Gå til innhold

Roadtrip Houston - Miami


Anbefalte innlegg

Hola Peoples,

kjørte i mai i fjor SF -LA- LV og hadde det helt forb**** rått :)

 

Planlegger nå ny tur, og har tenkt på Houston, TX - New Orleans - Miami i mai neste år. 14 dager

Lurer litt på om Houston er noen kul by å besøke for en guttegjeng på roadtrip? Hva gjør man der ?

Og evt andre mål på ruta ?

 

Andre to ukers roadtrip forslag tas også imot med takk !

 

ElPerez

 

:cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et par spørsmål til det.

 

Hvor får du tak i bil? Hva koster hele griea per pers?

 

Har veldig lyst å roadtrippe rundt i USA! :)

 

 

 

Bestilte leiebil forrige tur (California) gjenom suncars.no, og var veldig fornøyd. Så blir nok dem igjen.

Budsjett er ikke planlagt ennå, men vi skal jo ikke kjipen, så tipper rundt 30000 pr pers på to uker.

Forrige tur røyk det enda mer, og da var kursen på fem ! ! , så det kommer til å koste.

Men pokker så morro :)

Lenke til kommentar

Houston kan eg ikkje uttale meg om. men Miami er i allefall ein herleg by. Var der 1 veke under mitt to veker lange USA-opphald sommaren 2008, og skulle ynskje eg aldri måtte dra derfrå. Downtown Miami er ikkje så veldig spanande, då denne delen gjenspeglar det normale amerikanske sentrumsbiletet; høge bygningar, støy og tung trafikk. South Beach er derimot heilt konge til alt i frå bading, shopping og clubbing. Me tok også turen ned til Key Largo og Key West med leigebil (sørlegaste punktet i USA).

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært i Houston som turist, men ut fra det jeg har sett på jobbrelatert reise er dette absolutt ikke noe egnet feriemål. Byen er i realiteten en samling av veikryss og kontorblokker. På plussiden har den gode flyforbindelser med Europa.

 

Jeg har selv planlagt en tilsvarende tur, sammen med familien, men da står Houston kun på programmet fodi vi har venner i byen. New Orleans er imidertid et must. Vi kjører selvsagt også langs Gulfen den ene veien på turen mellom Orlando og Houston.

 

Jeg ville heller sett på byer som San Antonio, Dallas, Memphis etc.

 

Om du skal kjøre en vei og "droppe" leiebilen i en annen by enn du tar den ut bør du være oppmerksom på at det kan være forholdsvis stpore forskjeller på prisen ut fra hvilken vei du kjører.

Endret av SamBell
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Houston er ikke kjent for å være turistby nei, men er jo alltids noe å finne på.. Har vært der på ferie hos kjente ett par ganger de siste årene.

 

 

Johnson Space Center en times kjøring sørover er jo kjekt å få med seg. (Ta pram-turen som er en omvisning inne på selve basen),

 

Battleship Texas var litt kult (en gang verdens kraftigste våpen) og er et slagskip fra første verdenskrig som er åpen for publikum, delvis museum etc. Kjekt å ha vært der.

 

San Jacinto moumentet som er et museum over når og hvordan texas løsrev seg fra Mexico.

 

Galleria, som er et kjøpesenter downtown Houston. Veldig mange high-end merker har egne butikker her. Verdt ett besøk. Og dersom du liker billige merkeklær finnes det factory-outlet utenfor byen som har merkeklær til 10-20% av prisene i Norge.

 

Litt utenfor Houston vestover har du Austin og San Antonio, begge med nok ting å finne på i en dag hver.. Alamo, Riverwalk etc.

 

Legger dere kursen sørover, så finner dere Galveston som har greit badeland, museumer, etc. Flott plass for dagsturer.

 

Så det er alltids noe å finne på i Houston og området rundt, men de store attraksjonene har de ikke :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817324

Betalte bare 100 kr per natt i Houston....noe luksus var det ikke men helt kurant :

 

-6 roms

-gammeldags komfyr med gass

-2 kjøleskap

-TV

-vaskemaskin (3$ per vask)

-brusautomat

-ikkeno oppvaskmaskin

-200 m til matbutikk

 

Jeg så ikke annet enn det som var på trikkestrekningen (var alene så ville ikke rote meg bort)

 

Dallas skal visst ha mer krim enn Houston sies det......

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...