Gå til innhold

Gmail med angreknapp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns dette er veldig skummelt. Etterhvert som PC-en er blitt et så viktig verktøy for så mange av oss og utviklingen av tjenester går med lysets hastighet er det faktisk på tide å sette seg ned og tenke på hvor mange fordummende effekter man faktisk ønsker. Jo mer vi lar utstyret tenke for oss, jo mindre tenker vi selv og hjernen er faktisk avhengig av å bli trimmet for å fungere orntlig. Mange nok små ting som dette og vi blir en nasjon av idioter.

 

Vi tenker i kart. Det er forskning som viser at årsaken til at vi kartlegger alt rundt oss er at det passer bra med måten vår hjerne fungerer. Det er også årsaken til at teknologien stadig nærmer seg kart. Nettet er et digert kart, vi bruker mobilen til å kartlegge våre liv, faktiske karttjenester på mobilen blir mer og mer viktig for oss. Nå er det slik at man har funnet en direkte kobling mellom hvor mye man kartlegger i hverdagen og hvor vellutviklet hypocampus man har. (Taxisjåfører har f. eks. større hypocampus enn normen.) Desverre er det slik at mobilen og PC-en tar mer og mer over for disse oppgavene, og forskere innen feltet har ytret bekymringer over at man kommer til å få en baksmell i form av underutviklede hypocampuser.

 

Så neste gang noen lanserer noe som gjør at du slipper å tenke selv, vurder om det virkelig er noe du vil, før du tar det i bruk.

Lenke til kommentar

for å sende epost med vedlegg så kunne man bruke en egen knapp som miner deg på vedleggene.

hvis du har glemt vedlegg så får du en påminnelse på samme måten som når man glemmer emne tittel

det trenger ikke å være mer komplisert.

 

hvis du har begynt å skrive og kommer på at du trenger et vedlegg så er det bare å klikke på den knappen.

 

å tilbake kalle en post fordi man glemte noe har jeg liten forståelse for.

man kommer nok av praktiske årsakerl å sette den forsinkelsen så lav at den likevel er kommet frem før man angrer seg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

ehehe, hva har nyhetsbildet med saken å gjøre? Ei påvirka kjerring som driver å sender bilder av seg selv over veven med et nazikors i bakgrunnen?

 

2.466x155!.jpg

 

øh..

Lenke til kommentar
for å sende epost med vedlegg så kunne man bruke en egen knapp som miner deg på vedleggene.

hvis du har glemt vedlegg så får du en påminnelse på samme måten som når man glemmer emne tittel

det trenger ikke å være mer komplisert.

 

hvis du har begynt å skrive og kommer på at du trenger et vedlegg så er det bare å klikke på den knappen.

Det finnes allerede en funksjon som gjør noe lignende:

 

Gmail har faktisk en funksjon som gir deg beskjed om du forsøker å sender en epost med ordet attachment (eller lignende) uten at du har lagt ved et vedlegg. Er usikker på om den er oversatt til norsk.
Den er ikke oversatt til norsk. Dette er en del av Gmail Labs som ikke er tilgjengelig om Gmail er stillt inn på norsk språk. Man må vise Gmail med engelsk språk for å få tilgang til funksjonen.
Lenke til kommentar
for å sende epost med vedlegg så kunne man bruke en egen knapp som miner deg på vedleggene.

hvis du har glemt vedlegg så får du en påminnelse på samme måten som når man glemmer emne tittel

det trenger ikke å være mer komplisert.

 

hvis du har begynt å skrive og kommer på at du trenger et vedlegg så er det bare å klikke på den knappen.

Det finnes allerede en funksjon som gjør noe lignende:

 

den funksjon har jeg ikke funnet i o-express. hvilke netlesere er det som har det ?

Lenke til kommentar
for å sende epost med vedlegg så kunne man bruke en egen knapp som miner deg på vedleggene.

hvis du har glemt vedlegg så får du en påminnelse på samme måten som når man glemmer emne tittel

det trenger ikke å være mer komplisert.

 

hvis du har begynt å skrive og kommer på at du trenger et vedlegg så er det bare å klikke på den knappen.

Det finnes allerede en funksjon som gjør noe lignende:

 

den funksjon har jeg ikke funnet i o-express. hvilke netlesere er det som har det ?

Vel. Jeg leste kanskje ikke din post godt nok, så helt tilsvarende funksjon finnes ikke, såvidt jeg vet. Men Gmail har en funksjon til utprøving som gir deg et varsel om du nevner ordet vedlegg (på engelsk), men ikke legger ved noen fil, slik som Thlom sa. Det funker i Opera og Chrome iallefall, men er ikke akkurat det du beskrev.

 

Personlig så sender jeg flest mail uten vedlegg, så om jeg fikk et varsel hver gang jeg sendte mail uten, ville jeg nok blitt ganske lei.

Lenke til kommentar
for å sende epost med vedlegg så kunne man bruke en egen knapp som miner deg på vedleggene.

hvis du har glemt vedlegg så får du en påminnelse på samme måten som når man glemmer emne tittel

det trenger ikke å være mer komplisert.

 

hvis du har begynt å skrive og kommer på at du trenger et vedlegg så er det bare å klikke på den knappen.

Det finnes allerede en funksjon som gjør noe lignende:

 

den funksjon har jeg ikke funnet i o-express. hvilke netlesere er det som har det ?

Vel. Jeg leste kanskje ikke din post godt nok, så helt tilsvarende funksjon finnes ikke, såvidt jeg vet. Men Gmail har en funksjon til utprøving som gir deg et varsel om du nevner ordet vedlegg (på engelsk), men ikke legger ved noen fil, slik som Thlom sa. Det funker i Opera og Chrome iallefall, men er ikke akkurat det du beskrev.

 

Personlig så sender jeg flest mail uten vedlegg, så om jeg fikk et varsel hver gang jeg sendte mail uten, ville jeg nok blitt ganske lei.

 

selv om det blir flisespikkeri så mente jeg at man måtte ha valgene ( knaper ) "operette epost uten vedlegg" og "opterte epost med vedlegg" i stedet for"opprette ny epost" det som er nå når man oppretter ny epost.

 

men som du skriver det blir slitsomt når trykker på feil valg ( og man må trykke på rett valg etter på).

det kan også blir slitsomt å få advarselen om manglende vedlegg vis man har trykket på feil valg når man skulle opprette ny epost

grunnen til disse 2 knappen er at det er eklere en å gå i instillingene å huke av dette valget siden det bare er noe få ganger man har bruk for å sende med vedlegg

Lenke til kommentar
Syns dette er veldig skummelt. Etterhvert som PC-en er blitt et så viktig verktøy for så mange av oss og utviklingen av tjenester går med lysets hastighet er det faktisk på tide å sette seg ned og tenke på hvor mange fordummende effekter man faktisk ønsker. Jo mer vi lar utstyret tenke for oss, jo mindre tenker vi selv og hjernen er faktisk avhengig av å bli trimmet for å fungere orntlig. Mange nok små ting som dette og vi blir en nasjon av idioter.

 

Vi tenker i kart. Det er forskning som viser at årsaken til at vi kartlegger alt rundt oss er at det passer bra med måten vår hjerne fungerer. Det er også årsaken til at teknologien stadig nærmer seg kart. Nettet er et digert kart, vi bruker mobilen til å kartlegge våre liv, faktiske karttjenester på mobilen blir mer og mer viktig for oss. Nå er det slik at man har funnet en direkte kobling mellom hvor mye man kartlegger i hverdagen og hvor vellutviklet hypocampus man har. (Taxisjåfører har f. eks. større hypocampus enn normen.) Desverre er det slik at mobilen og PC-en tar mer og mer over for disse oppgavene, og forskere innen feltet har ytret bekymringer over at man kommer til å få en baksmell i form av underutviklede hypocampuser.

 

Så neste gang noen lanserer noe som gjør at du slipper å tenke selv, vurder om det virkelig er noe du vil, før du tar det i bruk.

Hva skjer, eller hvilken del av hjernen stimuleres når en må bruke sin egen fantasi til å kartlegge med? Ett eksempel er MUD (Multi User Dungeon). Wikipedia-lenke til forklaring på MUD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...