Gå til innhold

Hjelp med 12 Volts led's inne

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle sammen!

jeg bare lurte på om noen vet om noen komplette kit med led's som kan brukes inne.

De er vist vanskelig og finne de!?

har veldig lyst på inne-led's som passer fint over alt egentlig...

Takk for alle innlegg :thumbup:

noe sånt noe kanskje, bare i full innendørs kit

post-187640-1237408924.jpg

Endret av Ledmannen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes allerede mye snadder i både LED downlight til LED strips til å legge over alt omtrent bare man får lurt en LED driver et sted.

Nordesign har mye fint f.eks.

Vi har tatt inn 3W Downlight som lyser tilsvarende 20W halogen.

Skrevet

Og Clas Ohlson, Ikea, Skeidar (bare for å nevne noen). Alle har LED-lamper, downlights, LED-lyslister etc. Og alle kommer med omformer fra 230V til det settet skal ha.

• 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet
Ja, er jo fine de å..

Men jeg mente slike dioder i forskjellige farger som du bare plugger rett inn i kontakten :)

Du kan ikke sette 230v~ på en lysdiode.

• 2 uker senere...
Skrevet
Jeg mente noe som du kunne putte rett inn i kontakten, som hvar norsk plugg på...

menn takk for hjelpen!

regnet ut at du kan koble 20 stk 12v-LED i serie. eller, 128 stk 1.8v-LED i serie.

Skrevet
Jo, med riktig formotstand kan du koble en 12V lysdiode til 220V.

sjekket ut databladet til den første 12V-dioden jeg fant på elfa, den har breakdown reverse voltage på 5 volt.

det ender nok med et pang der ja..

og hvis du lurer... link

Skrevet
Da supplerer du med en likeretterdiode.

Helst skulle det vært et helt lite kretskort... Jeg skjønner fremdeles ikke helt hva han vil. Vanlig lysdiode? Hva er bruksområdet?

Skrevet

Ja tipsa blir egentlig skudd i blinde så lenge vi ikke vet bruksområdet, eller nøyaktig hva han vil ha. Det finnes jo tusenvis av forskjellige LEDs, LED-lamper, LED-pærer, LED-teip, LED-spotlights, LED-ditt og LED-datt. Selve spenningen er jo ikke så nøye. 230V til 12V-adaptere koster jo nesten ingenting og kan fåes omtrent overalt. Er det vanlige dioder så er det også lett å få riktig spenning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...