Gå til innhold

Aprilfest 2009 - Anew - Termodynamikkens annen lov


Anbefalte innlegg

Litt uvanlig blomsterbilde ved at det er såpass low-key. Men bildet i seg selv synes jeg er bra. Nesten selvlysende blå klokker. Synes ikke det så gærent ut bakgrunnen heller, selv med en 3.partszoom. Bildet er også komponert opp mot den eneste lyskilden man kan se her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss - litt av en respons! Jeg bør åpenbart ty til nødløsninger oftere - takk folkens.

Men "nødløsning" er jeg uenig i. ;)

Vel, det var en nødløsning på den måten at dette var et bilde som ville havnet i den fremtidige Se mitt bilde-tråden, og ikke her - hvisomattedersomatte. Jeg tok det før det mislykkede temabildet.

 

Dagens er imidlertid ingen tilfeldighet. Som tidligere nevnt, så er verden sakte men sikkert i ferd med å falle fra hverandre. Dette (ex-)bilverkstedet er bare litt foran oss andre i løypa:

 

Careful With That Entropy Eugene!

519315702_kCSA8-XL.jpg

D300, Sigma 30/1.4 @ f/4. 1.6 sek. (det er kanskje på sin plass å påpeke at kameraet var helt i vater for dette bildet... :))

 

Pink Floyd har kanskje fine låttitler og sånt, men i motsetning til mange andre syns jeg for det meste at de ikke er spesielt mye mer spennende å høre på enn en slagdrill i betong. Dagens låt er derfor den helt nydelige "tittellåta" fra Monkees-filmen "Head" (siden jeg mistenker denne bilmekanikeren for å ha vært en smule insane in the membrane). The Monkees - Porpoise Mouth (Spotify)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Øøyy! Ikke diss Pink Floyd, esse! ;) Jeg foretrekker ihvertfall de fremfor slagdrill ...

 

Så det er her bilmekanikeren fra Pondus holdt til. Man må jo lure på om det var kundene eller mekanikerene som er litt åndsvake når de har skrevet inngangsdør med store bokstaver på den.

 

Uansett et herlig bilde jeg gjerne kunne tatt selv.

 

Tom

Lenke til kommentar

fikk jeg assosiasjoner til The Stand, nå! Får klare og tydelige indikasjoner om at infrastrukturen er i ferd med å falle fra hverandre.

Skygger over, falmet treverk nederst. Slitt, herpet dør med tagging av - tjah - kulehull! ..Og den blodrøde skriften på veggen. Døra.

Skapte klare og harde følelser for meg - sterkt!

Lenke til kommentar
fikk jeg assosiasjoner til The Stand, nå!

...og værre skal det bli, om motivet jeg har sett meg ut for i dag faktisk finnes, og ikke bare er noe jeg tror jeg har sett fra bussen... :roll:

 

Disse referansene dine til The Stand har gitt meg skikkelig lyst til å se TV-filmen igjen. Den var ganske bra såvidt jeg kan huske. Boken tror jeg ikke jeg orker å gi meg utpå igjen, selv om den nylig dukket opp ved innflytting i bokhyllene... Jeg er ikke noen stor Stephen King-fan, men akkurat den er pokker så genial, selv om jeg syns leflingen hans med det religiøse blir ganske slitsom.

 

Edit: Oh yes! Hele miniserien i 81 deler på YouTube:

:fun: Endret av Anew
Lenke til kommentar
Edit: Oh yes! Hele miniserien i 81 deler på YouTube:
:fun:

Er det samme som filmen jeg hadde på VHS kanskje? Var 3 kassetter, med noe som jeg syns (i sin tid) var det kjedeligste mest langdryge jeg har sett :)

Det virker ikke usannsynlig. Den fyller vel omkring 3 240-minutters VHS bånd... :roll:

Lenke til kommentar
Er det samme som filmen jeg hadde på VHS kanskje? Var 3 kassetter, med noe som jeg syns (i sin tid) var det kjedeligste mest langdryge jeg har sett :)

Kjetter! Det var to kassetter, og det er noe av det feteste som er laget! ;)

Ahem.

 

Edit: Den er på ca. 6½ time. (Hihi -jeg har dansk tastatur, jeg, med "½"-knapp!)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Tråden fortsetter sin bedagelige rusling mot undergangen med denne campingvognen jeg så fra bussen en dag:

 

Trashy's Trailer

519994431_rjHx2-X3.jpg

D300, Nikkor AF-D 50/1.8 @ f/8. 1/6 sek. Stort bilde i dag, siden teksturen på vognen kommer dårlig fra for mye nedskalering.

 

Come on baby... Don't fear the Reaper

Baby take my hand... Don't fear the Reaper

We'll be able to fly... Don't fear the Reaper

Baby I'm your man...

 

Med alt snakket om The Stand (bless you, Trondster!) gikk jeg selvsagt og nynnet på Blue Öyster Cult's fantastisk kule

(Spotify) hele veien dit. Det blir nok mer postapokalypse i dagene som kommer...

 

Edit: nå skal jeg sprette en øl og se The Stand på YouTube...

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...