Gå til innhold

Ja gled dere, nå som verden skal lide hardt og brutalt.


Anbefalte innlegg

Er det virkelig så mye ille som skjer for tiden da?

 

Nei det er kanskje ikke det :) Men tiden går, så for vi se hvor lenge verden består slik som vi idag kjenner den.

 

Verden vi lever i, er kanskje litt mer ustabil enn vi er klar over. Så visst det skulle skje store omveltninger i verden, om det er snakk om atomkrig, økonomisk nedtur, eller enorme naturkatastrofer som kan ligge selv London under vann. Så trenger vi ikke bli sjokkerte. Spesielt ikke nå som vi er gått inn i den såkallte "endetiden" som Bibelen taler om.

 

Fordi i "endetiden" skal det nettopp skje enorme lidelser på jorden, som vi aldri har sett maken til før. Hele verden skal bli berørt kraftig og hardt. Men vi er jo ikke riktig der enda, vi er bare på vei.

 

Så du har helt rett, akkuratt nå kan vi gjerne si til hverandre "Er det virkelig så mye ille som skjer for tiden da?".

 

...fordi sier vi det, så blir jo trengseltidens effekt enda verre, siden den kommer enda mer overasskende på verden. Der selv den hardeste viking, pisser i buksa på åpen gate. Kanskje vi våkner opp da? Og søker vår Skaper den allmektige, han som vil vi skal tilbe og ære han. Og ikke alt mulig annet som ikke kan bestå.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er et seriøst forum, og jeg ser absolutt ikke noe grun ntil at poster med en slik useriøs førstepost skal få lov til å leve.

 

Selv om oppslagstavlen er ment å ha en større forståelse og toleranse enn hovedforumet, vil det alltid allikevel gå en grense.

 

Denne tråden stenges som sagt.

 

MVH

 

KVTL

 

Denne tråden åpnes igjen, etter en ny vurdering.

 

MVH

 

KVTL

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Ja, dette bare må jeg få med meg...

 

*mine innlegg*

 

Ingen grunn til bekymring, alle skal få det med seg "innført med teskje".

 

Men du skal få slippe den verrste lidelsen, visst du stoler på vår allmektige Herre. For alt tyder på at han nemlig skal rykke bort dem som sier ja til Jesus og sannheten, rett før den verrste trengselen sitter inn over jorden.

 

Jordensbeboere som er latt tilbake vil bli forvirret, dem skal spekulere fælt i hva som har skjedd. Kanskje "ALIENS" har bortført mange menneske på jorden, kommer sansynlegvis mange til å undres. Det skal bli litt av ett kaos ja.

 

Nett som han rykket bort det få menneskene fra Sodoma og Gomora, som søkte vår allmektige skaper, før han lot den evige ild fortære bort begge disse byene og alle som bodde der. Fordi syndens beger hadde nådd toppen. Sagt enkelt, folk brydde seg katten om verdier og god moral. Idag ligger disse byene, i bunnen av dødehavet i Israel. Ikke mye liv der gitt, ikke engang en eneste salt sild....

 

....og heller ikke en sur sild, for den sakskyld.

 

Filmene "LEFT BEHIND", har kommet 3 stykker av dem. Har blitt kjempe poppulære i bl.a Amerika. Det filmene baserer seg nettopp om denne endetiden, der krig og forvirrelse skal oppstå i verdensamfunnet og dem som har trodd på Jesus skal bl.a bli rykket vekk fra jorden. Etter det skal en voldsom trengselstid innta jorden. Verdenslys er nemlig tatt bort.

 

Søk på f.eks www.youtube.com, left behind the movie. Basert på Bibelens profeter, der oppfyllelsene har stått i kø

 

En hel bokserie finnes også http://www.leftbehind.com

 

Gjør deg klar, vil du virkelig bli latt tilbake når historiens verrste trengsel skal ramme jorden?

Endret av IDF
Lenke til kommentar

ER DU klar for sannhetens øyeblikk?

 

•Political crisis

•Economic crisis

•Worldwide epidemics

•Environmental catastrophe

•Mass disappearances

•Military apocalypse

 

Og det er bare begynnelsen . . .

av verden slik vi nå kjenner den.

It’s happening now.

 

http://www.leftbehind.com

 

Er en liten video snutt fra fremtiden:

 

Bibelen taler klart, om hva verdensamfunnet nå har i vente. Og vi lever nå snart midt opp i det.

Du tror kanskje det er ett eventyr?...

...tro om igjen! Fordi det er sant.

