Gå til innhold

Dell Studio XPS 16 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg har brightness på maks og skjermen er i bruk (bevegelser på skjermen) kommer det en knitre lyd fra AC strømadapter.

 

Her er opptak av lyden: Lydopptak.m4a

 

Dette gjelder Studio XPS 1640

 

- 16-tommers TrueLife 1080p rammeløs full-HD RGBLED

- Intel® Core? 2 Duo P8600-prosessor (2,40 GHz, 3 MB, 1066 MHz)

- 90W AC Adaptor

- Både 6-cellers litiumionbatteri og 9-cellers som jeg har kjøpt i etterkant.

 

Noen som opplever det samme? Burde fått bytta adapter? Har vært sånn helt siden jeg fikk den (5 mnder), men har ikke brydd meg noe særlig om det. Litt kjipt vist det er brannfarlig tho.

Endret av vegards
Lenke til kommentar

Litt tilbake til IDT-soundkontroller. Eg får ikkje denne til å hugsa instillingane mine. Kvar gang maskinen starte har den aktivert "super ultra bass boost", noko eg ikkje trenge og må deaktivera etter kvar oppstart.... Nokre tips? Prøva ny drivar?

 

Når ein drar ut straumen klokke skjermkortet og CPU seg ned?

Lenke til kommentar

Litt tilbake til IDT-soundkontroller. Eg får ikkje denne til å hugsa instillingane mine. Kvar gang maskinen starte har den aktivert "super ultra bass boost", noko eg ikkje trenge og må deaktivera etter kvar oppstart.... Nokre tips? Prøva ny drivar?

 

Når ein drar ut straumen klokke skjermkortet og CPU seg ned?

 

mhm, skal sjå på IDT Audio Control Panel når eg kjem heim. Angånde strømen er da strøm instilingane i Windows som styre (Eller Dell sin strøminstiling) som gjer at CPU kjøre på maks load osv. For og spare strøm.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tror jeg også har sett en hos dell selv. Men hvis jeg ikke husker fiel kosta den 1200kr. Litt mer en det jeg hadde tenkt. Skal undersøke Biltema og clas ohlson og lignende.

 

 

 

Edit: Ikke noe EL geni og klarer ikke finne :blush:

 

Eneste jeg har funnet er 12v til 230v. Men ikke det jeg hadde tenkt meg...

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Beklage har våre oppdatt eit par dager med skule (nerme seg eksamen)

 

Ein omformer er svært dyre med tanke på 12v til 230v (230 til 12v er billig)

 

Eg veit ikkje om Dell har orginal lader til Dell Studio XPS 16 for bil. Eg har vertfall ikkje funnet dette på dell sine heimesider. Du kan prøve og ringe kundeservice om det er eit produkt dei har.

 

Vist du ser oss Glas Ohlson, Biltema må du sjå etter 12v Laptoplader 90w. Du kan bruke spec bak på laderen for samanligning av Amperen osv. Husk sjå at intaket passer til laptopen.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Hei!

Sikler litt på denne bærbare fortiden, men lurer litt på skjermkortet. Er ikke det et ganske svakt kort? hva slags oppløsning/kvalitet kan man forvente av dette i fks spill?

 

Hei, kortet er ikkje det sterkeste innen gaming men har ein bra performance på litt eldre spill.

 

Du kan lese ein review her med ATI 4670

Du vill ha litt meir performance med i5/i7 (forhold til review) cpu men ikkje noko serleg øking i gaming performance.

 

Vist du er ute etter ein rein gaming laptop anbefale eg heller ein laptop oss multicom. Men er skjermen viktig og overall bruk anbefale eg Studio XPS.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Hei!

Sikler litt på denne bærbare fortiden, men lurer litt på skjermkortet. Er ikke det et ganske svakt kort? hva slags oppløsning/kvalitet kan man forvente av dette i fks spill?

 

Hei, kortet er ikkje det sterkeste innen gaming men har ein bra performance på litt eldre spill.

 

Du kan lese ein review her med ATI 4670

Du vill ha litt meir performance med i5/i7 (forhold til review) cpu men ikkje noko serleg øking i gaming performance.

 

Vist du er ute etter ein rein gaming laptop anbefale eg heller ein laptop oss multicom. Men er skjermen viktig og overall bruk anbefale eg Studio XPS.

