Gå til innhold

Dell Studio XPS 16 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er svært merkeleg, heldigvis kan du bruke servicen til dell for og hjelpe deg her.

 

Vist du ringe til teknisk kundestøtte vill dei hjelpe deg. Dei vill trulig starte noko som heiter "fjernhjelp" som gjer at teknikeren tar "over" pc-en din og gjer arbeide for deg.

 

Eg synest dette er veldig rart men ofte kan ein telefonsamtale gjere underverk. Det er også ein ekstra grunn tilfelle det er problem med hardware sån at den tekniske supporten får ordne opp i dette.

 

Håper det hjelper.

 

PS: Dell tekniske support: 81 53 50 43 8am - 5pm Mandag - Torsdag 8am - 4pm Fredag. Uten for denne tiden er supporten på engelsk.

Lenke til kommentar

Angånde MONITOR\MS_0000 koden på "Generic PnP Monitors" så skal dei eigentleg stå MONITOR\SEC5448.

 

Bruke du orginal driveren fra Dell sin heimeside eller brukte du Mobility Modder? Har merket at mobility modder ikkje gir riktig verdi på Generic PnP Monitors. Uansett kan du instalere orginal driveren til dell. Sjekke du har riktig så gå tilbake til modder.

 

Håper det hjelper. (Bruker mobility modder no men står MONITOR/SEC5448 men dette kan varier fra vilken driver du sist instalerte)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lastet ned noen drivere. Startet maskinen etter at den ankom idag...

Litt ukjent terreng for meg dette...

Hva bør jeg gjøre videre nå da ?

 

Var innom en engelsk-språklig side, og der var det en som hadde RGBLED skjermen, og hos han ble disse bokstavene til det samme som jeg ha.

Endret av G3
Lenke til kommentar

Hm, jeg la in service tag'en på Dell sin side for drivere, og der finnes 23 filer.

Bør alle disse lastes ned til maskinen - som er splitter ny ?

Jeg trodde kansje en maskin til over 20 lapper var sånn nogenlunde up to date - drivermessig.

Lenke til kommentar

Når du motar pc fra Dell skal den vere! Up to Date! med dei nyeste driveren så lenge driveren ikkje er i beta eller kom ut under produksjon av pc-en

 

Eg skal sjå om eg finner informasjon om den MONITOR\MS_0000, einaste eg har funnet er at det er snakk om dette i den siste serien til Dell Studio XPS 16 (1645 og 1647) men skal update når eg har meir informasjon.

 

Kan anbefale at du ringe inn til Dell i morgo til teknisk kundestøtte og få eit svar fra teknikeren kva er grunnen til denne koden og om du virkeleg har RGBLED skjerm og poste oss løsningen her på forumet.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Rigget meg til her idag, men service tag, maskin og telefon.

Rignte Dell, og "sammen" skulle vi sjekke monitor. Men, eh, idag står der : MONITOR/SEC5448 !

Jeg følte meg passe dum.

Teknikeren sa at denne "oppdateringen" kommer automatisk (?)

 

Vel, jeg er happy med at jeg har riktig skjerm, for det var hovedgrunnen til kjøpet av denne maskinen (foto editering etc.)

Ha en fin helg !

Lenke til kommentar

Noen som vet hva dette er?

 

Uten forvarsel kom dette under oppstart i morges, og det virket som det bare gikk om og om igjen i loop. Tilslutt tok jeg sjangsen på å trykke ESC for skip test.

 

Har ikke merket noen feil i ettertid, men fikk plutselig en trang til å ta en sikkerhetskopi av bildene mine.

post-38432-1265109415_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...