 

Verden står ovenfor en enorm trengsel, forvirring og forferdelse. Berg deg, før det er for sent.

Lenke til kommentar

Noen av dine argumenter er helt fjerne.

Finanskrisen, greit nokk den er her, men den synes og løse seg opp

Krig og politiske kriser? Verden har aldri stått mer sammen nå enn før. Gjennom flere organer kommuniserer alle verdens politikere om en bedre verden. Kriger har det mer eller mindre vært lite av i forhold til historien bak oss. Gammle fiender er venner, det nedrustes av disse "apokalyptiske" våpene som du kaller dem, og sammarbeid og forståelse gjelder.

 

Klimakrisen kan også diskuteres, her er det flere som mener dette ikke er pga co2 utslipp og diverse andre ymse ting, men politikere fra hele verden står sammlet får å prøve å få has på dette problemet også.

 

Folk sulter, folk har ikke vann, folk har ikke hus. Men nå, mer enn noen gang i historien prøver verdenssamfundet å hjelpe til. Om det har vært til mye hjelp i enkelte situasjoner kan diskuteres, men hvordan er det i forhold til 1930? 1940? 1960, osv, og tilogmed i "Jesus tid?"

 

Verden er og blir en bedre plass, bortsett fra noen småe konflikter som bare er rusk i forhold til verdenshistorien, er vi egentlig langt på vei.

Endret av Sarion
Lenke til kommentar
Verden er og blir en bedre plass, bortsett fra noen småe konflikter som bare er rusk i forhold til verdenshistorien, er vi egentlig langt på vei.

 

Ja det kan kanskje virke slik. Det står jo også nemlig skrevet, at verden skal gå inn i nettopp en forholdsvis lang fredsperiode, som du er inne på der, før kaoset overtar med akselerende fart og til slutt totalt.

 

Vi får se, hva som skjer. Eller, jeg "vet" hva som skjer. Siden jeg vet at profetiene i Bibelen alltid har fått rett, til punkt og prikke. Jeg har ingen grunn til å tvile nå heller.

 

Er veldig hyggelig å sitte med verdens manus forann seg.

Lenke til kommentar
Verden er og blir en bedre plass, bortsett fra noen småe konflikter som bare er rusk i forhold til verdenshistorien, er vi egentlig langt på vei.

 

Ja det kan kanskje virke slik. Det står jo også nemlig skrevet, at verden skal gå inn i nettopp en forholdsvis lang fredsperiode, som du er inne på der, før kaoset overtar med akselerende fart og til slutt totalt.

 

Vi får se, hva som skjer. Eller, jeg "vet" hva som skjer. Siden jeg vet at profetiene i Bibelen alltid har fått rett, til punkt og prikke. Jeg har ingen grunn til å tvile nå heller.

 

Er veldig hyggelig å sitte med verdens manus forann seg.

 

Har du egentlig noen andre argumenter enn historier fra den jævla eventyrboken?

Jeg kan skrive om hvordan månen er av ost, så lager jeg en stooooor tråd om hvorden JEG har rett bare pga at det står skrevet i en bok. Å forholde seg til fakta eller stole på en bok som ikke har noen påstander som er bevist? Enkelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

La oss nå si at det faktisk skulle finnes en Gud, og det er slik det står i bibelen.

En snakker da om en almektig Gud som lar milliarder av mennesker leve i evig pinsel(helvete) bare på grunn av at de ikke trodde på han. Er dette virkelig en Gud som fortjener å bli hyllet og tilbedt?

 

Folk har i 2000 år vært overbevist om at endetidene er nær og vil komme innen deres livstid.

Vi mennesker er nemlig veldig flinke til å se "falske" sammenhenger og mønstre.

Hjernen vår er ikke så glad i ting som ikke gir noe mening, og lurer oss derfor ganske ofte (ansikter i skyene og optiske illusjoner etc) En ser bare det som passer, og ignorere alt det som sier noe annet. Noe som kan ha en sammenheng med hvorfor så mange mener at profetiene i bibelen oppfylles?

Det er ikke for ingen grunn til at det står i bibelen "den som leter den finner" (sett fra et psykologisk standpunk)

 

Det er sikkert noen som kan utdybe psykologien bak det bedre enn meg, mn mn.

 

Sammfunnet har opplevd en god del kriser og ekstreme hendelser opp igjennom tidene. Og det vil sikkert være nye kriser og ekstreme hendelser ved den neste generasjonen , og den neste, og den neste etter det igjen...osv.

