Zodihax Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 (endret) Nei. I så fall skal jeg si til tolleren neste gang at jeg har vært i Sverige i over 24 timer, og at han versågod skal få lov å bevise noe annet! Endret 7. februar 2011 av Zodihax
Hanske Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Er ulovlig å importere tobakk til Norge, med mindre man fysisk har vært i landet i over 24 timer. Er litt usikker på den siste påstanden, men er i alle fall ulovlig å kjøpe tobakk fra nettbutikker. Er ulovlig å importere tobakk til Norge, med mindre man fysisk har vært i landet i over 24 timer. Er litt usikker på den siste påstanden, men er i alle fall ulovlig å kjøpe tobakk fra nettbutikker. Trodde det var sånn at kvota blir fordobla om man har vært utenlands i over 24 timer, jeg..? Svar til begge: Kvoten endres ikke hvis du har vært ute i mer enn 24 timer. Den eneste forskjellen er at du ikke kan ta med taxfree-varer til Norge hvis du ikke har vært ute av landet i mer enn 24 timer.
Zodihax Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Den eneste forskjellen er at du ikke kan ta med taxfree-varer til Norge hvis du ikke har vært ute av landet i mer enn 24 timer. Som jeg sa.
Stephenjazz Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Er ulovlig å importere tobakk til Norge, med mindre man fysisk har vært i landet i over 24 timer. Er litt usikker på den siste påstanden, men er i alle fall ulovlig å kjøpe tobakk fra nettbutikker. * varen skal være merket med advarsel (Lov om vern mot tobakksskader, § 3) * man må være minst 18 år for å få lov å kjøpe snus (Lov om vern mot tobakksskader, § 5) * alle varene skal oppfylle kravene til merking, unntatt den varekvoten som reisende kan innføre toll- og avgiftsfritt, mindre kvanta som medtas som reisegods eller reelle gavesendinger (Forskrift om innhold i og merking av tobakksvarer § 9) * merketeksten skal være på norsk. Helsedirektoratet tolker dette svært strengt og det gis ingen anledning for fravikelse av bestemmelsen fra deres side. Tatt fra: http://toll.no/templates_TAD/CircularLetter.aspx?id=177499&epslanguage=no&parentid=66242 JEg ville ikke gamblet med å kjøpe snus over nettet, for å muligens risikere å betale mer enn det det koster i Norge
Hanske Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Den eneste forskjellen er at du ikke kan ta med taxfree-varer til Norge hvis du ikke har vært ute av landet i mer enn 24 timer. Som jeg sa. Nei. Du kan ha med varer dersom du har vært ute av landet i MINDRE enn 24 timer, men man må ha betalt skatt i landet det ble kjøpt i.
Kakelagringsdirektivet Skrevet 8. februar 2011 Skrevet 8. februar 2011 (endret) . Endret 11. oktober 2016 av Kakelagringsdirektivet
The Doctor Skrevet 8. februar 2011 Skrevet 8. februar 2011 Man er ikke mann før man tar en klype rett fra boksen uten å bake den. Prøv det, det funker. Iallefall for min del
Kakelagringsdirektivet Skrevet 8. februar 2011 Skrevet 8. februar 2011 (endret) . Endret 11. oktober 2016 av Kakelagringsdirektivet
Nik0 Skrevet 8. februar 2011 Skrevet 8. februar 2011 Bestilte en stokk Thunder Frosted fra M. Sørensen søndag kveld og fikk den i dag. Kjapt!
Nik0 Skrevet 8. februar 2011 Skrevet 8. februar 2011 620,- http://snus-ms.no/product_info.php?products_id=467 30-40 kr billigere før, gikk vel opp etter nyttår.
Nik0 Skrevet 8. februar 2011 Skrevet 8. februar 2011 Ok. Hva ga du for frakt? 67, så blir jo ca 69 kr/boksen.
tobbentor Skrevet 8. februar 2011 Skrevet 8. februar 2011 Finner jeg nikotinfri snus i tromsø? Er dette vanlig her til lands? BaccOff er en nikotinfri snus fra samme folka som lager Thunder. Prøvde faktisk en sånn i Tromsø en gang, da kjøpte jeg den på en kiosk i Storgt rundt bankhjørnet et sted..
Kasp0me Skrevet 9. februar 2011 Skrevet 9. februar 2011 Deilig og ha en jobbkamerat som bor i sverige! Får en limpe hver 2. uke. love<3
Hanske Skrevet 9. februar 2011 Skrevet 9. februar 2011 Skal vi bytte? Jeg jobber med kollegen din, og du sitter bakerst i et 10.-klasserom? 1
iverha2 Skrevet 11. februar 2011 Skrevet 11. februar 2011 Blitt vant til General ekstra sterk porsjon no, fantastisk god og renner nesten ingenting !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå