int20h Skrevet 23. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2009 Mange personer i Dells EMEA-avdeling ser ut til å bli tvunget til å finne nye jobber. Les mer Siter Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 23. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2009 EMEA = ? Selv ville jeg anbefalt deres kundestøtte for en opprenskning. Spark alle "service og næring" ansatte som har en grad i å være plagsomme på telefonen men ikke kan en skit om data, og ansett en gjeng geeks og studenter innen IT i stedet. Det ville kunne kutte kundeservice staben til 1/3 og fortsatt øke effektiviteten, og kraftig øke service nivået. Siter Lenke til kommentar
Jester7 Skrevet 23. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2009 EMEA = Europe, Middle East and Africa. Siter Lenke til kommentar
kurtegutt Skrevet 23. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2009 Dell varsla jo oppsigelse allerede i juli ifjor.. Jeg var en av de mange som slutta selv da... Rundt nyttår var 350 ansatte borte... Så at de gjør dette igjen er rart.... Siter Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 Dell varsla jo oppsigelse allerede i juli ifjor..Jeg var en av de mange som slutta selv da... Rundt nyttår var 350 ansatte borte... Så at de gjør dette igjen er rart.... Er i grunn ikke det.. 350 ansatte er jo ingenting når man ser på hele Dells head count. Samtidig har de ganske drøye mål om innsparinger, så dette måtte bare komme. Siter Lenke til kommentar
B0P Skrevet 25. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2009 Dell, som de aller fleste øvrige leverandører, outsourcer sin support til 3.part-firmaer som later som om de er Dell når du snakker med dem, på grunn av kostnad selvsagt. Det er flere firmaer som deler på Dell-supporten og derfor kan man ha helt ulik oppfatning av Dell-support avhengig av hvilken type maskin man har. I tillegg er Dell aktive på å reorganisere supporten slik at en bestemt plattform (f.eks Inspiron bærbare) ble supportert av et firma inntil for ca et år siden og siden et helt annet, og da får du enda en annen opplevelse av det hele. Legg på det at kundeservice ikke faktisk er teknisk support men en avdeling som håndterer alle ikke-tekniske spørsmål (f.eks forsendelse eller heving av kjøp etc) så er det ikke så merkelig om man blir noe forvirret når man forventer seg støtte fra firmaet. Forøvrig skal det vel sies at som bruker og tidligere supporterer av Dell-maskiner så synes jeg Dell har noe av den bedre supporten på markedet, men hva innsparingene kommer til å føre til gjenstår vel å se. Helt greit at man har flyttet seg til mer lukrative jaktmarker siden den gang, med alle varslene.. man blir ikke rik heller av å drive support Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.