chiefo Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 - Her har jeg sittet i over fire år og råtnet vekk. Litt uvanlig å se så ærlige ex-spillere, han var i overkant ekstrem Kommen en dokumentar 14 april, virker som en mer balansert dokumentar enn bare å handle om Emil - tror det var smart
Bear^ Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 Hehe, er som ex røykere, de blir nærmest fanatiske ovenfor dem som røyker
kakesjef Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 Gleder meg til denne dokumentaren, virker spennende. På den andre siden begynner man jo å bli lei av all denne whininga, selv om jeg kan være enig i at man trenger å få øynene opp for problemene.
Matsemann Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 Hva jeg synes om dokumentaren kommer helt an på problemstillingen/fokuset. "WoW og spill er farlig"-fokuset har man sett før. Det er feil, og jeg er lei av det. Om de derimot fokuserer på hva som gjør at folk blir avhengige og hvordan samfunnet bedre kan støtte opp rundt dette istedet for å svartmale spillindustrien kan det bli bra.
kakesjef Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 (endret) Enig, hvis det blir nok en skildring av wowavhengiges hverdag er det lite interessant... Endret 2. april 2009 av kakesjef
chiefo Skrevet 2. april 2009 Forfatter Skrevet 2. april 2009 Er vel ingen som tar i bruk ordet avhengig utenom Emil, og han kan jo bare snakke for seg selv. Regissøren er jo mer balansert, eller kanskje så langt som uenig, med personen han har fulgt.
Wheeljack Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Er så lett å skjære alle som spiller under en kam i sånne dokumentarer om hvor "farlig" sånne type spill er. Taperene er, som alltid, dem som bruker systemene med moderasjon. WoW, som med mye annet her i livet, blir en risiko ved overdreven bruk. Enten man bruker spillet som en fritidssyssel alternativt til å sitte foran TV'en, eller løpe rundt på fotballbanen får bli opp til den enkelte. Hver sin lyst, hver sin prioritering. Klart, går det utover skole og/eller jobb må jo noe gjøres, men det ligger fortsatt og hviler på den enkelte spiller Spørsmålet som da kan reises er jo hva slags fellestrekk har alle dem som kaller seg "avhengig" av online-spill?
Felhart Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Jeg hater disse svake menneskene som må whine bare fordi dem ikke hadde viljestyrke nok selv til å begrense spillingen.
DisplayName123 Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Jeg hater disse svake menneskene som må whine bare fordi dem ikke hadde viljestyrke nok selv til å begrense spillingen. Better to keep your mouth closed and be thought a fool than to open it and remove all doubt. Folk som deg burde frastå fra å uttale seg om ting de ikke har peiling på. Det er ofte flere faktorer som spiller inn enn dårlig viljestyrke i slike tilfeller.
Rescue me Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Blir nok å se denne . Selv synes jeg ikke MMORPG er noe morro så har aldri spilt det mye. Spilte litt AoC i høst, men spilte ikke noe særlig utenom den første uka.
Felhart Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 (endret) Jeg hater disse svake menneskene som må whine bare fordi dem ikke hadde viljestyrke nok selv til å begrense spillingen. Better to keep your mouth closed and be thought a fool than to open it and remove all doubt. Folk som deg burde frastå fra å uttale seg om ting de ikke har peiling på. Det er ofte flere faktorer som spiller inn enn dårlig viljestyrke i slike tilfeller. Var nok litt overdrevent skrevet av meg, men er fortsatt mektig lei av alt dette maset om hvordan WoW ødelegger livet for folk - og da synes jeg at svak viljestyrke har mye å si. Er selv en endgame WoW spiller (og har vært det hele tiden) men klarer og kombinere det med dama, skole og andre hobbyer. Hvis min mening er så idiotisk, skulle jeg gjerne likt å vite hvilke andre faktorer som spiller inn. Endret 4. april 2009 av Felhart
Isbilen Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 Rett og slett det at livet er såpass kjipt at det å erstatte det fullstendig med Wow er et fristende alternativ.
Felhart Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 Jepp. Det var det eneste andre jeg kunne komme på, som jeg ikke tok med i innlegget mitt. FAKTISK!
kakesjef Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 å jeg mener, hvordan kan vi i 2009 si at det ikke er lov? Det er utrolig mye rart mennesker velger å bruke livet sitt på...
KVTL Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 Første jeg tenkte, er de medlem av forumet? Kjendiser..
Thyristor Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 Brukte nesten 4 år av livet mitt på wow selv. Spilte alt fra 3-15 timer om dagen. Nå spiller jeg max 1 time om dagen (etter 2,5 månte uten å ha spilt i det hele tatt). Slutta ikke fordi jeg ville ut av spillet men fordi det begynte å bli kjedelig. Det gikk dog aldri ut over skole eller jobb men det gikk mye ut over det sosiale livet utenfor dataverdenen. Alle vennene mine spilte jo wow så hvorfor kunne ikke jeg også det? Var alltid en venn online å prate med. Bruker fremdeles mye tid forran PC'en men nå bruker jeg den til å f.eks. tegne, finne nye låter på nettet og avtale ting jeg skal ut og gjøre med kompiser osv.
Lapp1 Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 Mange blir avhengi av wow siden de føler de passer inn der, mer enn rundt venner osv.
chiefo Skrevet 14. april 2009 Forfatter Skrevet 14. april 2009 I kveld blir dokumentaren vist. Itnervju med regissør og Emil
cowboy bob Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 Både Opera og Firefox kræsjer når jeg går innpå itnervjuet Forresten, er det sånn at det er mulig å se filmen på nettet etter TV-visningen eller noe?
Isbilen Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 Det går an å se den under tv-visningen, som begynner omtrent nuh.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå