Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349
Mange sier det er bedre og jogge med snus i munnen, fordi det øker blodtrykket.

 

Virkelig? Vet du om det er sant eller noe du bare har hørt?

Personlig tror jeg det er bullshit.

 

Skjelett og muskler: Når du snuser øker sjansene for å skade musklene eller skjelettet, spesielt når du trener. Nikotinet i snusen gjør at blodtilførselen i muskelvevet blir redusert, forstyrrer blodsirkulasjonen og stoffskiftet. Blir du skadet tar det lenger tid å bli frisk igjen.

 

Hovedproblemet er vel at nikotinet hindrer de røde blodcellene i å frakte oksygen til musklene. På den måten er det mer hemmende enn røyk.

 

Men gud så deilig det er med en pris etter trening :D

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Det første innlegget der må være det mest ignorante utsagnet jeg har hørt på lenge. Tror de folka som sier det VIRKELIG bør vurdere kunnskapsnivået sitt. For det første bør det være alment kjent at nikotin overhode på ingen måter fremmer prestasjoner av noe som helst slag. Nikotin gjør at blodårene trekker seg sammen og dermed, som du sier, får man mindre blod ut til musklene ergo man blir fortere sliten og det vil da lengre tid å komme seg etter skader og i det hele tatt å restituere seg etter en økt. For det andre så har det heller aldri vært noe gevinst i hå ha høyt blodtrykk. Som alle burde vite er det oksygenopptaket i musklene dine som har noe å si på hvor lenge du holder ut, ikke blodtrykket. For høyt blodtrykk resulterer bare i at du blir fortere sliten (les: overvektige) og yter dårligere.

 

Det eneste positive jeg har hørt om snus og røyk er at folk som bruker det regelmessig klarer å slappe mer av og øke konsentrasjonen i større grad enn ikke-brukere. Det kommer ikke av røyken/snusen i seg selv, men at den psykiske effektene av å tilferedsstille sitt eget nikotinbehov får deg til å slappe mer av enn vanlig.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...