Lenke til kommentar

Dette var morsomt, men også i høyeste grad interessant. Det interessante for meg i denne situasjonen er at trådstarter faktisk selv tror på og er overbevist om det han skriver. Selv har jeg blitt advart om apokalypse gjentatte ganger, men aldri følt jeg har vært farlig nære enda.

 

Forresten, "halleluja dere" og "kjære landsmenn" er utrykk jeg bruker altfor sjelden!

 

Måtte du få se lyset fra Herren, skinne så hardt at du må bruke stav en hel dag. Halleluja.

En kristent akseptert måte å si "faen ta deg", altså :)

Lenke til kommentar

Ser en bort ifra de kristne, så er egentlig kristendommen en helt ok religion :)

 

Skillet mellom de forskjellige retningene innen kristendommen er kanskje en av de mest interessante tingene her:

Left Behind bøkene står jo for en veldig individualistisk holdning - nemlig redd deg selv og de du bryr deg om.

Kristendommen ellers er jo mye mer positiv, der man gjennom gode handlinger og misjon skal redde flest mulig.

Lenke til kommentar
joda, religionen er helt grei=)

Men når den blir feiltolket og alle som ikke tror på bibelen havner i helvete osv.

da får jeg tarmene mine i halsen.

 

Ja det er så riktig så riktig. Fordi det er nettopp det som muligens kan bli konsekvensen, at en havner i helvete med "tarmene i halsen".

 

Brutalt? ja men ta en titt rundt! Er ikke våre destruktive aktiviteter på jorden ganske brutale til tider? Så en skal vel ikke bli forundret, om Gud faktisk ønsker å adskille det gode og det onde engang for alltid.

 

...en tøff oppgave. Men det må til, sier Gud. Så jeg vil iallefall havne på rett side.

Lenke til kommentar

Oppfølgerspørsmål:

 

Hvilken del av kirken er det som tror på dette ?

Vi har jo allerede greid å stryke vekk den katolske trosretningen som syndere og avgudsdyrkere.

 

Hvor mange vil bli reddet ? Ett tusen ? Hundre tusen ? 10 millioner ?

Og hvorfor er gud så ond at han dømmer 6 billioner mennesker til døden, når han i følge teksten allerede ofret sin sønn for deres frelse?

Lenke til kommentar
joda, religionen er helt grei=)

Men når den blir feiltolket og alle som ikke tror på bibelen havner i helvete osv.

da får jeg tarmene mine i halsen.

 

Ja det er så riktig så riktig. Fordi det er nettopp det som muligens kan bli konsekvensen, at en havner i helvete med "tarmene i halsen".

 

Brutalt? ja men ta en titt rundt! Er ikke våre destruktive aktiviteter på jorden ganske brutale til tider? Så en skal vel ikke bli forundret, om Gud faktisk ønsker å adskille det gode og det onde engang for alltid.

 

...en tøff oppgave. Men det må til, sier Gud. Så jeg vil iallefall havne på rett side.

 

Jeg hadde "weekend"-foreldre i noen år som var ekstremt kristne, så jeg har respekt for de som er kristne.

Skremsel-propeganda og tullete "trusler" om at vi blir straffet hvis vi ikke tar samme valg som deg har jeg svært lite respekt for.

For dere gir ikke rom for andres meninger. det du sier er TRO ELLER HELVETTE.

Er ikke noe tøff oppgave og tro det du gjør, det er en veldig lett forklaring og en veldig lett måte og legge skylden på det onde.

For verden er ikke sort\hvit.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
ER DU klar for sannhetens øyeblikk?

 

•Political crisis

•Economic crisis

•Worldwide epidemics

•Environmental catastrophe

•Mass disappearances

•Military apocalypse

 

Og det er bare begynnelsen . . .

av verden slik vi nå kjenner den.

It’s happening now.

ja, så i tiden FØR vår syndetid var verden i skjønneste orden og alle disse punktene er noe som nylig har skjedd?

 

om du hadde levd på 1930 tallet ville du uten tvil skrevet:

 

•Political crisis (nazisme)

•Economic crisis (krakket)

•Worldwide epidemics (kolera, tyfus, spanskesyken)

•Environmental catastrophe (jordskjelv, tyfoner)

•Mass disappearances (jødeforfølgelse)

•Military apocalypse (frykten for en verdenskrig)

 

 

poenget mitt er at du har ingenting for å støtte opp argumentene dine. problemene du eksemplifiserer skjer HELE tiden i menneskets historiet, og moderne tid er ikke noe unntak.

når du spår dommedag på grunnlag av noe som vi alltid er redd for og som alltid skjer bør du tenke over problemstillingen en gang til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...