Gå til innhold

Sinnsykt billig 24" ACER


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dynamisk vs statisk kontrast er to vidt forskjellige ting, v3g4rd.

Har innleggene mine antydet noe annet? Jeg bare påpekte at kontrastforholdet på den ene skjermen Sower viste til, ikke samsvarer med de tekniske dataene til skjermen som er topic i denne tråden.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått hentet min :D

 

Tok et par bilder av den etter at den var montert og satt opp der den gamle 19"eren min stod.

 

post-119710-1241634805_thumb.jpg

post-119710-1241634819_thumb.jpg

post-119710-1241634828_thumb.jpg

 

Her har jeg et bilde av desktopen, etter at ikonene er ryddet vekk. Forskjellen fra 1440x900 til 1920x1080 høres kanskje ikke all verdens ut, men inntrykket mitt er WOW.

post-119710-1241634849_thumb.png

 

Tror VG burde gjøre noe for å optimalisere for større oppløsninger :)

post-119710-1241634914_thumb.png

 

Jeg kan hvertfall si at førsteinntrykket av denne skjermen er helt fantastisk.

 

Litt kjapp i vendinga tydeligvis, beklager så mye

Helt i orden. Når jeg ser nærmere på innlegget mitt, forstår jeg at det lett kan mistolkes i farten :)

 

Det står 5 ms på PS sin... veldig rart dette.

I følge de tekniske spesifikasjonene som følger med skjermen, er det 5ms responstid.

 

edit:

Og igjen. GLED DERE!

Endret av v3g4rd
Lenke til kommentar

Fikk fakturaen på mail nå.

 

Pris uten mva.: 1196

Frakt: 145

Sum+frakt= 1341

 

MVA = 1341*0,25= 335,25

"Tilbudspris" blir nå : 1196+335,25 = 1531

Men nå betaler du MVA for frakten. Det er feil.

Riktig MVA = 1196*0,25= 299

Sum+frakt = 1196+299+145 = 1640

 

Totalen skal da være 1640 ikke 1676,25 som det står på fakturaen.

 

De har altså da prøvd å lure oss for 36,25kr

Fy faen.

 

 

 

NB Fraktprisen varierer.

 

EDIT: Fant ut at det er vanlig å betale moms på frakt. GG

Endret av BigBirdy
Lenke til kommentar

Ble gira når jeg så denne tråden.

 

Har selv en 19" 120hz CRT skjerm som var sinnsyk bra når jeg brukte den i xp. Etter jeg fikk ny pc og vista har skjermen blitt dårligere og dårligere, og jeg kan knapt nok lese teksten i adresselinja. Finnes forøvrig ingen kompatible drivere i vista så jeg bruker det jeg tror er nærmest.

 

 

Uansett så bestilte jeg skjermen etter 5 minutts lesing her inne.

 

Lurer på et par ting.

 

Leveringstida til psdata?

Og er dette en brukende skjerm til spilling ?

Lenke til kommentar
Du finner ikke drivere til skjermkortet ditt?

skal jo egentli ikke være nødvendig med noe drivere til skjermen iallefall. eneste de er god for er vel å vise ett bilde av farger, så du kan justere manuelt på skjermen din slik du vil ha det.

 

Mente skjermen ja.

 

Nå skal jeg ikke påstå noenting fordi jeg er ikke sikker men:

Kan vel ikke bruke hvilken som helst drivere. Har en dell m782p. bruker en driver som jeg tror er i nærheten.

 

Mente nå at det har litt betydning hvilken driver en velger til crt skjerm. Har iallefall merket forskjell på noen av valga jeg har tatt, med henhold til flimring ( hz) og maks grenser på oppløsning.

 

Akkurat nå er skjermen så dårlig at det meste av tekst er litt blurrete. Og det som skrives i adresselinja i internet explorer er bortimot umulig å tyde.

Testa skjermen på den gamle pcen med xp, og der var bilde bedre og klarere. Skjermen er fra 2001 så det er nå på tide å oppgradere uansett.

Endret av JULINGiKAKE
Lenke til kommentar

hmm, er du sikker på at du kjører native oppløsning da?

altså maks oppløsning for din skjerm? skjermen blir uklar og tekst kan bli utydelig om man kjører en annen oppløsning enn den skjermen er laget for.

 

edit: leste ikke at du har testet på maks oppløsning.. men det kan vel og ha en del å si på skjermkortdriveren vil jeg tro..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Ja brukte også et minutt på å finne påknappen. Ellers må jeg si skjermen fungerer perfekt. ingen pixelfeil. litt blasse farger (sammenlignet med ips) men ellers er den super. Jeg likte det matte svarte utseende også.

Lenke til kommentar

Hentet min idag.. Og er overhode ikke imponert.. er det bare min som har innsynsvinkel på ca. 10%? og det er ikke rett forfra engang.. jeg må tilte skjermen oppover for i det heletatt å kunne bruke den.. Ellers får jeg nokk vondt i hodet ganske fort siden alt er så grått, difust og uklart.. Minner meg mye om billige Dell skjermer..

 

Men den ser jo ganske grei ut da :) Bortsett ifra gjenskinn fra skjermen i rammen..

 

Blir nokk bare msn og surfing på denne så får Apple skjermen brukes til redigering..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...