Gå til innhold

Aprilfest 2009 - IceFox - Makro


Anbefalte innlegg

18. april - Plante

 

I dag tok jeg meg en tur ut, med hvitveis i tankene. Dessverre ble det ikke noe særlig bra bilder av disse, så dette ble dagens beste. Er nok hakket tynn DOF her også, mtp. fokus på hele planten, men men.

 

Ikke det mest spennende motivet, men bokehen er da fin. :)

post-108702-1240097857_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
18. april - Plante

 

I dag tok jeg meg en tur ut, med hvitveis i tankene. Dessverre ble det ikke noe særlig bra bilder av disse, så dette ble dagens beste. Er nok hakket tynn DOF her også, mtp. fokus på hele planten, men men.

 

Ikke det mest spennende motivet, men bokehen er da fin. :)

Må ikke alltid være så veldig spennende. Kan være enig i at litt mer DOF hadde vært kjekt, men du har lagt fokusplan godt, så det er ikke plagsomt.

 

Tom

 

PS. Ja, bokeen er fin.

Lenke til kommentar

19. april - Hestehov

 

Tidlig ute i dag gitt. Nå har endelig hestehovene sprunget fram her også, og de kan fungere godt som makromotiv. Her har jeg også benyttet meg av litt diffus look, samt roet ned fargene en del. En knæsj gul hestehov synes jeg ikke er like behagelig å se på. :)

 

Litt usikker på kompen, men synes det fungerte noenlunde greit.

 

Here you go!

post-108702-1240148428_thumb.jpg

Lenke til kommentar
19. april - Hestehov

Hah! Det er blank stryk! Som artsbilde i hvertfall. Ellers er det nydelig. Liker komposisjonen og tonene veldig godt. :love:

Skjemmes over at jeg ikke klarte å utvise litt mer fantasi i min egen behandling av samme vårtegn i går. Dette var inspirerende!

Lenke til kommentar

20. april - Hvitveisen

 

Endelig har hvitveisen sprunget ordentlig fram, og hva passer vel bedre til enn aprilfesten enn vårtegn som hestehov og hvitveis! Hestehov fikk dere se i går, og i dag har jeg den ære av å erklære hvitveisen for åpnet!

 

For å gjøre bildet litt mer spennende, valgte jeg å inkludere litt av miljøet i forgrunn. Føler som sagt at det ble mer spennende, samt at det gir hvitveisen en litt majestisk følelse. :)

 

Håper dere liker det! :)

post-108702-1240238460_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Meget tidsriktig. Jeg liker hvordan gresstråene går over i det kremmyke grønne. Nok en gang flott bakgrunn, og kronbladene i sterk kontrast mot denne. Du scorer jevnt og trutt i tråden her IceFox...

Definitivt. Likte og hvordan den enslige støvbæreren stikker skarpt opp mellom de duse kronbladene.

Lenke til kommentar

22. april - Sleeping Beauty

 

Dessverre måtte jeg skulke gårsdagen, ettersom jeg hadde hodet plantet godt nede i økonomiboka.

 

Men i dag kommer jeg sterkt tilbake! Hadde ikke så mye tid i dag heller, men jeg tok meg en liten tur utenfor. Det begynner å gå litt tomt for ulike blomster her nå, men jeg valgte en ny vri på hvitveisen i dag. Nå som solen var gått ned og hvitveisen hadde sovnet, blir det et vakkert motiv.

 

Håper dere liker det! :)

post-108702-1240427719_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...