Gå til innhold

Sinnsykt billig 24" ACER


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk skjermen min i dag. Kjapt levert forresten. Bestilte torsdag kl20.15 og fikk den nå i ettermiddag.

 

Vet ikke helt hva jeg skal synes. Mitt inntrykk var at skjermen var altfor lys. Satte brightness til 0 i skjermmenyen og den var allikevel lys. Trodde 0 i brightness ville gi svart skjerm.

 

Testet fifa manager 08 og fargene ble veldig dårlig gjengitt. Drakter med hvite å blå striper kunne en ikke se de blå stripene. var på netshop si hjemmeside, og istedet for sort bakgrunn gikk det mest i grått.

 

Ble litt bedre etter jeg fikla litt med farge innstillingene i nvidia kontrollpanel.

 

Er veldig usikker om jeg skal bruke angrerett og gå for en annen skjerm i prisklasse 1000-2000 kr. Trenger ikke å være 24".

Noen som vet om Benq 2410, 2400 eller 2200 er å anbefale? eller en annen skjerm for den saks skyld?

 

Som andre sier om synsvinkel, så er det litt rart å se denne skjermen fra siden. Det er akkurat som sort/grå bølger som starter i midten nede og brer seg oppover. Se screenshot.

post-76707-1242076075_thumb.jpg

Endret av JULINGiKAKE
Lenke til kommentar

Insinuerte tidligere att denne bare var møkk.. Men vil påpeke att litt av min fustrasjon var pga. iMac'en.. har stillt i hytt og pine.. men får ikke bra resultat.. Når jeg derimot tok den over på XP maskinen min så var det en helt annen skjerm!.. Den er fortsatt ikke optimal.. men føler att den er verdt 1590,- når jeg bruker den på vanlig PC.. Men ikke Mac..

 

I denne pris diskusjonen er det vell viktigst å spørre hvilken pris og hvilken leveringsmåte.. Jeg betalte 1590 fordi jeg forhåndsbetalte den..

Lenke til kommentar

Nå er jeg rimelig fornøyd med skjermen. Tok endel fikling i nvidia fargejusteringer, og i skjerm menyen, og nå er ikke skjermen ubehagelig å se på.

 

Nå sitter jeg og funderer på hvordan jeg skal klare å fylle ut hele skjermen på fifa manager 08.

 

Skjermen blir fylt ut på 1280x1024, men det er strukket og jævli. Høyeste oppløsning på spillet er 1680x1050, men der blir ikke hele skjermen brukt. Det gjelder alle oppløsninger fra 1400x900 og opp til 1680x1050

post-76707-1242238644_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at alle klager over denne skjermen, har justert instillingene på skjermen og i Nvidia kontrollpanelet en del nå og må si meg kjempefornøyd med denne skjermen! Ingen skruing for å feste foten, det er i alle fall et pluss for min del, den står stødig og ser bra ut.

 

@JULINGiKAKE: jeg ser ikke de bølgene der når jeg ser skjermen fra siden, sikker på at det ikke er noe galt med din?

Lenke til kommentar

Har ingen bølger på min heller.. Er nokk backlight platene som ligger litt feil inni der.. (er mellom ca. 3-6 matte plastark inni panelet som skal fordele lyset) Derimot så har jeg problemer med på-knappen min.. må presse plasten over lyset hardt inn før jeg trykker på på-knappen.. da funker det..

 

Og spørsmål til de som ikke forstår hva som er problem med fargene:

-Har dere en annen god skjerm vedsidenav sånn at dere har en referanse?

For alene ser den jo helt grei ut..

Lenke til kommentar

Ja, helt kurant skjerm, men jeg er faktisk tilbake til 20" min nå. Den er jo en S-IPS så kanskje jeg har blitt litt bortskjemt, men fargene ble for blasse for min del. Har et 8600gt kort og satt en time for å få til innstillinger i nvidia sin display wizard. Ble ikke noe særlig bedre. Ga skjermen til dama så hun kan sitte og se streamet hotel cesar

Lenke til kommentar
Fikk skjermen min i dag. Kjapt levert forresten. Bestilte torsdag kl20.15 og fikk den nå i ettermiddag.

 

Vet ikke helt hva jeg skal synes. Mitt inntrykk var at skjermen var altfor lys. Satte brightness til 0 i skjermmenyen og den var allikevel lys. Trodde 0 i brightness ville gi svart skjerm.

 

Testet fifa manager 08 og fargene ble veldig dårlig gjengitt. Drakter med hvite å blå striper kunne en ikke se de blå stripene. var på netshop si hjemmeside, og istedet for sort bakgrunn gikk det mest i grått.

 

Ble litt bedre etter jeg fikla litt med farge innstillingene i nvidia kontrollpanel.

 

Er veldig usikker om jeg skal bruke angrerett og gå for en annen skjerm i prisklasse 1000-2000 kr. Trenger ikke å være 24".

Noen som vet om Benq 2410, 2400 eller 2200 er å anbefale? eller en annen skjerm for den saks skyld?

 

Som andre sier om synsvinkel, så er det litt rart å se denne skjermen fra siden. Det er akkurat som sort/grå bølger som starter i midten nede og brer seg oppover. Se screenshot.

 

Jeg kjøpte meg akk en Benq 2220HDA. Den kostet 1,149.- er meget fornøyg opp emot prisen! Drit fin skjerm har ikke så mye å ytsette på den egentli.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bah, veldig fornøyd med skjermen sålangt etter endel miksing og triksing av instillinger.

 

MEN nå har det dukket opp en horisontal strek på 1px tykk langs hele skjermen, ca 70% opp fra bunnen. FAEN.

 

Hva nå? Får vel kontakte ps.no og høre hva de sier.

 

Edit, har sent mail, og nå har den såklart forsvunnet :s Sært! Men jeg vil nok fortsatt sende den inn, lover ikke bra.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...