Gå til innhold

Sammenligner WoW med ulovlige spilleautomater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gleder meg til denne dokumentaren, virker spennende. På den andre siden begynner man jo å bli lei av all denne whininga, selv om jeg kan være enig i at man trenger å få øynene opp for problemene.

Skrevet

Hva jeg synes om dokumentaren kommer helt an på problemstillingen/fokuset.

"WoW og spill er farlig"-fokuset har man sett før. Det er feil, og jeg er lei av det.

Om de derimot fokuserer på hva som gjør at folk blir avhengige og hvordan samfunnet bedre kan støtte opp rundt dette istedet for å svartmale spillindustrien kan det bli bra.

Skrevet

Er vel ingen som tar i bruk ordet avhengig utenom Emil, og han kan jo bare snakke for seg selv.

Regissøren er jo mer balansert, eller kanskje så langt som uenig, med personen han har fulgt.

Skrevet

Er så lett å skjære alle som spiller under en kam i sånne dokumentarer om hvor "farlig" sånne type spill er. Taperene er, som alltid, dem som bruker systemene med moderasjon.

WoW, som med mye annet her i livet, blir en risiko ved overdreven bruk. Enten man bruker spillet som en fritidssyssel alternativt til å sitte foran TV'en, eller løpe rundt på fotballbanen får bli opp til den enkelte. Hver sin lyst, hver sin prioritering. Klart, går det utover skole og/eller jobb må jo noe gjøres, men det ligger fortsatt og hviler på den enkelte spiller

Spørsmålet som da kan reises er jo hva slags fellestrekk har alle dem som kaller seg "avhengig" av online-spill?

Skrevet
Jeg hater disse svake menneskene som må whine bare fordi dem ikke hadde viljestyrke nok selv til å begrense spillingen.

Better to keep your mouth closed and be thought a fool than to open it and remove all doubt.

Folk som deg burde frastå fra å uttale seg om ting de ikke har peiling på. Det er ofte flere faktorer som spiller inn enn dårlig viljestyrke i slike tilfeller.

Skrevet

Blir nok å se denne :) .

Selv synes jeg ikke MMORPG er noe morro så har aldri spilt det mye. Spilte litt AoC i høst, men spilte ikke noe særlig utenom den første uka.

Skrevet (endret)
Jeg hater disse svake menneskene som må whine bare fordi dem ikke hadde viljestyrke nok selv til å begrense spillingen.

Better to keep your mouth closed and be thought a fool than to open it and remove all doubt.

Folk som deg burde frastå fra å uttale seg om ting de ikke har peiling på. Det er ofte flere faktorer som spiller inn enn dårlig viljestyrke i slike tilfeller.

Var nok litt overdrevent skrevet av meg, men er fortsatt mektig lei av alt dette maset om hvordan WoW ødelegger livet for folk - og da synes jeg at svak viljestyrke har mye å si. Er selv en endgame WoW spiller (og har vært det hele tiden) men klarer og kombinere det med dama, skole og andre hobbyer.

Hvis min mening er så idiotisk, skulle jeg gjerne likt å vite hvilke andre faktorer som spiller inn.

Endret av Felhart
Skrevet

Brukte nesten 4 år av livet mitt på wow selv. Spilte alt fra 3-15 timer om dagen.

Nå spiller jeg max 1 time om dagen (etter 2,5 månte uten å ha spilt i det hele tatt).

Slutta ikke fordi jeg ville ut av spillet men fordi det begynte å bli kjedelig.

Det gikk dog aldri ut over skole eller jobb men det gikk mye ut over det sosiale livet utenfor dataverdenen. Alle vennene mine spilte jo wow så hvorfor kunne ikke jeg også det? Var alltid en venn online å prate med.

Bruker fremdeles mye tid forran PC'en men nå bruker jeg den til å f.eks. tegne, finne nye låter på nettet og avtale ting jeg skal ut og gjøre med kompiser osv.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...