Gå til innhold

Sinnsykt billig 24" ACER


Anbefalte innlegg

Dette er min første post her på forumet, men jeg har sneket her gjennom flere år. Hadde antageligvis fortsatt sneket rundt her om noen hadde omtalt mitt spørsmål :)

 

Uansett så fikk jeg en nyhetsmail som man ofte får fra psdata.no og denne gangen klarte de virkelig å friste meg med et - tilsynelatende - godt tilbud. En ACER et.ux3he.005 til 1.495,- kroner. Jeg har en SyncMaster 940BW, men jeg synes 19" og 1440x900 oppløsning blir litt smått til mitt bruk. Jeg er lidenskapelig EVE Online spiller og plassen på skjermen blir ofte liten når man skal ha mye informasjon oppe samtidig. Jeg spiller selvsagt mange spill også.

 

Data:

23,6 Wide

1920 x 1080 @75hz

16,9 format

5ms responstid

Dual VGA & DVI m/HDCP

300 cd/m2

40 000:1

 

Spørsmålet er om dette ser ut som en god skjerm? Den er jo nesten skremmende billig så jeg er nesten skeptisk. Selv om noe er billig så må jo kvaliteten tilfredsstille et gitt mål. Noen anbefalinger?

 

x http://www.psdata.no/htmlmail/images/acerskjerm.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger meg på denne jeg også. Bruker selv en Wacom Cintiq 20WSX som skjerm, noe som forsåvidt funker kjempebra, men hadde vært fint å ha en "vanlig" skjerm i tillegg. Som trådstarter nevner så er prisen mistenkelig lav. Noen som kan opplyse saken?

 

EDIT: Synes selv det er greit å finne et bra bilde av ting jeg kjøper :p

Her er i alle fall et stort bilde av denne skjermen:

 

 

X243HQ.jpg

 

 

Ingenting å utsette på utseende, mener jeg ...

Endret av Amento
Lenke til kommentar

Dumpet ned et tilbud i e-posten på "ACER 23.6"Wide. 16:9 FHD. 5ms 40000:1 DVI w HDCP TCO03 Black euro EME(ACM+ADM) Euro".

 

Link

 

Søkt meg frem til at det må være modell "X243HQbd", men finner lite omtaler. Fant noen tyske brukererfaringer som var veldig positive. PS skulle ha 1495 kr, noe som umiddelbart virker som et godt tilbud.

Lenke til kommentar
EDIT: Hva er det med den 23,6"-greia? Hvorfor ikke 24" Eller er alle 24" egentlig 23,6" men de skriver bare 24 alikevel?

Kanskje det har noe med å gjøre at skjermen er 16:9, og ikke 16:10? Ikke vet jeg, men jeg har hvertfall slått til :) Lenge siden jeg har sett et såpass bra tilbud. Kan komme med erfaringer om et par uker når den kommer.

 

edit: forferdelig stygg skrivefeil

Endret av v3g4rd
Lenke til kommentar

Så litt rundt på 24" nå. Varierer mellom 1920x1080 og 1920x1200 ja. Hva er egentlig best? Er en liten forskjell i størrelsesforholdet også, noe som vil si at de med 1080 vil være bredere, men ikke fullt så høy, am I right?

 

EDIT: 24" og ikke 14", selvfølgelig.

Endret av Amento
Lenke til kommentar

1920x1080 = 16:9

1920x1200 = 16:10

 

Den første vil derfor følge samme format som TV-skjermer (i fullt HD-format), mens den andre er mer den vanlige wide-screen størrelsen til PC-skjermer.

 

Hva som er best, er jeg faktisk litt nysgjerrig på selv også. Jeg har aldri hatt en skjerm i 16:9-format før. Nå spiller jeg ikke like mye lenger på maskinen som jeg gjorde før, så om det blir et problem - påvirker det meg i heller liten grad.

Endret av v3g4rd
Lenke til kommentar

Stusser på noe av det samme som de over: Om denne skjermen kan lønne seg. Kjører i dag Acer p193w 19" wide 16x9 på 1440x900@ 75Hz. Syns denne skjermen er litt "liten", men spm er jo om 100pixler til i høyden blir noe å rope hurra for?

 

Samt at konstrasten på det tilbudet er oppgitt til 40000:1, noe som sikkert er dynamisk?! Har "hørt" (altså, ingen erfaring selv med dette :p) at dynamisk kontrast ikke er noe særlig?

Lenke til kommentar

Var et veldig fristende tilbud, men jeg bestilte heller en BenQ G2400WD fra Komplett. Koster 500,- kr mer, men det er noe som sier meg at denne er bedre for spilling uten at jeg har noe særlig peiling på skjermer. Kanskje det var 1920 x 1200 oppløsningen som gjorde det?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355438 BenQ G2400WD

 

Skal bli interessant å lese noen anmeldelser av den ACER skjermen når dere får den. Håper den er bra!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så ikke denne tråden før nå! Slang meg også med på tilbudet på denne skjermen, det virket litt for vilt til å være sant, har fra før en 24" Samsung 2493HM, som jeg er meget fornøyd med. Men jeg er blitt alt for vant med 2 skjermer, så følte det var på tide å bytte ut den litt eldre 19" jeg bruker som nr2.

 

Har heller ikke hørt no fra PS.no ang levering, utenom den bekreftelsesmailen jeg fikk dagen etter eller noe. Håper den kommer før helga mpt langfri og slikt.

 

Skuffer den altfor mye, så selger jeg den for 1000,- :) Men så skal den ikke brukes som main skjerm, bare en "ekstra".

 

Noen som har fått sin i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...