Gå til innhold

Aprilfest 2009 - IceFox - Makro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

11. april - Tulipan

 

God kveld godtfolk! I dag følte jeg at det var på tide å roe ned på fluene litt, så jeg bestemte meg for å prøve meg litt på en tulipan vi hadde stående i stua. Jeg tok den med ut og tok en del bilder, hvor dette er det jeg ble mest fornøyd med. Kun naturlig lys, ingen softbox. :)

 

Liten DOF som vanlig, men jeg liker den softe looken det gir.

 

Håper dere liker det! :)

post-108702-1239489038_thumb.jpg

Lenke til kommentar

12. april - Green Fever

 

Uten noe konkret motiv i tankene, gikk jeg en liten tur i skogen. Der kom jeg over en stubbe, med noe kul mose ved roten. Etter et kun et par bilder fikk jeg et resultat jeg ble temmlig fornøyd med.

 

Dere tror kanskje at dette ikke er noe makrobilde og at det likner på gress, men det er faktisk mose. :)

 

Kan legge til at bildet uten tvil ser best ut på sort bakgrunn.

 

Håper dere liker det! :)

post-108702-1239554307_thumb.jpg

Lenke til kommentar

13. april - The Mystical Leaf

 

I dag er jeg hjemme igjen, og med tanke på at store deler av dagen gikk med til pakking og reise, ble det ikke fototid før nå. Jeg tok en av mammas orkideer, men valgte heller å fokusere på bladene i bunn.

 

For å være ærlig er dette bildet mye flaks. Det var egentlig kun et testbilde, da jeg egentlig hadde tenkt å bruke blits. Eksponeringen er på 6 sekunder faktisk! Men resultatet synes jeg ble kult, med det spesielle lyset.

 

Here you go!

post-108702-1239654252_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Flueabstinensen har endelig fått utløp!

Jeg likte kronbladene på undersiden av flua på det første, også fått med pollen i rikt monn siden flua glemte å ta på smekke.

 

Den ekstra dybdeskarpheten på den andre flua (det er vel ikke den samme vel?), gjorde susen på selve kroppen. Ikke noe å si på skarpheten her. Hvor nær kom du egentlig? Bakgrunnen er selvfølgelig behagelig dus og diffus på begge.

 

Virkelig en nydelig kremaktig diffus tulipan 11. april, bra du sto i mot fristelsen (hvis du hadde noen) for å sett for mye i fokus her. Dette kan man virkelig kalle pastell.

 

Er 13. april virkelig bilde av et blad? Ser nesten ut som et stykke stoff. Som du sier et ganske spesielt, gyllent lys.

Lenke til kommentar

Om det er samme flua må du ikke spørre meg om. Snakk om liten sannsynlighet at jeg tar bilde av nøyaktig samme flue 24 timer senere. :p

 

VELDIG ergelig over at jeg ikke klarte å vri pekefingeren min et par ganger på det første bildet for å fått det skikkelig skarpt. For jeg liker komposisjonen der mye bedre. Men mangel på skarphet ødelegger på mange måter synes jeg, selv om følehorn(?) og hårene er skarpe, er kroppen litt for diffus.

 

På det andre fluebildet sitter derimot skarpheten perfekt, men ikke like sikker på kompen der. Men er vel egnetlig ganske fornøyd med det bildet, og skal jeg velge en av de til porteføljen blir det det andre. Men, sommeren er lang, og nye muligheter vil komme!

 

Jeg kom vel temmelig nære på begge bildene. De er selvfølgelig croppet litt, men var vel ganske nærme 1:1. Prøver så godt som mulig å komme nærme under selve fotograferingen for å beholde mest mulig detaljer.

 

Også veldig fornøyd med tulipanen. Nei, her var jeg sikker på at liten DOF gjorde seg! :)

 

Ja, gårsdagens bilde er virkelig et blad. Snakk om flaks! :p

Lenke til kommentar

14. april - The Dead Leaf

 

I dag har jeg også et lite blad på lur. Snøen i hagen har endelig smeltet, og plenen er nå full av blader som har ligget og råtnet gjennom vinteren. Det gjør seg selvfølgelig godt som fotomotiv.

 

Bildet er tatt håndholdt (slurv) og med blits for å få det litt skarpt tross alt.

 

Enjoy!

post-108702-1239741796_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...