Gå til innhold

Aprilfest 2009 - IceFox - Makro


Anbefalte innlegg

Om det er samme flua må du ikke spørre meg om. Snakk om liten sannsynlighet at jeg tar bilde av nøyaktig samme flue 24 timer senere. :p

Det er helt klart, de så bare så like ut. Mulig fluer er så like hverandre for alt jeg vet.

 

"The Dead Leaf" var et nytt blinkskudd. Litt småproblemer med fokus mot kantene (hvis man ønsker skarp fokus her da), men ellers svært lekkert både i tekstur og farge. Det er ganske intrikate nettverksmønster i blader nå man bare kommer nær nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

15. april - The Fallen Brother

 

Dagens bilde kan ikke akkurat beskrives som kreativt og nyskapende, men som jeg sa i forrige innlegg, ønsket jeg å lage en ny, forbedret versjon. Og det føler jeg at jeg har gjort.

 

Med blenderen på f/18 og lukkeren på 5 sek hadde jeg som mål å oppnå tekniske forbedringer fra gårsdagen. Hjørneskarphet hører med på et slikt bilde, og jeg roa også ned vignetteringen et par hakk. Ikke så hardt og fokusert lys i dag heller, ettersom blitsen lå inne.

 

Men nok sjitprat! Her er dagens mesterverk!

post-108702-1239823143_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Med blenderen på f/18 og lukkeren på 5 sek hadde jeg som mål å oppnå tekniske forbedringer fra gårsdagen. Hjørneskarphet hører med på et slikt bilde, og jeg roa også ned vignetteringen et par hakk. Ikke så hardt og fokusert lys i dag heller, ettersom blitsen lå inne.

Her sitter fokus jevnt over hele bladet ja. Men ganske ekstrem blender da, blir nok en del diffraksjonsuskarphet av det uten at det er nevneverdig plagsomt her. Det som er fint med disse halvråtne løvbladene er at det kommer frem veldig fine og varierte strukturer. Bra oppfølger.

Lenke til kommentar
The Fallen Brother

 

Dagens bilde kan ikke akkurat beskrives som kreativt og nyskapende, men som jeg sa i forrige innlegg, ønsket jeg å lage en ny, forbedret versjon. Og det føler jeg at jeg har gjort.

Ja, på skarphet er dette bedre, helt klart. Men jeg likte teksturen og glansen bedre i det første jeg. Og man kan da ikke kreve at hver dag skal være like kreativ og nyskapende, da ville jo variasjonen vært normal, og kjedelig ... :hmm:

Lenke til kommentar

16. april - The Bubble

 

I dag fyrer jeg på med noe litt nyskapende. Jeg fikk en liten idé tidligere på dagen, som jeg følte at måtte prøves. Ikke noe mer avansert enn Jif vindusvask på et glassbord, men i makroverden blir det fort litt mer spennende.

 

So here you go! :)

post-108702-1239911536_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Masse fint å se på her. Fluene var pene, men er ganske lei de som motiv (heh heh) det duse orkidebladbildet var vakkert. Det brune bladet var ikke så værst heller. Hadde vært enda fetere om hele dingsen var i fokus, men litt vanskelig å få til.

 

Masse pent. Masse snadder. Som en godteributikk.

Lenke til kommentar

17. april - The Guitar

 

Ble ikke noe natur i dag heller, men ble heller hjemme og fant noen motiver her. Dette er et bilde jeg har hatt lyst til å ta lenge, og endelig tok jeg meg tid. Så jeg dro fram kassa og knipset i vei. Ganske fornøyd med dagens bilde.

 

Ikke direkte makro kanskje, men likevel ganske nært.

 

Håper dere liker det! :)

post-108702-1240008476_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Den der var ny...for meg i alle fall. Faktisk en kremidé å fokusere på strengene, og få ornamentene ut av fokus. Siden du delvis har tatt med hullet i resonnanskassen, får du finfine kontraster mellom buede og rette linjer. Fokus på strengene er (som den burde være) god. Dette ble ganske så vellykket i mine øyne.

 

"The Bubble" ble skikkelig sær. Svært grafisk, og intens bruk av tom flate. Dristig og fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...