Gå til innhold

Hjelp til gjenoppretting av filer! Er desperat.... :'(


Anbefalte innlegg

Jeg klarte å slette en hel mappe med ca 100 mkv filer. Er dum som et brød jeg ikke hadde sjekket ut "display delete confirmation dialog" under søppelbøtten.

Jeg har prøvd både Recuva og Power Data Recovery, men de gjenopprettet kun filene som var under 4 gb. Begge programmene finner de andre mkv filene også, men de står alle som kun 544 bytes.

Er jeg "f_cked" eller er det noe jeg kan gjøre?

(Jeg har ikke skrevet noe til denne disken etter jeg kom borti delete knappen)

Håper på hjelp!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei det er en løsning for å hente opp bilder eller annen info.

Forutseningen er at du ikke har lagret mer info der det andre var.

Da blir de skrevet over. Slettet for godt.

Det fins et firma som heter Ibas.

De kan gjenopprette det meste fra harddisker til minnekort om den er brent eller noe annet.

Ibas AS

Arko-Vegen 14, 2211 Kongsvinger

62 81 01 00

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Bare spør her jeg, istedetfor å starte en ny tråd.

 

Jeg klarte å slette noen videoer og bilder fra min Brasil tur i sommer, og tenkte ikke noe mere over dette, før litt etterpå, og da hadde jeg allerede tatt noen flere bilder, 40-50 stk kanskje...

 

Er det mulig å få gjenoppretta disse? :S

Noen som vet om noen gode programmer (helst gratis) som kan fikse det, selv om jeg har tatt noen bilder med kompaktkameraet mitt i ettertid? :(

 

Takk for all hjelp!!

Lenke til kommentar

Ta for all del ikke flere bilder før du har prøvd å gjenopprette. Har du Sandisk kort så følger det med et program som du kan prøve. Ikke sikker på om det gjelder alle kortene eller bare de dyre. Du kan eventuelt sjekke Sandisks hjemmeside.

 

Jeg prøvde en del program, men det var 4-5 år siden og jeg husker ikke lenger hva de het, men fant et som virket til slutt. Ellers er jeg enig med PerB at du kan sjekke noen av forslagene som har kommet lenger oppe i tråden.

Lenke til kommentar

Hvis de nye bildene har overskrevet områdene hvor de gamle filene lå, så er de borte for godt. Har du fylt opp minnekortet med nye bilder så er det nok ikke noe å gjøre. Er det noen slettede bilder som ikke har blitt overskrevet, så kan de kanskje fremdeles reddes, men det høres mørkt ut når du har tatt så mange flere bilder. Last inn noe recovery-software og prøv! Og _ikke_ ta fler bilder på kortet før du prøver å hente ut filene.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg prøver meg her siden det tilsynelatende er folk her med peilig.

 

Jeg var på utdrikningslag igår og tok endel bilder og film med mitt nye D7000. Flere timer ut i dagen dukker plutselig det grusomme "memorycard not formatted" opp på et av kortene (D7000 rommer to kort, all filmen min ble lagret på det aktuelle kortet) og alt er tilsynelatende borte.

 

Jeg har prøvd diverse recoveryprogrammer idag, men felles for alle er at de ikke finner noe. Windows påstår også at kortet må formateres.

 

Jeg har ikke skrevet noe mer til kortet etter at det kuttet, ikke formatert eller noe (det står på read-only lock). Men må jeg formattere for at disse programmene skal finne noe? De fant jo masse slettede filer på c: systemdisken, så programmene funker tydeligvis.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd diverse recoveryprogrammer idag, men felles for alle er at de ikke finner noe. Windows påstår også at kortet må formateres.

 

 

Noen spørsmål.

 

Har du formatert kortet i kameraet i forkant.

Pleier du og slette underveis når du tar bilder/video.

Får du sett bildene/videoen i kameraet.

Hvilken type/fabrikat er kortet.

