Gå til innhold

Dell Studio XPS 16 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den nye XPS generasjonen til Dell har et litt annet fokus enn tidligere. I og med at Dell nå eier Alienware, vil de fokusere på Alienware som maskinene for gamerne. XPS blir mer en "premium" allround maskin, med en kvalitet et lite hakk over røkla. For å ta en sammenligning med bilverdenen; tenk BMW kontra Opel, med Alienware som Porsche'n. Kan fremdeles fint kjøre de fleste spill helt ok, men blir altså ikke lenger profilert som en dedikert gamingserie, som tidligere.

Lenke til kommentar

Må nesten si at jeg blir litt småmisunnelig når jeg leser om folk på forumet til notebookreview som får byttet ut sin Studio XPS med ny eller annen maskin med mye bedre specs.

 

Nesten så jeg ønsker at maskinen min hadde ekstreme varmeprobler osv. så jeg hadde fått i5/i7 osv.

Lenke til kommentar

Fikk bytte fra 2,5ghz til i5 cpu. Merker ingen som helst forskjell på ytelse.

 

nytt "problem. Endne opå strømkabelen som går inn i maskina har i det siste blitt veldig varm. Unormalt varm.. Noen tips/erfaringer?

Edit: Problemet er under heavy arbeid/spill

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar

Har kjøpt 2x4GB/DDR3/1066MHz RAM til laptopen min, som forøvrig er en Dell Studio XPS 16. Etter jeg setter inn RAMen så vil ikke laptopen boote.

 

Den funker fint med den gamle RAMen, og den er 2x2GB/DDR3/1066MHz. Noen tips?

 

 

Samme problem som jeg hadde. Det viste seg at maskinen ikke fungerte med Corsair-minne. Fant tilslutt en butikk som solgte Dell-minne og da fungerte det. Dell har vært 100% ubrukelige når det kom til dette problemet, ingen ante hva jeg skulle gjøre og de hadde ingen muligheter til å selge med minne. Jeg er så irrirtert på de at jeg vurderer om dette blir min siste Dell-maskin.

 

Jeg er også usikker på om det fungerer optimalt nå, fordi jeg har 2 forskjellige brikker, den gamle på 1067MHz (? det står 1067 på leveringsbekreftelsen og ikke 1066) og en ny på 1333MHz. Synes at datamaskinen oppfører seg litt rart innimellom.

 

Er det noen som vet om det går ann å teste om de 2 brikkene ikke fungerer optimalt sammen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1.Kjøpte meg en Dell Studio XPS 16 i januar månde 2011 og er på mange måter glad for at jeg bestilte denne lekre PC,ser nå Dell tatt den ut av bestillingslisten .

Er det noen som veit noe mer eller XPS 16 historie? :mad:

 

2.Får ikke XPS 16 til å virke med blu-ray er det noen som har tips?

 

Er ellers kjempefornøyd med den lekre PC spesielt skjermen helt utrolig :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"Vekselstrømadaptertype kan ikke bestemmes. Systemet vil kjøre langsomemere og batteriet vil ikke lades. Koble til en Dell 90W vekselstrømadapter eller høere for mest mulig systemdrift"

 

Skjer med det da? Bynte pluttselig å få det idag. Ja det er rett lader. Den som fulgte med.

 

Hjelp!?!?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Hei.

 

Har en XPS 1645 med i7 1.6Ghz cp og 4gig 1333mhz ram.

 

Tenkte nå å oppgradere til 8gig ram og lurer samtidig på å oppgradere CPU.

 

Er det noen som vet om denne: Intel® Core™ i7-940XM Processor Extreme Edition (8M Cache, 2.13 GHz) er kompatibel med laptopen min?

 

Jeg går ut ifra at den passer fysisk siden det er samme socket, men denne produserer maks 55W mens den gamle 45W, så det blir jo litt mer varme..

 

Her er intel compare:

http://ark.intel.com/compare/43122,43127

 

Får disse CPU'ene for i underkant av 3000,- nå ser jeg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...