossless (selv med relativt godt utstyr), men på 128 kbps vil man nok begynne å merke kvalitetstap. Så 256 kbps AAC er helt akseptabelt det, når det ikke er snakk om high-end utstyr (les: DAC til >2000).

Lenke til kommentar

Men det kommer an på utstyret som brukes. Fra low- til mid-end utstyr så vil LAME V2 eller OGG og AAC på 320 kbps være tilnærmet lik lossless kvalitet. På en iPod med standardplugger så vil du eksempelvis neppe høre forskjell på Apple Lossless og en 128 kbps mp3-fil, rippa av en dopa nederlender på midten av 90-tallet.

 

Jeg mener også å huske å ha lest en sammenlikning på AVForum engang, der man sammenliknet LAME V0 eller V2 (husker ikke) med FLAC, og de brukte dyrt high-end utstyr. Tro det eller ei, de hørte faktisk ingen forskjell! Selvfølgelig kan det ha vært kvaliteten på lydopptakene, men hvem vet, det er jævlig mye placebo ute å vandrer i audiobransjen.

Endret av Molotovcocktailen
Lenke til kommentar
Gjest Sltetet+1982374

Jeg har DT 770 pro - 80 med Corda Move. Fungerer veldig fint; masse punch og kontroll i bunnen, og slepen diskant. Heller ikke noe problem å bruke hodetelefonutgangen fra MacBook Pro, selv om lyden fra Corda Move er renere og mer kontrollert. DT 770 pro har så mye bass i seg at den har godt av en god forsterker med kontroll i bunnen. Ellers blir DT 700 pro litt "blaff-blaff", for å si det slik.

 

Edit: typo

Endret av Sltetet+1982374
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...