Gå til innhold

Truer norge med skikkelig "helvete"!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva har tamilene med det der å gjøre da?

Les igjennom tråden og du vil forstå...

 

Har ikke glemt disse opptøyer. Det er veldig viktig å reagere hardt på dette. Disse opptøyene var i så måte ikke en demonstrasjon, men ren vandalisme begått av pøbler.

mhm, nå har jo ikke tamilene holdt på sånn, men jeg er så lei av dem stiller krav til Norge, selvfølgelig bør dem kjempe for landet sitt, men dem burde jo gjøre det med sitt eget land i steden for.

U get my point?

Lenke til kommentar

Jeg kan godt forstå at Tamilene vil sette fokus på det som skjer der nede med deres folk. Å kreve at Norge skal gjøre noe stort, ellers vil de gå over til ulovlige midler, synes jeg blir for dumt. Dersom de vil ha fokus dit, får de prøve seg på en måte som ikke får dem til å fremstå som aggressive og/eller plagsomme.

 

Jeg er helt for at man skal hjelpe alle folkeslag som er i konflikter og har det vanskelig, men å demonstrere i andre land, og kreve at man skal fikse det, det blir litt merkelig for meg.

Lenke til kommentar
Norge er landet til disse tamilene.

hvis norge er landet til disse tamilene kan de jo heller bry seg om det som skjer hær i landet da.vi gjir dem husly og en trygg tilværelse og de svarer med og krevekrevekreve.det blir som om du tilbyr en finger så tar de hele handa.de trenger ikke spasere rundt hær i landet og demonstrere og være fårbannet på oss,som fårøvrig ikke har gjort annet enn og hjelpe og støtte dem hele tida.jeg støtter saken demmes (hvem er vell får krig å elendighet),men måten disse demonstrasjonene fåregår på og måten enkelte av demmes talsmenn har uttalt/oppført seg er helt bakmål.uansett om de er norske statsborgere og har samme rettigheter som etniske norske,blir det de holder på med helt feil.jeg håper at vis det blir uroligheter så blir de straffet hardt og kontant.

 

beklager skrivefeil.

Lenke til kommentar
Hva har tamilene med det der å gjøre da?

Les igjennom tråden og du vil forstå...

 

Har ikke glemt disse opptøyer. Det er veldig viktig å reagere hardt på dette. Disse opptøyene var i så måte ikke en demonstrasjon, men ren vandalisme begått av pøbler.

mhm, nå har jo ikke tamilene holdt på sånn, men jeg er så lei av dem stiller krav til Norge, selvfølgelig bør dem kjempe for landet sitt, men dem burde jo gjøre det med sitt eget land i steden for.

U get my point?

 

De gjør det. De ber regjeringen legge press på situasjonen. Demonstranter vil alltid ha oppmerksomhet, og da kan man ikke sultestreike opp i nordmarka. Man sier fra til de som har makten.

 

Hadde du kjennskap til situasjonen til tamilene før de begynte å demonstrere?

Lenke til kommentar
Jeg synes det er håpløst å forlange strakstiltak rett før påskeferien. Kunne like gjerne kommet med kravene første dag i fellesferien eller lille julaften.

 

Så spørsmålet blir egentlig hvor lenge de blir sittende før de forstår at timingen var håpløs.

 

Ja, det er utgjort at folk driver og lar seg bli drept når vi har helligdager. Sånt må det bli slutt på.

Lenke til kommentar

Det sier vel mest om to ting: Hvor mye man følger med og hvor mye media bryr seg. Det drepes for fote fra begge sider i denne konflikten men store oppslag får man først når trikken i Oslo ikke kommer fram i tide. Sier litt om perspektivt til mediene og publikum.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Å kreve at Norge skal gjøre noe stort, ellers vil de gå over til ulovlige midler, synes jeg blir for dumt.

 

Hvilke ulovlige midler er det de har truet med?