Hvilken program bruker du til og laste bildene/videoen inn på dataen.

Fabrikantene av kort har egne recovery-programmer for spesifikke kort,har du prøvd "riktig" recovery-program.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd diverse recoveryprogrammer idag, men felles for alle er at de ikke finner noe. Windows påstår også at kortet må formateres.

 

 

Noen spørsmål.

 

Har du formatert kortet i kameraet i forkant.

Pleier du og slette underveis når du tar bilder/video.

Får du sett bildene/videoen i kameraet.

Hvilken type/fabrikat er kortet.

Hvilken program bruker du til og laste bildene/videoen inn på dataen.

Fabrikantene av kort har egne recovery-programmer for spesifikke kort,har du prøvd "riktig" recovery-program.

 

Ja.

Av og til, ja.

Jeg kunne det frem til jeg fikk feilmeldinga ja. Men plutselig påstår kameraet at kortet ikke er formatert. Det funker fint med andre kort.

Sandisk.

Lightroom. Ang overføring av video vet jeg ikke enda, da kameraet er så nytt at jeg ikke har testet det enda. Usikker på om Lightroom kan overføre video, evt Premiere Pro som skal brukes til redigering.

Jeg har ikke prøvd Sandisk RescuePro enda, men laster det ned nå.

Lenke til kommentar

Kortet har fungert tidligere ?

Det er riktig kort i forhold til hva 7000D krever ?

Du har prøvd både usb-kabel og minnekortleser ?

 

Prøv og resette kameraet til fabrikk innstillinger og ta noen bilder/video uten og formatere kortet først,bare for og sjekke om det kameraet eller kortet som tuller

 

Er det inneholdet viktig for deg så finnes det bedrifter som kan hente ut informasjonen,hør med en fotobutikk om priser og etc.

Får du ikke ut noe informasjon tror du like greit kan reklamere på kortet,beklageligvis kan du se innholdet på kortet som tapt.

Lenke til kommentar

Kortet har fungert tidligere ?

Det er riktig kort i forhold til hva 7000D krever ?

Du har prøvd både usb-kabel og minnekortleser ?

 

Prøv og resette kameraet til fabrikk innstillinger og ta noen bilder/video uten og formatere kortet først,bare for og sjekke om det kameraet eller kortet som tuller

 

Er det inneholdet viktig for deg så finnes det bedrifter som kan hente ut informasjonen,hør med en fotobutikk om priser og etc.

Får du ikke ut noe informasjon tror du like greit kan reklamere på kortet,beklageligvis kan du se innholdet på kortet som tapt.

 

Ja.

Ja.

Ja.

 

Jeg vet at kameraet fungerer fint, jeg tok bilder og film resten av kvelden med andre kort.

 

Jeg har nå prøvd å formatere kortet i kameraet, men det går ikke. Jeg har også prøvd å formatere kortet på pc'en men det går heller ikke. Virker som det er totalt fucked.

Lenke til kommentar

Et tips her, IBAS.

 

Kontakt info : Ibas kontakt info

 

Har brukt disse folkene ofte i jobb sammenheng og de er svært dyktige.

 

Om filene dine er verdt det er opp til deg å vurdere, for en bedrift som har 2 mill i tap pr døgn pga datakræsj er disse folka definitivt billige og gode å ha :-)

 

Og tips for fremtiden, backup, backup av backup og sørg for at backup#2 helst ikke ligger lagret i samme bygg som B#1

Lenke til kommentar

 

Og tips for fremtiden, backup, backup av backup og sørg for at backup#2 helst ikke ligger lagret i samme bygg som B#1

 

Backup hjelper nok best etter at bildene er ekstrakter ut av kortet,men ellers er jeg enig med deg :)

 

Hvilken spesifikasjoner har kortet og hvor har du kjøpt det,tenkte mer på om du har vært uheldig og fått tak på et piratkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...