Gå til innhold

RAID-boks fra Patriot


Anbefalte innlegg

Chieftech boksen har ingen mulighet for internt RAID. Du må ha egen RAID-kontroller ved siden av.

Men den støtter vel i hvertfall hot-swap, om du skulle ha bruk for det.

 

Nope, jeg går egentlig ut i fra at det ikke er raid støtte på den (though it would be sweeet!!) men på Stardom sin, er det støtte for RAID 0/1

 

Ja, den Gapatrosten linket til har RAID, og er litt dyrere enn den icc linket til, som ikke har mulighet for RAID.

ah forklarer litt, jeg satt her å klødde meg i hodet over hvordan to butikker kunne ta så forskjellig pris for samme produkt...

 

ser ut til at brillene må fornyes ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har ikke 2,5 diskene ( snurredisk =) ) fortsatt veldig dårlig levetid i forhold til 3,5? (når de blir kjørende 24/7)
Tror ikke de har noe nevneverdig dårligere ytelse, de brukes jo tross alt i flere serverløsninger bl.a.

 

Får man hovedkort uten JBOD, Raid0 og 1 i dag? Det er nok neppe en særlig bedre kontroller enn det man får på ICHxR.
Fordelen for mange kan være at man får to disker på en S-ATA kontakt, samt det ta lik null kabinetter til dags dato er designet for 2,5" disker :)
Lenke til kommentar
Det er sant :)

 

En ting jeg lurer på. Om jeg f.eks setter inn to 60 GB SSDer i denne enheten, og har lyst på enda mer ytelse. Må jeg da koble til enda en 60 eller 120 GB disk på hovedkortet?

 

Det spør jo hvordan du sette det opp. Eller, det er vel 60 uansett? Alltid laveste verdi som har noe å si. 60 + 70 i stirping blir vel 120 og i mirror 60, eller har jeg lest for raskt igjen?

Lenke til kommentar

Mulig jeg tar feil, men jeg tror at 60+70=120 i RAID 0 (Stripping) Dvs vis du har to på 60, så blir det 120, men legger du til en på 120 elns, så blir det bare 180GB.. :S

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Blir mindre og mindre sikker det mer jeg skriver dette her
Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Mulig jeg tar feil, men jeg tror at 60+70=120 i RAID 0 (Stripping) Dvs vis du har to på 60, så blir det 120, men legger du til en på 120 elns, så blir det bare 180GB.. :S

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Blir mindre og mindre sikker det mer jeg skriver dette her

Hvor får du 60+70 fra?

 

Fant forresten ut av det. Den interne RAID-kontrolleren vil gjøre om dette til en 120 GB enhet. Om jeg da vil RAIDe denne med noe mer, må jeg til med en 120 GB til. Hvordan ytelsen blir når en har dobble ytelsen (men samme cache (med mindre den speiles når man RAIDer?) (64 MB i 30 og 60 GB, 128 i 120 og 250)) av den andre er jeg usikker på.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
jeg venter ennda på kabinetter eller tilbehør som gjør det mulig å putte i mange 2,5" disker, da det virker som 3,5 er døden nær....

OPPTIL 72 DISKER av typen 2,5" her da den er laga for 36 stykk 3,5"

http://www.microplex.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=33415

http://www.microplex.no/aspx/loginVnet.asp...%2fDefault.aspx

nå får du 5 1/4 bokser med plass til 4 eller 6 2.5" veldig greit for 1U servere.

Tror ikke 3.5 er døden nær, har vært mest utvikling på 2.5 når det gjelder kapasitet, ganske naturlig en i en boks er det bare å stappe inn en ekstra disk så kr/gb er viktig, i en bærbar er det kun plass til en disk eller kansje to så du er villig til å betale mye for god plass.

Lenke til kommentar
Hvor får du 60+70 fra?

 

det var eksempel tall, mulig litt dårlige og ukorrekte i forhold til hva du spurte etter.

 

EIDT; Når vi først snakker om RAID. Vil en kontroller som har støtte for både 0 og 1, har automatisk støtte for 0+1?

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...