Gå til innhold

Tråden for Post-Rock


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Gledelig å se at det er mange som liker Lights out Asia her. Mange som nevner Eyes Like Brontide, men har ikke sett noen nevne Tanks and Recognizers! Mitt favorittalbum fra Lights out Asia.

 

Støtter forøvrig også Mono's Hymn to the Immortal Wind som beste post-rock skive fra 2009.

 

Nyeste til Red Sparowes som nevnt i posten over er også fantastisk og anbefales på det sterkeste :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har hørt soloalbumet til Jónsi, sanger/gitarist til Sigur Ròs, "Go"? Hører kanskje ikke hjemme i tråden her, men ser at det får ganske så bra omtaler rundt om kring, og vil gjerne høre hva noen herfra har å si.

 

Om jeg absolutt må holde meg til tråden kan jeg vel like så godt spørre om noen har hørt sammarbeidet mellom Mono og World's End Girlfriend? De slapp ei plate kalt "Palmless Prayer / Mass Murder Refrain" i 2005, så vil tro noen her har hørt den. Selv ligger den og venter på harddisken min. Gleder meg! :)

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar

Hørte gjennom "Palmless Prayer / Palmless Prayer / Mass Murder Refrain" noen timer tilbake, og var litt mer strykere enn jeg hadde forestilt meg ja. Ønsket gjerne mer Mono-stil i bildet, men det var absolutt ikke et dårlig album av den grunn.

 

Men så hørte jeg Clint Mansells soundtrack til "The Fountain" nettopp. Nydelig post-rock-aktig soundtrack med Mogwai på laget. Var bedre enn Mogwais nyere albumer synes jeg faktisk! Burde høres for alle som elsker post-rock, til tross for at det ikke er helt post-rock.

 

Eksempel:

http://www.youtube.com/watch?v=UOZuQ_r3ROY

Lenke til kommentar

Beste nyheten på lenge! :D

 

Å oppleve en GY!BE-konsert må være den mest transe-lignende, episke opplevelsen på jord. Må vurdere å dra på All Tomorrows Parties-festivalen i England. Vi får vente å se hvilke andre europeiske byer de skal spille i. En ting er vertfall sikkert, jeg skal se GY!BE i vinter.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...