Gå til innhold

Hjelp til gjenoppretting av filer! Er desperat.... :'(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du oppgir ikke hva slags programmer du har prøvd.

 

Jeg har selv bukt PhotoRec med gode resultater.

Nå var det riktignok på en vanlig snurredisk, men er sikkert verdt å prøve.

 

 

 

PhotoRec is file data recovery software designed to recover lost files including video, documents and archives from hard disks, CD-ROMs, and lost pictures (thus the Photo Recovery name) from digital camera memory.
Lenke til kommentar

 

Og tips for fremtiden, backup, backup av backup og sørg for at backup#2 helst ikke ligger lagret i samme bygg som B#1

 

Backup hjelper nok best etter at bildene er ekstrakter ut av kortet,men ellers er jeg enig med deg :)

 

Hvilken spesifikasjoner har kortet og hvor har du kjøpt det,tenkte mer på om du har vært uheldig og fått tak på et piratkort.

 

Vanskelig å ta backup når man er ute og fotograferer/filmer og ikke har sekken full av pc ja :)

 

Kortet er et Sandisk Ultra 2 SDHC 15mb/s 8gb. Husker ikke i farta hvor jeg har kjøpt det, men jeg er temmelig sikker på at det er kjøpt over disk, i Norge eller kanskje en taxfree på en flyplass. Så det skal være originalt ja.

 

 

Hva med det andre kortet, fungerte det OK? Vet det er et dumt/frekt spørsmål, men er du 100% sikker på at videoene ikke havnet der?

 

Det andre kortet som stod i, og de to andre igjen (jeg har fire) funker utmerket. Og ja, jeg vet at det ikke er lagret noe annet sted. Har sjekka alle kortene :)

 

Du oppgir ikke hva slags programmer du har prøvd.

 

Jeg har selv bukt PhotoRec med gode resultater.

Nå var det riktignok på en vanlig snurredisk, men er sikkert verdt å prøve.

 

 

Jeg har brukt Sandisk RescuePro, Convar PC Inspector/Filerecovery og Professional Data Recovery Software.

Lenke til kommentar

Programmet fra Sandisk heter RescuePro. Det krever lisensnøkkel som fulgte med evd kjøp av Sandisk-minnekort. Uten lisensnøkkelen får du ikke lastet ned programmet.

 

Har ingen lisensnøkkel, og fikk både lasta ned og kjørt programmet fra nettsidene :)

 

Et tips her, IBAS.

[...]

Om filene dine er verdt det er opp til deg å vurdere, for en bedrift som har 2 mill i tap pr døgn pga datakræsj er disse folka definitivt billige og gode å ha :-)

 

 

Jeg ringte dem idag for "moros" skyld. For de som lurte - analysen koster 1250kr, selve gjenopprettinga kommer i tillegg og koster mellom 5 og 10k. Det blir nok ikke aktuelt, men takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...