Gå til innhold

Nå kommer Skype til Iphone


Anbefalte innlegg

Da var da på tide... Jeg synes det er så merkelig at iphone manglet/mangler så mange grunnleggende ting, og likevel ikke får svi i media generelt. Er folk blitt blendet av den store blanke skjermen som egentlig er skikkelig middelmådig?

 

Enig med Beef Supreme. Dette er latterlig.

 

Uansett er det vel greit at artiklene kommer, så folk får med seg at telefonen blir litt mindre kjip.

 

Mener du virkelig at det at en plattform ikke har en offisiell Skype-klient er en grunnleggende mangel man kan kritisere plattformen for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner egentlig ikke helt hva man skal kritisere iphone for hele tiden. Når du kjøper en iphone så vet du hva du går inn på.

Det er nettopp det som er feil, og det som er problemet. Når folk kjøper iPhone vet de faktisk ikke om alt den mangler. De vet heller ikke om alle restriksjonene. De vet at den er kul og stilig. Mange tror tilogmed at den er billig, selv etter at de har kjøpt den..!

 

Sier ikke at alle er slik. Mange vet om dette på forhånd, men stort sett så består ikke verden av mobilforumister.

 

I denne konkrete saken er det ikke mye å kritisere Apple for. Ikke deres feil at Skype er sent ute med sitt program. Eneste negative fra Apple sin side i denne saken er å nekte programmet å bruke mobilnettverket til dataoverføring.

Lenke til kommentar
Skjønner egentlig ikke helt hva man skal kritisere iphone for hele tiden. Når du kjøper en iphone så vet du hva du går inn på.

Det er nettopp det som er feil, og det som er problemet. Når folk kjøper iPhone vet de faktisk ikke om alt den mangler. De vet heller ikke om alle restriksjonene. De vet at den er kul og stilig. Mange tror tilogmed at den er billig, selv etter at de har kjøpt den..!

 

Sier ikke at alle er slik. Mange vet om dette på forhånd, men stort sett så består ikke verden av mobilforumister.

 

Folk som kjøper smarttelefoner vet som regel hva de kjøper + at Apple ikke lar iPhone stå utstillt sammen med "røkla". Da må man ha funnet ut iallefall noe om den på forhånd, og det er ikke akkurat vanskelig med den mediadekningen den får.

Alle manglene har jo mer eller mindre vært i overskrift etter overskrift siden den ble lansert, så man trenger slett ikke rote rundt på forum for å finne ut om dem.

Folk som kjøper mer vanlige telefoner er mer impulskjøpere.

Selvsagt finnes det de som blåser av tusenvis på produkter uten å undersøke produktet først, heldigvis er de i kraftig mindretall. (Og ganske korttenkte i min mening)

 

Selv kjøpte jeg meg Nokias flaggskip N80 etter å ha lest test etter test, men det er og blir den dårligste jeg har hatt, og jeg har til og med hatt Ericsson GH198, så det sier litt. N80'n var egentlig dårlig på alt, til og med MMS var den dårlig på. Så det var ikke akkurat en smart eh.. smarttelefon ;)

Det jeg ville fram til er at det går an å bli lurt selv om man følger med på tester etc, men det skjer heldigvis sjelden.

 

Men det skulle absolutt vært mulig å "skype" via mobilnettet :)

Lenke til kommentar

Nei. Folk som kjøper smarttelefoner vet ikke nødvendigvis mer enn andre, og kjøper de nødvendigvis ikke heller fordi de er smarttelefoner. Store deler av smarttelefonsalget i dag genereres av modeller som Diamond, N95, E66 og lignende. Dette er telefoner som i svært stor grad kjøpes av andre grunner enn at de er smarttelefoner. Det sagt, så ser jeg ikke hvordan det er relevant til vår diskusjon om kjøpere på forhånd vet hvilke begrensninger/sperrer som finnes i iPhone før kjøp eller ikke.

 

Igjen vil jeg presisere at graden av forhåndsarbeid før kjøp av mobil selvfølgelig varier, og at en liten andel selvfølgelig er fullt klar over hva de får/ikke får ved kjøp av iPhone. Majoriteten vet ikke dette, men majoriteten av majoriteten (puh:P) bryr seg nok ikke om dette i ettertid, heller. Det funker jo, og der har Apple skutt bulls eye.

 

edit: Orker ikke ta denne lenger. Føler vi har sporet av. Hva er vi egentlig uenige om?

Endret av genser
Lenke til kommentar

Da er jeg redd vi er uenige om dette. Hvis du ikke har noen kilder å vise til, er jeg redd vi ikke kommer noen vei da det ikke er logisk det du påstår.

 

Her er iallefall min logikk: Folk flest som skal ha seg en telefon ser først og fremst på design, så pris. Omtrent alle smarttelefoner er relativt dyre i innkjøp i forhold til de mer vanlige, og folk som ikke vet stort om smarttelefoner velger selvsagt ikke en slik.

Det finnes mange unntak, men de blir få i det store og hele. Mange av unntakene er selvsagt de med mer penger enn vett men de verste av dem igjen kjøper mye dyrere designtelefoner :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...