 

Vel er lite gaming egentlig. Stort sett skole arbeid. CAD ol.. Med mulighet for spill. Så det viktigste er CPU,minne og skjerm. Skjermkortet er jo viktig det også. Men mest at det har endel dedikert minne. Men liker og kunne spille litt også. Men mtp at det er et litt forelda kort (kanskje) de kommer til å oppgradere den delen på PCen snart.. For resten av specsa er jo gull.. Serlig med en SSD disk, som ikke er dårlig prissatt!

 

:)

Lenke til kommentar

Hei!

Sikler litt på denne bærbare fortiden, men lurer litt på skjermkortet. Er ikke det et ganske svakt kort? hva slags oppløsning/kvalitet kan man forvente av dette i fks spill?

 

Hei, kortet er ikkje det sterkeste innen gaming men har ein bra performance på litt eldre spill.

 

Du kan lese ein review her med ATI 4670

Du vill ha litt meir performance med i5/i7 (forhold til review) cpu men ikkje noko serleg øking i gaming performance.

 

Vist du er ute etter ein rein gaming laptop anbefale eg heller ein laptop oss multicom. Men er skjermen viktig og overall bruk anbefale eg Studio XPS.

 

Vel er lite gaming egentlig. Stort sett skole arbeid. CAD ol.. Med mulighet for spill. Så det viktigste er CPU,minne og skjerm. Skjermkortet er jo viktig det også. Men mest at det har endel dedikert minne. Men liker og kunne spille litt også. Men mtp at det er et litt forelda kort (kanskje) de kommer til å oppgradere den delen på PCen snart.. For resten av specsa er jo gull.. Serlig med en SSD disk, som ikke er dårlig prissatt!

 

:)

 

Kan vere det blir oppdatering av skjermkort men kjenner eg dell riktig vert det ikkje før sommaren eller hausten.

 

Uansett er det ein kongemaskin. Anbefale SSD! Har no den første versionen av Studio XPS (P8600, DDR3 og 3670) som kosta flesk 18k? Når eg kjøpte den for 1 1/2 år siden. Einaste oppdatering eg har kjøpt er SSD disk som anbefalest! Men uansett blir du fornøyd med maskinen.

Lenke til kommentar

Hei!

Sikler litt på denne bærbare fortiden, men lurer litt på skjermkortet. Er ikke det et ganske svakt kort? hva slags oppløsning/kvalitet kan man forvente av dette i fks spill?

 

Hei, kortet er ikkje det sterkeste innen gaming men har ein bra performance på litt eldre spill.

 

Du kan lese ein review her med ATI 4670

Du vill ha litt meir performance med i5/i7 (forhold til review) cpu men ikkje noko serleg øking i gaming performance.

 

Vist du er ute etter ein rein gaming laptop anbefale eg heller ein laptop oss multicom. Men er skjermen viktig og overall bruk anbefale eg Studio XPS.

 

Vel er lite gaming egentlig. Stort sett skole arbeid. CAD ol.. Med mulighet for spill. Så det viktigste er CPU,minne og skjerm. Skjermkortet er jo viktig det også. Men mest at det har endel dedikert minne. Men liker og kunne spille litt også. Men mtp at det er et litt forelda kort (kanskje) de kommer til å oppgradere den delen på PCen snart.. For resten av specsa er jo gull.. Serlig med en SSD disk, som ikke er dårlig prissatt!

 

:)

 

Kan vere det blir oppdatering av skjermkort men kjenner eg dell riktig vert det ikkje før sommaren eller hausten.

 

Uansett er det ein kongemaskin. Anbefale SSD! Har no den første versionen av Studio XPS (P8600, DDR3 og 3670) som kosta flesk 18k? Når eg kjøpte den for 1 1/2 år siden. Einaste oppdatering eg har kjøpt er SSD disk som anbefalest! Men uansett blir du fornøyd med maskinen.

 

Takk for svar!

 

Blir vel PC da skattepengene kommer på konto! Kanskje jeg har flaks og min nåværende 1530 viser seg å være "beyond repair" og de kommer frem til at det er best å bytte den :)

Lenke til kommentar

Min 1530 tok kvelden i fjord sommer, og da fikk jeg en ny studio xps tilbake

 

Hvordan tok pcen kvelden? (dvs hva ble ødelagt). Hos meg må de skifte HD og hovedkort + rette på litt eksteriør. Var i allefall det i første omgang.. De har ikke fått den inn enda men dette er med sikkerthet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...