Gå til innhold

Angående Auf leir


Anbefalte innlegg

Dette kommer ikke til å omhandle noe politisk sak, men jeg har heller et spørsmål. Jeg tenkte å bli med på en sommerleir og tenkte litt på Auf leiren, men de godtar ikke at folk som ikke er medlem å komme på leiren og ihvertfall ikke noen som er medlem av et annet parti. Dermed lurte jeg litt på om noen av dere har noen tips for hvordan jeg skal komme med.

 

Er det f.eks. mulig å bli medlem av to partier og bare bli med i Auf sånn at jeg kan dra. Det vil føre til at det blir rimligere uansett, siden medlemsavgiften er bare 50 kroner og det fører til at man får gratis leir.

 

En annen ting jeg tenkte på var å dra med meg telt, mat og primus, og da kan de vel ikke nekte meg i å sette opp teltet og lar meg sikkert dra på verkstedene deres. Det skader ikke uansett.

 

Noen andre tips? Synes forresten det er utrolig tåplig av dem å kreve at man skal være Auf medlem.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En annen ting jeg tenkte på var å dra med meg telt, mat og primus, og da kan de vel ikke nekte meg i å sette opp teltet og lar meg sikkert dra på verkstedene deres. Det skader ikke uansett.

Med tanke på at AUF eier Utøya, tror jeg ganske sikkert de kan nekte deg det.

Darn it, men vet noen om det går ann å være medlem av to organisasjoner på en gang.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt ka du skal på denne leiren for hvis du ikke er mer interressert i det AuF står for enn at du gidder bli medlem i kun AuF....

 

Kan ikke se at det skal være trøbbel å være medlem i to ungdomsorganisasjoner. Det er jo ikke et politisk parti.

 

Men så har eg ikke peiling egentlig...

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt ka du skal på denne leiren for hvis du ikke er mer interressert i det AuF står for enn at du gidder bli medlem i kun AuF....

 

Kan ikke se at det skal være trøbbel å være medlem i to ungdomsorganisasjoner. Det er jo ikke et politisk parti.

 

Men så har eg ikke peiling egentlig...

Jeg er uenig med Auf, men jeg er medlem av Unge Høyre, men Unge Høyre har ingen sommerleir, og jeg har lyst til å være med på en politisk sommerleir. Jeg er nok ikke helt Unge Høyre, men mye nærmere Unge Høyre enn Auf. Jeg er veldig enig med Unge Høyre angående skolepolitikk, innvandringspolitikk, og utrikspolitikk, men jeg er ikke like pågående med lavere skatter og jeg synes ikke at man skal senke skattene på alkohol, tokakk, etc. Jeg synes også at vi burde slippe de private mer til.

 

Vet ikke hvordan de andre ungdomspartiene er angående sommerleir. SU, slipper alle inn men de kommer til å hate meg og så liker jeg ikke folkene og deres kjærlighet til arbeidersanger. Unge Venstre er mulig, men prinsipielt er de uenig med meg fordi jeg er ingen liberalist og jeg har ikke skjekket det ut. FPU, er helt uaktuelt.

 

Ja, jeg er litt usikker om det vil bli problematisk eller ikke, derfor ville jeg forhøre meg først.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
AUF er vel for de som deler deres synspunkter. Hva skal du dit for når du ikke er enig i det de står for?

 

Sommerleir er teit og for broilere. :devil:

Diskutere poltikk, høre på konserter, snakke med folk, slappe av. Det er nok av grunner.

Joda, sikkert. Også selvfølgelig sjekking........he, he.......

 

Kanskje kommer Bulke-Jens også innom, dersom han ikke sliter for mye på meningsmålingene.

Lenke til kommentar

Hehe. Det hadde faktisk vært interessant å være på en slik leir. Men jeg ville vært nervøs for å bli sett av folk jeg kjente. Jeg klarer ikke finne noe parti å binde meg til, og vil derfor heller ikke assosieres med noe parti. Jeg har pratet med en jente som har vært på Utøya og selv om hun fremdeles stemmer AP så karakteriserer hun arrangementet som et "sektmøte". Tipper at det passer for noen type mennesker men ikke for andre.

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker å oppleve sekt burde du prøve deg på SU-leiren. Jeg var på den for 2 år siden, og der var det nok av ekstreme feminister, kommunister, sosialister, og de godtok ikke folk som hadde andre meninger enn dem selv. Jeg var sosialdemokrat på den tiden, men jeg var nøytral i Israelsaken. Jeg fikk veldig ofte mange SU-ere som diskuterte hardbarket mot meg, men jeg ble godtatt fordi resten av meningene mine var akseptable.

 

For det andre drev de å sang arbeidersanger hele tiden, også foran bålet. At de orker. Sendte forresten en mail til Unge Venstre og spurte dem også. De er kanskje litt snillere.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Noen andre tips? Synes forresten det er utrolig tåplig av dem å kreve at man skal være Auf medlem.

Det er en samling for Auf'ere så medlemskapet er jo en forutsetning der.

Om du vil på en come-together-camp så hadde jeg heller tatt roskilde!

Da kan du jo ta deg en pils også om du vil, noe Auf ikke tillater på utøya da turen også skal være for ungdommene under 18.

;)

Lenke til kommentar
Med tanke på at AUF eier Utøya, tror jeg ganske sikkert de kan nekte deg det.

Eierskap er en illusjon. Det er nok at noen invaderer landet, så kan de jo prøve å eie den lille øya si så mye de vil. Eller at vi blir angrepet av aliens fra universet (ja "verdensrommet" er et urteit ord, like teit som "verdensveven". Sod off Znork Språkrot), så skal vi se hvor mye de kan eie den da. Bloody morons.

Lenke til kommentar

Problemet er løst, Unge Venstre aksepterte meg. De sa at de var liberale nok til å ta med ikke-medlemmer også. Ergo, jeg dropper Auf-leiren helt klart.

 

Skulle gjerne dratt til Roskilde, men jeg kan ikke fordi jeg er et annet sted og det er vel heller noe man gjør sammen med andre folk, og jeg kjenenr ingen som skal til Roskilde.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...