Gå til innhold

Dell Studio XPS 16 tråden


Anbefalte innlegg

Hei, har idag forgjeves forsøkt å få litt specs på 256GB SSD-disken som leveres med XPS 16. På Dell-chat får jeg til svar at de ikke har noen info om hverken produsent eller skrive/lese hastighet. Synes dette er veldig rart, og håper det ikke står en "treg" disk i når jeg får min maskin neste uke(misforstå meg rett, vet at SSD er mye raskere enn HDD, men er store forskjeller på ytelsen til de forskjellige disker på markedet).... Noen her som vet noe mer rundt dette???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har idag forgjeves forsøkt å få litt specs på 256GB SSD-disken som leveres med XPS 16. På Dell-chat får jeg til svar at de ikke har noen info om hverken produsent eller skrive/lese hastighet. Synes dette er veldig rart, og håper det ikke står en "treg" disk i når jeg får min maskin neste uke(misforstå meg rett, vet at SSD er mye raskere enn HDD, men er store forskjeller på ytelsen til de forskjellige disker på markedet).... Noen her som vet noe mer rundt dette???

 

 

Hei Dell meiner eg bruker i Dell Studio XPS Samsung PB22-J/PM800 SSD 256GB. Denne modelen har faktisk bra performance.

 

LINK Tomshardware

 

Dere som lure kva HDD den bruke på 7200 RPM er det:

Seagate ST9500420ASG ATA

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Det der har jeg opplevd mange ganger... Må restarte pcen for at headset-porten skal virke ordentlig. Og nei, ikke noe krøll med mitt headset.

 

Edit: Når det har skjedd så har det vært i sammenheng med når pcen blir så SYKT varm... så har vel noe med det å gjøre.

 

Vilken model har du? i5/i7?

 

Har ikkje hørt om problemet men veit at Dell pc-er er veldig flinke til og slå av unøvendige komponenter når pc-er lage ekstrem varme. Vist du kan poste vilken model du har av Dell Studio XPS 16 skal eg høre med ein venn i dell om det er kjent problem.

Lenke til kommentar

Idag skal jeg prøvd å ta vekk det trådløse nettverkskortet for å se om varmen holder seg unna da. Det bli nemlig sykt varm der det ligger. Viss ikke det funket, skulle Dell sende en serviceman IJGNE

 

Lage trådlausen varme? merke kun varme fra CPU som ikkje er plassert på ein serleg bra plass i Dell Studio XPS modelen.

 

Har du ikkje skiftet kjøler allerede en gang?

Lenke til kommentar

Idag skal jeg prøvd å ta vekk det trådløse nettverkskortet for å se om varmen holder seg unna da. Det bli nemlig sykt varm der det ligger. Viss ikke det funket, skulle Dell sende en serviceman IJGNE

 

Lage trådlausen varme? merke kun varme fra CPU som ikkje er plassert på ein serleg bra plass i Dell Studio XPS modelen.

 

Har du ikkje skiftet kjøler allerede en gang?

 

Jepp stemmer det. Nå kommer service manne for å bytte hovedkort.

Er temmelig irriterende at det jeg regner med er nedklokking, når pc blir varm. Da blir den ubrukelig innen spill

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Idag skal jeg prøvd å ta vekk det trådløse nettverkskortet for å se om varmen holder seg unna da. Det bli nemlig sykt varm der det ligger. Viss ikke det funket, skulle Dell sende en serviceman IJGNE

 

Lage trådlausen varme? merke kun varme fra CPU som ikkje er plassert på ein serleg bra plass i Dell Studio XPS modelen.

 

Har du ikkje skiftet kjøler allerede en gang?

 

Jepp stemmer det. Nå kommer service manne for å bytte hovedkort.

Er temmelig irriterende at det jeg regner med er nedklokking, når pc blir varm. Da blir den ubrukelig innen spill

 

Svært merkeleg at den ikkje er fikset endå. Når service mannen er der kan du be han bytte kjølepasta på CPU, GPU? ta ein skikkeleg jobb på kjøleren? Det er underleg at det skal vere problem. Da som har våre eit problem no er at 90W laderen er for svak for i5/i7 med RGBLED men det skal Dell fikse med 130W lader.

 

Du får ha lykketil og håpe servicemann/kvinna fikser problemet.

Lenke til kommentar

Studio XPS 16 : Intel Core 2 Duo Processor P8600 (2.40GHz,1066MHz,3MB)

 

Rart, det er ikkje den varmeste modelen av Studio XPS 16, Når eg snakket med kompisen meinte han det kunne vere "sense pin" som har blitt skadet som gjer at lyden kjem ut høgtalaren.

 

Eller at det var eit software/driver problem, han oppfordret til dei som har problemet (Ikkje 1 gangs tilfelle) om og kontakte Dell Kundeservice og sjå om dei kan bytte headphone jack.

Lenke til kommentar

W tasten falt plutselig av, så skal ringe support og høre om de kan sende en tekniker nå og bytte tastatur, siden det er noe som MANGLER/FEIL på den.......

 

Kan vel høre om han kan bytte ut varmesystemet/klæsje på litt ekstra kjølepasta + bytte headset-jack i samme slengen.

Lenke til kommentar

Lurte på om eg skulle klaga litt over høgtalerane som følge med, men så vise det seg at det dumme programmet som styre bass og slikt er skrudd på ved deufalt. Korleis kan ein få lagra instillingar? Eg vil ikkje ha super HD BASS skrudd på 24/7...

 

Og kor finne ein programmet? :p Eg får det bare opp når eg stappe headsettkontakten inn i mik-inngangen, ok, eg kan vel søka etter det.... Men stress :p

Lenke til kommentar

Lurte på om eg skulle klaga litt over høgtalerane som følge med, men så vise det seg at det dumme programmet som styre bass og slikt er skrudd på ved deufalt. Korleis kan ein få lagra instillingar? Eg vil ikkje ha super HD BASS skrudd på 24/7...

 

Og kor finne ein programmet? :p Eg får det bare opp når eg stappe headsettkontakten inn i mik-inngangen, ok, eg kan vel søka etter det.... Men stress :p

 

IDT Audio Control Panel...

 

Start -> Control Panel -> Additional Options

 

Første personen eg har møtt som ikkje liker subwoofer på Dell laptopen :p

 

EDIT: Ellers kan du stille da inn under Lyd instilinger.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

.....

 

Alle som har RGBLED skjerm med I7 prossesor anbefale eg tar ein test på pc-en. Grunnen er at 90 watt slim laderen dere fekk med laptopen klare ikkje og levere systemet strømmen dei treng under load.

 

Vist dere lure om deres pc-er faktisk har forsvak lader anbefale dere tar ein enkel test. Kjør 3D Mark (Kun løsning for folk med RGBLED) med "Full brightness" og "Lowest brightness" og sjå om det er betydleg forskjellen i scoren.

.....

 

 

Kan du bistå litt nærmere med hvilken 3DMARK jeg skal bruke, og hvilken test jeg skal kjøre??

Lenke til kommentar

post-59633-1268246138,6516_thumb.jpg

 

Her er Benchmark ved Brightness på laveste.

 

post-59633-1268246187,8699_thumb.jpg

 

Her på høy..

 

Liten forskjell, men dog. Hadde trodd benchmark'ene ville vært litt høyere...

 

Ser ikkje ut som du har mindre performance med 90w lader, men resultate var litt lågt? du satt strømstyringen på High Performace? eller får man 7k i score uten SSD?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...