Gå til innhold

Aprilfest 2009 - Anew - Termodynamikkens annen lov


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forøvrig er Kinks-partiet Venstre.

Greit å vite. Si ifra når du stiller til valg ;)

 

Du har, som vanlig, veldig mange bra bilder, og jeg har ikke vært så flink å kommentere alle. Heldigvis er det andre som gjør det.

 

Men jeg kan ihvertfall si at jeg misunnelig på flammene dine i "If Not By Fire".

 

Tom

Lenke til kommentar

I dag ble det ikke tid til målrettet entropijakt, men det fine med termodynamikkens annen lov er jo at den er over alt - når en gitarstreng vibrerer, overfører den energien sin til luften omkring, som også begynner å bevege seg - og ganske raskt forsvinner energien ut i intet.

 

Entropic Virations

516039722_SoCLi-XL.jpg

D300, Nikkor AI 105/2.5 @ 2.5, 1/125 sek, ISO 1000

 

Dagens låt er en skikkelig höydare: Beach Boys - Good Vibrations! (Spotify) Så veldig mye bedre blir det ikke. Pet Sounds er en av få CD'er jeg har spilt til døde (dvs. den har vært med meg over alt, alltid i mange år...), og selv om denne låta ikke var med på Pet Sounds, så har den alle de kvalitetene som gjør Beach Boys så fantastiske.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Hyggelig at dere likte det - jeg var ikke 100% fornøyd i går, for jeg hadde sett for meg noe større dybdeskarphet, men det ble tatt veldig raskt - jeg er ikke så dreven i asfaltlegging, så jeg var redd for at dampen skulle gi seg.

 

I dag begynte dagen kl. 05:45 med at minstejenta kastet opp. Jeg var alene, siden kona jobbet nattevakt, og har tilbragt dagen på sofaen med en særdeles sjaber 1-åring - noe som ikke ga de helt store photo-op'ene. På en liten tur til butikken i kveld, kom jeg imidlertid over restene av noen som har vært sinna på Star Tour (dette er hovedkontoret deres), og tilført en hel masse entropi til dette vinduet:

 

Package Holiday Rebel

517854269_Cbhre-XL.jpg

D300, 18-70/3.5-4.5 @ 25mm, f/8, 1.6 sek.

 

I dag kom jeg farlig nær for første gang å bruke en låt som har vært brukt før (Taleb Kwelis Broken Glass (Spotify), som jeg brukte i den første Oktoberfesten), men så falt jeg ned på rebell-temaet, og gikk for en låt jeg lenge har hatt lyst til å bruke - Gil Scott Herons briljante

(Spotify)

 

Fred, frihet og alt gratis, kamerater!

Endret av Anew
Lenke til kommentar
D300, Nikkor AI 105/2.5 @ 2.5, 1/125 sek, ISO 1000

Veldig off topic; trodde du hadde AI-S versjonen?

Jeg har sett enkelte (Tom, jeg ser på deg) skrive at det er en AI-s, men nei, det er AI. Optisk sett er de identiske, men min har den råtne - og nå superlimte - solblenderen. AI-s (alle, eller bare nyere?) har en innebygget solblender, som ikke sier dunk om natten.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
"utgang"

Nødutgang, faktisk. Innenfor vinduet er et whiteboard, hvor det sto skrevet en møteagenda, som bla. omfattet "kapitalbehov"... I disse finanskrisetider kan man jo undres om ikke en eller annen på møtet har fått et akutt behov for å komme seg ut.

Lenke til kommentar

Det ble nødløsning i dag, gitt - av ukjente årsaker ble kveldens langeksponering i naboens hage uskarp. Mulig jeg ikke strammet kulehodet skikkelig, eller kanskje Sigma 70-300 rett og slett ikke fikser f/16 på D300 (diffraksjon?). Uansett, så måtte jeg ty til fotosyntese, et glimrende eksempel på termodynamikkens annen lov i praksis. Derfor slipper jeg unna med et blomsterbilde.

 

Blue Flower

518614829_YtzGr-XL.jpg

D300, Sigma 70-300 APO @ 120mm f/5.6, 3 sek.

 

Dagens låt: The Pale Saints -

(Spotify) (Ah! 4AD Shoegaze fra tidlig '90-tall. Sånt liker vi også!)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...