Gå til innhold

Hvor vanlig er det egentlig å ha flere enn én hardisk i en datamaskin?


Anbefalte innlegg

Selv så har jeg 3 gamle IDE hardisker i min stasjonære. Jeg har plukket opp noen hardisker jeg har hatt slengende(?), har egentlig ikke sett vitsen å kjøpe nye, når disse fungere utmerket, dog treige. Hoveddisken bruker jeg til å installere spill / programmer på, mens de to andre bruker jeg mest til backup.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig vanlig.

Så langt jeg vet er det kun normalt med 1 harddisk i bærbare og ferdigbygg.

 

Alså: For folk som ikke vet hva de har i maskinen er det normalt med èn harddisk. (disse er det store flertallet, men er ikke så aktive i denne delen av forumet...)

For folk som åpner maskinen fra tid til annen er det normalt med flere harddisker. (disse er det store flertallet i denne delen av forumet)

Lenke til kommentar

Har 3 disker + 1 stk SSD i min maskin. Pluss 4 disker i en Windows Home Server.

 

Dette er vel ikke akkurat verken mye, eller unormalt. Men vil tro at Ola Nordmann vanligvis har 1 eller 2. Kan sikkert skille mellom de som driver aktivt med data, og de som bare bruker det til å betale regninger.

 

De fleste som har dette som jobb/interesse vil jeg tro har flere enn en, mens de andre neppe vet hvor mange de har, og klarer seg leenge med en enkelt (og gjerne knøtte liten) disk.

Lenke til kommentar

Siden folk har begynt å liste hva de har, så har jeg internt:

2x WesternDigital Caviar GreenPower 1TB

1x WD Velociraptor 300GB (GLFS)

2x Mtron Pro 7025 32GB SSD

2x OCZ Vertex 30GB SSD

 

Og koblet til med USB (tilkoblet etter bruk):

WD Mybook 1TB

WD 250GB IDE

Samsung 300GB IDE

 

Hvis Nizzen kommer så blir det en fin smørbrødliste ;)

Lenke til kommentar

Nå blir jeg spesiell som er interessert i data, OG har en maskin med kun en disk (strengt tatt fordi det er i en Optiplex med kun en brønn). Men det er 500GB på den, og det holder når det ikke lagres noe på den. Den har nylig ankommet etter at den ble satt på lageret på jobben, og jeg har ikke funnet et bruksområde på den enda. Blir sikkert en HTPC for streaming av film og musikk til TV-stuen.

I Shuttlen har jeg to som brukes til henholdsvis OS & spill og lagring av annet rask jeg vil ha lokalt.

I laptopen har jeg en harddisk, her også fordi jeg ikke har plass til mer enn en.

I filserveren har jeg 6 disker på totalt ca 800GB som brukes til lagring av musikk, filmer, bilder, dokumenter, programmer og drivere.

Fungerer veldig bra for meg.

Når jeg har en filserver til lagring, er det strengt tatt ikke nødvendig med veldig mye lagrinsplass på hver maskin.

 

Også har vi noen familie-PCer og sånt i huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...