Gå til innhold

Hvordan gikk skatteoppgjøret ditt?


ChrML

Anbefalte innlegg

Fortsatt litt skjelven her jeg sitter. Må innrømme at jeg ikke forstod særlig mye av dette. Var så mange tall og mange av dem var så store at blodpumpa stod på fullt i noen minutter her. Fant endelig ut hvilket tall jeg skulle se på, men da igjen skjønte jeg ikke om dette var restskatt eller penger jeg fikk tilbake. Lettelsen var stor da jeg skjønte at jeg fikk igjen 3000,-.

 

Jeg er så fattig at en smell ville vært katastrofe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg fikk igjen 9 K, høyst uventet.

 

Men det er en ting jeg ikke har skjønt tror jeg..

Jeg har jobbet siden juni, og sendte inn et sånt selvjustert skattekort til arbeidsgiver som jeg hadde satt til 135 000. Jeg tjente 137 000 i fjor. Har og studielån på rundt 125 000.

Hvordan har jeg klart å få så mye skattepenger tilbake når jeg har tjent ganske så nøyaktig som det jeg satte skattekortet på? Hva er det jeg ikke forstår her..?

Du har betalt renter på lånet ditt, som man kan trekke fra på med 28%.

 

Rentekostnader trekkes 28%.

Aksjegevinst trekkes 28%.

Aksjetap trekkes 28%.

Lenke til kommentar

Og forresten, husk at man ikke trenger levere selvangivelsen hvis man ikke skal endre noenting i år. Da tar de for gitt at opplysningene de har er korrekte.

 

Dette er gjort for å spare mye tid på å gå gjennom utallige uendrete selvangivelser og spare miljøet for den enorme papirmengden. Det var også et tips som sto i avisa, å la være å levere så er det større sjans for å få skattepenger tilgode i juni istedet for august.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...