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=541537

 

"Tidligere i dag varslet demonstrantene nye ulovlige aksjoner i Oslo hvis regjeringen ikke hadde tatt noe initiativ til et internasjonalt krisemøte om Sri Lanka innen klokken 15.00.N"

Lenke til kommentar
Jeg synes det er håpløst å forlange strakstiltak rett før påskeferien. Kunne like gjerne kommet med kravene første dag i fellesferien eller lille julaften.

 

Så spørsmålet blir egentlig hvor lenge de blir sittende før de forstår at timingen var håpløs.

 

Ja, det er utgjort at folk driver og lar seg bli drept når vi har helligdager. Sånt må det bli slutt på.

 

Regner med at du forsto poenget mitt :)

Det er lov å tenke praktisk, selv om man er opprørt.

Lenke til kommentar
"Tidligere i dag varslet demonstrantene nye ulovlige aksjoner i Oslo hvis regjeringen ikke hadde tatt noe initiativ til et internasjonalt krisemøte om Sri Lanka innen klokken 15.00.N"

 

Vel, på den ene side er ulovlige demonstrasjoner ikke nødvendigvis noe veldig alvorlig eller uvanlig. På den annen side viser det seg at dette var uttalelser fra enkeltpersoner som det kokte litt over for i kampens hete:

 

- Jeg ønsker å være veldig tydelig på at vi ønsker at alle demonstrasjoner skal skje innenfor lovlige former. Det vil jeg også gi beskjed om til disse guttene, sier Nagalingam.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=552076

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Ulovlig er da ulovlig? Da irrelevant i hvilken grad de er ulovlige. Enten så gjør man noe ulovlig eller så gjør man det ikke. Jeg har ikke registret noen slike uroligheter enda. Om de når har uttalt at dette ikke skal forekomme, er det positivt. Om de skulle bedrive ulovligheter vil dette ikke fremme deres sak.

 

:)

Lenke til kommentar
Ulovlig er da ulovlig? Da irrelevant i hvilken grad de er ulovlige. Enten så gjør man noe ulovlig eller så gjør man det ikke. Jeg har ikke registret noen slike uroligheter enda. Om de når har uttalt at dette ikke skal forekomme, er det positivt. Om de skulle bedrive ulovligheter vil dette ikke fremme deres sak.

 

Nei, i mitt hodet er ikke "ulovlig" en fast størrelse. Om tamilene sultestreiker utenfor statsministerens kontor uten å ha innhentet tillatelse fra politiet ser jeg ikke på det som et alvorlig lovbrudd. Om de begynner å skyte mot Stortinget er det et alvorlig lovbrudd. Å sette likhetstegn mellom disse lovbruddene er noe sneversynt spør du meg.

 

Hvorvidt ulovligheter fremmer deres sak eller ikke er jo ikke noe du eller jeg er de rette til å avgjøre. Det fremmer kanskje ikke deres sak i opinionen men det er da heller ikke opinionen som avgjør hvordan dette problemet håndteres.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Ulovlig er da ulovlig? Da irrelevant i hvilken grad de er ulovlige. Enten så gjør man noe ulovlig eller så gjør man det ikke. Jeg har ikke registret noen slike uroligheter enda. Om de når har uttalt at dette ikke skal forekomme, er det positivt. Om de skulle bedrive ulovligheter vil dette ikke fremme deres sak.

 

:)

Utvilsomt. Men det er forskjell på gateslag og det å demonstrere uten tillatelse. Sistnevnte er akkurat like ulovlig som førstnevnte, selv om førstnevnte naturlig nok regnes som mer alvorlig. :)

Lenke til kommentar
Regner med at du forsto poenget mitt :)

Det er lov å tenke praktisk, selv om man er opprørt.

 

Og jeg regner med at du forstod mitt:

 

For det første var aksjonen en direkte respons på nylige hendelser på Sri Lanka. For det andre er det bare Norge som er stengt hele påsken og en statsråd er på jobb uansett hvor han befinner seg og hvilken dag det er. For det tredje er det da ikke så dumt å aksjonere når mediene kun har et savnet påske-egg å prate om?

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...